Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 59 în total
Cuvinte : 8626
Mărime: 171.99KB (arhivat)
Publicat de: Isabela I.
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Revoluţia din Decembrie 1989 a reprezentat şi reprezintă punctul de plecare în cazul transformărilor fundamentale prin care a trecut România în ultimii ani. Era inevitabil ca aceste schimbări să nu afecteze şi “industria” învăţământului. Schimbările din domeniul economic, în special cele de pe piaţa muncii au dus la o revizuire totală a strategiilor aplicate în formarea generaţiilor tinere. Aceste noi date apărute în spaţiul public implică necesitatea aplicării unei reforme de profunzime în sistemul educaţional.

Formele de manifestare ale acestei reforme sunt: prezenţa manualelor alternative, prezenţa – la clasele primare - a materiilor facultative, experimentarea la intervale foarte scurte a modalităţilor separate de a evalua cunoştiinţelor elevilor la examenele de bacalaureat, tipuri diferite de sisteme de admitere în învăţământul superior (în funcţie de centrele universitare), autonomia centrelor universitare şi a colegiilor naţionale, etc.

Aşa cum spuneam, dinamica pieţei muncii care capătă, în ultima perioadă, un caracter transfrontalier a creat, pentru mediul universitar, necesitatea unei adaptări rapide şi elastice tocmai pentru a putea „produce” specialişti de primă mână în diferite domenii, în special în cele care apar în prezent şi nu beneficiază de o tradiţie şi de persoane specializate care să poată afirma că deţin toate cunoştinţele necesare în acel domeniu.

Din acest punct de vedere, credem că este necesară o evaluare a învăţământului universitar, cel puţin a celui braşovean nu numai din perspectiva conducerii şi a nivelului de integrare profesională a absolvenţilor ci şi din partea principalilor beneficiari ai procesului de învăţământ, şi anume studenţii.

Cap.1 IPOTEZELE ŞI OBIECTIVELE CERCETĂRII

IPOTEZE GENERALE

-O mare parte a studenţilor braşoveni apreciază în mod favorabil calitatea procesului de învăţământ din municipiul Braşov.

-Relaţia student-profesor are o mare importanţă în cadrul procesului de învăţământ.

-O parte importantă din numărul studenţilor consideră că dotarea tehnico-materială a facultăţilor este precară.

IPOTEZE STATISTICE

H0 – mai puţin de 45 % dintre studenţii braşoveni consideră că relaţia student-profesor este importantă în procesul de învăţământ.

H1 – mai mult de 45 % dintre studenţii braşoveni consideră că relaţia student-profesor este importantă în procesul de învăţământ.

H0 – mai puţin de 65 % dintre studenţii braşoveni consideră că dotarea materială este importantă în cadrul procesului de învâţământ.

H1 – mai mult de 65 % dintre studenţii braşoveni consideră că dotarea materială este importantă în cadrul procesului de învâţământ.

H0 – mai puţin de 50 % dintre studenţii braşoveni consideră că modul de predare joacă un rol benefic în procesul de învăţământ.

H1 – mai mult de 50 % dintre studenţii braşoveni consideră că modul de predare joacă un rol benefic în procesul de învăţământ.

H0 – anul de studiu nu influenţează în mod semnificativ frecvenţa studenţilor la cursuri

H1 – anul de studiu influenţează în mod semnificativ frecvenţa studenţilor la cursuri

Preview document

Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 1
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 2
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 3
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 4
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 5
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 6
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 7
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 8
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 9
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 10
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 11
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 12
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 13
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 14
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 15
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 16
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 17
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 18
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 19
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 20
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 21
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 22
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 23
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 24
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 25
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 26
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 27
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 28
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 29
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 30
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 31
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 32
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 33
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 34
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 35
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 36
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 37
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 38
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 39
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 40
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 41
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 42
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 43
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 44
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 45
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 46
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 47
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 48
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 49
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 50
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 51
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 52
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 53
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 54
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 55
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 56
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 57
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 58
Opinii și Atitudini privind Calitatea Procesului de Învățământ - Pagina 59

Conținut arhivă zip

  • Opinii si Atitudini privind Calitatea Procesului de Invatamant.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Managementul calității sistemului de învățământ

Introducere "Asigurarea calităţii educaţiei exprimă capacitatea de a oferi programe de educaţie, în conformitate cu standardele enunţate."...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul calității

I. ALEGEREA SUBIECTULUI 1.1. Identificarea problemei Repartizarea studentilor in salile de curs/ seminar Asigurarea calitatii in invatamantul...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Imaginea de Sine a Școlarului Mic

In Dictionarul enciclopedic de psihologie (1997) imaginea de sine apare ca 'expresia concretizată a modului în care se vede o persoană oarecare sau...

Rolul factorilor de mediu în cristalizarea stilului educațional

Cunoasterea elevului este absolut necesara întrucât procesul de predare nu se desfasoara la întâmplare, ci avându-se în vedere cunoasterea...

Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar

Modernizarea învăţământului este un proces logic, constituit dintr-o suită de acţiuni ce vizează realizarea unei concordanţe a învăţământului cu...

Ameliorarea Procesului Educațional în Învățământul Superior

Faza I  Alegerea subiectului 1.1. Identificarea problemei Pentru ca o organizatie sa poata fi condusa si sa functioneze cu succes este necesar...

O Perspectivă Sociologică asupra Educației Contemporane

1. Introducere Viitorul educaţiei constituie o prioritate a comunităţii mondiale; naţiunile au nu numai dreptul, dar şi datoria de a se sprijini...

Etica profesională a auditorilor interni

ASPECTE INTRODUCTIVE Auditul este o examinare metodica realizata in vederea determinarii daca activitatile si rezultatele relative la subiectul...

Contribuția standardizării privind calitatea produselor alimentare

INTRODUCERE. MOTIVAȚIA TEMEI. OBIECTIVE Timp îndelungat standardizarea a fost privită ca o activitate secundară , eventual dezirabilă ,...

Îmbunătățirea procesului de ocupare a locurilor din cadrul grădiniței

I. Alegerea subiectului 1. Identificarea problemei În acest proiect vom prezenta situaţia actuală a procesului de ocupare a locurilor din cadrul...

Ai nevoie de altceva?