Modalitati de Finantare a Intreprinderilor Mici si Mijlocii in Economia Romaneasca Actuala

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I.
CONCEPT, ROL, PARTICULARITATI SI DEZVOLTARE A IMM -urilor IN ECONOMIA ROMANEASCA 
1.1 IMM -uri - infiintare, notiune, caracteristici generale, structura, evolutie 4
1.2 Rolul si dezvoltarea IMM -urilor din sectorul productie 9
1.3 Forme si programe de finantare si sprijinire a IMM -urilor 10
1.3.1 Programe de finantare a IMM -urilor 10
1.3.2 Programe de sprijinire a IMM -urilor 14
1.4 Finantarea prin programul PHARE 19
1.5 Finantarea prin programul SAPARD 25
1.6 Finantarea IMM -urilor cu ajutorul creditelor bancare 27
CAPITOLUL II.
STUDIU DE CAZ PRIVIND UTILIZAREA CREDITULUI OVERDRAFT DE CATRE S.C. ,,TOTAL DISTRIBUTION" S.R.L. DE LA BANCA TRANSILVANIA S.A. 
2.1 Creditul overdraft la Banca Transilvania S.A. 37
2.2 Studiu de caz privind utilizarea creditului overdraft de catre S.C. ,,Total Distribution" S.R.L. de la Banca Transilvania S.A. 39
CAPITOLUL III.
UNELE OPINII CU PRIVIRE LA FINANTAREA INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII IN ROMANIA 
CONCLUZII 49
BIBLIOGRAFIE SELECTIVA 52
ANEXE 54


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere 
Pana nu demult, intreprinderilor mici si mijlocii (denumite in continuare IMM) aproape ca nu li se acorda importanta nici la nivel national (doar prin unele masuri legislative care sa le permita supravietuirea), nici la nivel international. 
Dar, in ultima perioada, s-a constatat ca acest grup de firme are o pondere importanta in viata economica a natiunilor, sunt mult mai flexibile si capabile sa se adapteze rapid la schimbarile de mediu. 
Practica finantarilor pentru intreprinderi, in Romania, a ,,renascut" dupa anul 1989, datorita situatiei dificile in care se aflau firmele romanesti la acel moment si ale caror nevoi de finantare a capitalului circulant, in special, depaseau resursele proprii ale acestora. 
In plus, sunt considerate ca avand cel mai mare potential de creare de locuri de munca. 
Mai exact, aceasta reorientare catre IMM a fost determinata de contextul economic din ce in ce mai deschis, extinderea utilizarii tehnologiilor informationale si, in special, a comertului electronic. 
Toate acestea au condus la modificari in practicile economice, de management, in comunicatii si accesul la surse de finantare cat mai avantajoase si mai variate. 
De asemenea, s-a modificat pozitia marilor firme fata de IMM, conturandu-se din ce in ce mai multe relatii de parteneriat, retele si aliante strategice intre acestea, chiar daca se considera ca relatiile stabilite cu IMM tind sa fie mai mult informale, oportuniste si episodice, decat realizate pe baze contractuale si pe termen lung. Si mai exista o stare de fapt: IMM sunt mai putin familiarizate cu structurile formale de sustinere si cultura corporatista si mai mult cu procedurile informale si birocratice. 
Au fost depistati mai multi factori care au cauzat patrunderea cu intarziere a IMM pe pietele globale si, mai ales, implementarea in cadrul acestora a strategiilor care sa le permita utilizarea comertului electronic ca pe un avantaj competitiv, si anume: 
- in comparatie cu marile firme, IMM sunt, in general, mai putin formale si stiintifice in practicile lor manageriale si organizationale; 
- majoritatea IMM au tehnologii informationale mai putin complexe si mai putina experienta in utilizarea lor; 
- IMM tind sa-si concentreze eforturile pe termen scurt sau mediu, in vederea supravietuirii, si mai putin spre obtinerea de profit pe termen lung; 
- IMM au putine resurse, atat financiare, cat si intelectuale pentru a investi in initiative majore si sunt nesigure in ceea ce priveste beneficiile ce ar putea fi obtinute din eforturile depuse pentru planificare, raportare si analiza, pe care marile firme le considera elemente esentiale care trebuie sa fie luate in considerare la stabilirea strategiilor. 
Dupa 1989, aproape 10 ani, in Romania, spre deosebire de alte tari din centrul si estul Europei, nu a existat o strategie si/sau politici coerente focalizate pe IMM, implicit un cadru legislativ si institutional adecvat. 
