Modalități de promovare a unui produs

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 7165
Mărime: 113.98KB (arhivat)
Publicat de: Alex M.
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Introducere

Pentru a avea succesul dorit pe piață, înainte de lansarea unui produs, trebuie să analizezi piața actuală, săobservi care sunt dorințele și așteptările consumatorului și apoi să decizi în ce privință și cum vei acționa. Studierea tuturor componentelor care alcătuiesc piața și factorii care îl influiențează ajută întreprinderea la stabilirea unor obiective și abilități realizabile prin intermediul utilizării diferitelor instrumente și strategii.

Pregătirea pieței pentru produsul lansat urmărește crearea unui climat de interes, curiozitate și răbdare, principalul element de acțiune fiind publicitatea împreuna cu alte modalități de pregătire: magazine de prezentare, pavilioane de monster, expoziții, mede rotunde, campanii de prezentare, reclame, autovizuale.

Lansarea pe piață a unei firme reprezintă un element important și constituie deopotrivă o anvergură și un angajament care implică o multitudine de decizii tactice și operative, transpunerea unei strategii, asigurarea mijloacelor necesare care să asigure obținerea unui avantaj competitiv prin care produsul să fie remarcat și apreciat de client.

Un factor important în acest proces lung de decizii , acțiuni, resurse și interese privind demararea produsului este ocupat de strategia de marketing a firmei. Cu ajutorul acestui instrument managerial se trasează principalele direcții ale rolului firmei în mediul în care acesta își va desfășura activitatea și atingerea obiectivelor sale.

Pentru a reusi sau pur și simplu pentru a supraviețui firmele au nevoie de o nouă filozofie. Pentru a caștiga pe piețele de astăzi, acestea trebuie să se orienteze pe client astfel fiind necesar ca ele să ofere o valoare superioară consumatorilor vizați. Firmele trebuie să devină conștiente de necesitatea creării clientelei și nu doar a creării produsului, drept urmare trebuie să se preocupe de ingineria pieței și apoi de ingineria produsului.

Din punct de vedere al marketingului, firmele obțin un avantaj concurențial venind cu oferte care satisfac nevoile consumatorilorvizați într-o măsură mai mare decât ofertele concurenților. Acest avantaj se poate obține prin furnizarea unei valori mai mari pentru client (adică prin practicarea unor prețuri mai mici decât cele ale concurenților sau prin oferirea mai multor avantaje care justifică prețurile mărite).

Principala activitate de comunicare a firmei este mixul promoțional, programul comunicațiilor de marketing ce constă în combinația specifică a instrumentelor de publicitate, vânzarea personală, promovareavânzărilor și relațiilor publice, utilizate de aceasta pentru a-și îndeplini obiectivele de marketing și publicitate”.

Pentru ca impactul comunicării să fie maxim, întregul mix de marketing al firmei, nu numai promovarea, ci și produsul trebuie să fie coordonat în așa fel, încât să se asigure o difuzare completă a informației și o recepționare a modului în care acestea sunt apreciate.

Implementarea strategiei de marketing este un proces dificil, ce se realizează printr-un complex de acțiuni practice, ce reflectă viziunea organizației cu privire la modalitățile concrete de atingere a obiectivelor stabilite, concentrată în noțiunea de mix de marketing.

Strategia de marketing, componentă a politicii de marketing, include mijloacele pe care firma urmează să le utilizeze în vederea realizării obiectivelor de piață pe care și le-a propus, în concordanță cu coordonatele generale ale politicii de marketing.

Strategia de marketing poate fi elaborată în diverse momente și cu diverse ocazii: în cazul lansării pe piață a unui nou produs, odată cu fundamentarea programelor, planurilor sau bugetelor firmei etc. Specialiștii recomandă elaborarea, la nivelul firmei, a unui set de strategii de marketing, set care să includă și strategii „de rezervă“, pe care firma să le poata aplica în situațiile de criză, în situațiile neprevăzute.

