Extras din proiect
Introducere
Pentru a avea succesul dorit pe piață, înainte de lansarea unui produs, trebuie să analizezi piața actuală, săobservi care sunt dorințele și așteptările consumatorului și apoi să decizi în ce privință și cum vei acționa. Studierea tuturor componentelor care alcătuiesc piața și factorii care îl influiențează ajută întreprinderea la stabilirea unor obiective și abilități realizabile prin intermediul utilizării diferitelor instrumente și strategii.
Pregătirea pieței pentru produsul lansat urmărește crearea unui climat de interes, curiozitate și răbdare, principalul element de acțiune fiind publicitatea împreuna cu alte modalități de pregătire: magazine de prezentare, pavilioane de monster, expoziții, mede rotunde, campanii de prezentare, reclame, autovizuale.
Lansarea pe piață a unei firme reprezintă un element important și constituie deopotrivă o anvergură și un angajament care implică o multitudine de decizii tactice și operative, transpunerea unei strategii, asigurarea mijloacelor necesare care să asigure obținerea unui avantaj competitiv prin care produsul să fie remarcat și apreciat de client.
Un factor important în acest proces lung de decizii , acțiuni, resurse și interese privind demararea produsului este ocupat de strategia de marketing a firmei. Cu ajutorul acestui instrument managerial se trasează principalele direcții ale rolului firmei în mediul în care acesta își va desfășura activitatea și atingerea obiectivelor sale.
Pentru a reusi sau pur și simplu pentru a supraviețui firmele au nevoie de o nouă filozofie. Pentru a caștiga pe piețele de astăzi, acestea trebuie să se orienteze pe client astfel fiind necesar ca ele să ofere o valoare superioară consumatorilor vizați. Firmele trebuie să devină conștiente de necesitatea creării clientelei și nu doar a creării produsului, drept urmare trebuie să se preocupe de ingineria pieței și apoi de ingineria produsului.
Din punct de vedere al marketingului, firmele obțin un avantaj concurențial venind cu oferte care satisfac nevoile consumatorilorvizați într-o măsură mai mare decât ofertele concurenților. Acest avantaj se poate obține prin furnizarea unei valori mai mari pentru client (adică prin practicarea unor prețuri mai mici decât cele ale concurenților sau prin oferirea mai multor avantaje care justifică prețurile mărite).
Principala activitate de comunicare a firmei este mixul promoțional, programul comunicațiilor de marketing ce constă în combinația specifică a instrumentelor de publicitate, vânzarea personală, promovareavânzărilor și relațiilor publice, utilizate de aceasta pentru a-și îndeplini obiectivele de marketing și publicitate”.
Pentru ca impactul comunicării să fie maxim, întregul mix de marketing al firmei, nu numai promovarea, ci și produsul trebuie să fie coordonat în așa fel, încât să se asigure o difuzare completă a informației și o recepționare a modului în care acestea sunt apreciate.
Implementarea strategiei de marketing este un proces dificil, ce se realizează printr-un complex de acțiuni practice, ce reflectă viziunea organizației cu privire la modalitățile concrete de atingere a obiectivelor stabilite, concentrată în noțiunea de mix de marketing.
Strategia de marketing, componentă a politicii de marketing, include mijloacele pe care firma urmează să le utilizeze în vederea realizării obiectivelor de piață pe care și le-a propus, în concordanță cu coordonatele generale ale politicii de marketing.
Strategia de marketing poate fi elaborată în diverse momente și cu diverse ocazii: în cazul lansării pe piață a unui nou produs, odată cu fundamentarea programelor, planurilor sau bugetelor firmei etc. Specialiștii recomandă elaborarea, la nivelul firmei, a unui set de strategii de marketing, set care să includă și strategii „de rezervă“, pe care firma să le poata aplica în situațiile de criză, în situațiile neprevăzute.
Inovația este instrumentul specific al anteprenorilor, mijlocul prin care ei exploatează schimbarea ca pe o ocazie pentru diferite afaceri sau diferite servicii. Poate fi reprezentată ca o disciplină, poate fi învățată, poate fi practicată.
Pentru a avea succes în societatea noastră care comunică excesiv, o companie trebuie să-și creeze o poziție în mintea consumatorului potențial, poziție care ia în calcul nu numai punctele forte și slăbiciunile acelei companii, ci și pe cele ale competitorilor ei.
Bibliografie
- Adina Claudia Popescu,” Marketing”, Editura Economică, București, 2002
- Adriana Zaiț, “Marketingul serviciilor”, Editura Sedcom Libris, Iași, 2004
- Alex Mucchielli, Arta de a influiența, Editura Collegium Polirom, Iași, 2002
- Al Ries și Jack Trout, “Poziționarea luptă pentru un loc în mintea ta”, Editura Curier Marketing, București, 2004
- Antonious Karayannis, “Succesul în afaceri”, Editura Economică, București, 1995
- Fhilip Kotler, “Principiile marketingului”, Editura Teora, București, 1998
- Gary Jones,”Primii pași în afaceri”, Editura Teora, București, 1997
- Gerald Zaltman, „Cum gândesc consumatorii”, Editura Polirom, Iași, 2004
- Michael E. Porter,”Avantajul concurențial”, Editura Teora, București, 2001
- Petre Datculescu, “Cercetarea de marketing”, Editura Branbuilders Grup, București, 2006
- Peter F. Drucker, “Inovația și sistemul anteprenorial”, Colecția Biblioteca Băncii naționale, Editura Enciclopedică, București, 1993
Preview document
Conținut arhivă zip
- Modalitati de promovare a unui produs.docx