In domeniul microeconomic, atentia guvernelor a fost concentrata asupra privatizarii si restructurarii firmelor de stat, explicandu-se in acest fel performantele si dinamica sensibil inferioare ale sectorului privat din Romania, comparativ cu alte tari europene si implicit starea economiei romanesti. 
Preocuparile de sprijinire ale domeniului IMM au fost intr-o masura importanta imprimate de programele donatorilor de fonduri straine, fara insa a se face o evaluare efectiva a acestora si fara a se asigura o indrumare in privinta dezvoltarii lor, proces caracterizat printr-o evolutie haotica. 
Legislatia Romaniei privind sectorul IMM este in mare parte aliniata la acquis-ul Comunitar din capitolul 16 - ,,Intreprinderi mici si mijlocii". 
Ca ipoteza de lucru, guvernul a asumat data de 1 ianuarie 2007 ca data la care Romania va fi pregatita pentru aderarea la Uniunea Europeana. In acest sens va fi confirmata politica de dezvoltare a sectorului IMM si de imbunatatire a mediului de afaceri cu scopul de a asigura dezvoltarea economica si de a creste capacitatea IMM de a face fata presiunilor concurentiale. 
Legea nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta un pas important in armonizarea legislatiei romanesti in domeniul IMM cu cea din Uniunea Europeana. 
Responsabile pentru aplicarea legislatiei corespunzatoare sunt urmatoarele institutii: 
- Agentia Nationala pentru IMM, care asigura coordonarea politicilor si masurilor de sprijinire a IMM, in concordanta cu Legea nr. 133/1999
- Ministerul Turismului, care elaboreaza, implementeaza si evalueaza politicile in domeniul turismului
- Ministerul Industriei si Comertului pentru politica in domeniul comertului si distributiei
- Organizatiile IMM reprezentative la nivel national, implicate permanent, prin mecanisme specifice 
Aspectele de continut ale cadrului legislativ si institutional se refera la urmatoarele deziderate: 
- aplicarea promta si integrala a Legii nr. 133/1999 privind sectorul IMM
- remodelarea integrala a activitatii institutiilor de stat in vederea cresterii eficacitatii si responsabilitatii lor
- transformarea contractelor economice in instrumente sigure de aparare a intereselor economice ale partenerilor, in conformitate cu practicile internationale. 
A devenit o certitudine ca dimensiunile internationale sunt din ce in ce mai importante in domeniul economic intr-o lume a economiilor si pietelor globale. 
Astfel, aspectele internationale sunt elemente vitale, in sensul ca pentru asigurarea succesului firmelor trebuie regandite si rezolvate problemele de contabilitate, marketing, finante, productie, management, resurse umane, sisteme informationale din perspectiva globalizarii, cea ce conduce la mutatii de ordin organizational, structural, social, cultural, politic. 
Mutatiile acela mai profunde s-au manifestat in managementul si structurile de organizare ale celor doi poli unde se desfasoara in prezent activitatea economica, respectiv intreprinderile mici si mijlocii si corporatiile multinationale. 
s-au conturat, astfel, doua directii in care schimbarile aduse de societatea informationala isi spun cuvantul: 
- implicarea intreprinderilor mici si mijlocii in proiectele multiorganizationale, a retelelor de firme si a aliantelor strategice
- reconfigurarea structurilor corporatiilor multinationale. 
Aceste directii sunt considerate si factori care influenteaza contextul economic actual, sub impactul procesului de dezvoltare a IMM. 
CAPITOLUL I 
CONCEPT, ROL, PARTICULARITATI SI DEZVOLTARE
A IMM -urilor IN ECONOMIA ROMANEASCA 
1.1 IMM -uri - infiintare, notiune, caracteristici generale, structura, evolutie
Infiintarea unei IMM 
Statisticile din intreaga lume arata ca ritmul de infiintare de noi firme nu este constant. El variaza de la o tara la alta si, in cadrul aceleiasi tari, in timp. Studiile efectuate de numerosi specialisti au relevat o serie de factori principali care influenteaza ritmul infiintarii unor intreprinderi in tara noastra. 
Fluxurile macroeconomice influenteaza intensitatea tuturor proceselor economice din cadrul unei economii. Statisticile releva ca in perioadele de expansiune economica ritmul crearii unor intreprinderi este mai mare decat in perioadele de stagnare sau recesiune economica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modalitati de Finantare a Intreprinderilor Mici si Mijlocii in Economia Romaneasca Actuala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!