Inovația este instrumentul specific al anteprenorilor, mijlocul prin care ei exploatează schimbarea ca pe o ocazie pentru diferite afaceri sau diferite servicii. Poate fi reprezentată ca o disciplină, poate fi învățată, poate fi practicată.

Pentru a avea succes în societatea noastră care comunică excesiv, o companie trebuie să-și creeze o poziție în mintea consumatorului potențial, poziție care ia în calcul nu numai punctele forte și slăbiciunile acelei companii, ci și pe cele ale competitorilor ei.

Bibliografie

- Adina Claudia Popescu,” Marketing”, Editura Economică, București, 2002

- Adriana Zaiț, “Marketingul serviciilor”, Editura Sedcom Libris, Iași, 2004

- Alex Mucchielli, Arta de a influiența, Editura Collegium Polirom, Iași, 2002

- Al Ries și Jack Trout, “Poziționarea luptă pentru un loc în mintea ta”, Editura Curier Marketing, București, 2004

- Antonious Karayannis, “Succesul în afaceri”, Editura Economică, București, 1995

- Fhilip Kotler, “Principiile marketingului”, Editura Teora, București, 1998

- Gary Jones,”Primii pași în afaceri”, Editura Teora, București, 1997

- Gerald Zaltman, „Cum gândesc consumatorii”, Editura Polirom, Iași, 2004

- Michael E. Porter,”Avantajul concurențial”, Editura Teora, București, 2001

- Petre Datculescu, “Cercetarea de marketing”, Editura Branbuilders Grup, București, 2006

- Peter F. Drucker, “Inovația și sistemul anteprenorial”, Colecția Biblioteca Băncii naționale, Editura Enciclopedică, București, 1993

Preview document

Modalități de promovare a unui produs - Pagina 1
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 2
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 3
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 4
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 5
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 6
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 7
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 8
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 9
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 10
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 11
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 12
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 13
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 14
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 15
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 16
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 17
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 18
Modalități de promovare a unui produs - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Modalitati de promovare a unui produs.docx

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Promovarea vânzărilor în cadrul Carrefour

INTRODUCERE In mediul economico-social, o firma nu se poate limita la producerea si distributia de bunuri si servicii. Ea trebuie sa creeze o...

Managementul Turismului

Capitolul 1. Agentia de turism „Romantic Tour” Din totdeauna, oamenii, in dorinta lor spre mai bine, au cautat sa-si largeasca orizontul spatial...

Promovarea vânzărilor la SC Comet SA

INTRODUCERE Actualul peisaj economico-social al tarii noastre – marcat de instalarea treptata a mecanismului pietei libere – determina schimbarea...

Înființarea unei agenții de turism - SC Sicora Travel SRL

CAPITOLUL I Agentia de turism 1.1 Prezentare generala „Turismul este actiunea, dorinta,arta de a calatori pentru propria placere.” ( M....

Agenția de Turism SC Paradis Travel SRL

Capitolul 1. Constituirea agentiei de turism ,,Paradis Travel” - FISA DE PREZENTARE – Paradis Travel este o agentie de turism tur-operatoare,...

Proiect Marketing - Cafeaua Kubo Caffe

Rezumat introductiv Bine ati venit în lumea cafelei alaturi de KUBO CAFEE ! Noi cei de la KUBO CAFFE Neamt, punem pasiune în crearea produselor...

Agenția de turism Cocktail Holidays

I.Agentia de turism 1. Prezentare generala Numele firmei: SC Cocktail Holidays SRL Sediu : Bd Stefan cel Mare, Iasi-Romania avand o suprafata...

Analiza pieței produsului vopsea de păr

Previziuni asupra pietei.Perspective asupra dezvoltarii pietei Capitolul 1. Scurt istoric a vopselei de par la nivel mondial si national...

Ai nevoie de altceva?