Cuprins
- 1. Faza de analiză. 3
- 1.1. Definirea situației problemă . 3
- 1.2. Analiza factorilor interesați .4
- 1.3. Analiza problemelor .6
- 1.4. Analiza obiectivelor .7
- 1.5. Alegerea strategiei.8
- 2. Faza planificării .9
- 2.1. Construirea matricei logice .9
- 2.2 Analiza riscurilor .11
- 2.3. Utilizarea cadrului logic în elaborarea planului de activități și a planului de resurse . 13
- 2.3.1. Planul activităților .13
- 2.3.2. Elaborarea grafului rețea .13
- 2.3.3. Calculul parametrilor grafului .14
- 2.3.4. Determinarea drumului critic .15
- 2.3. 5. Transpunerea calendaristică a grafului rețea . 15
- 2.3.6. Analiza și optimizarea grafului . 17
Extras din proiect
1. Faza de analiză
1.1. Definirea situației problemă:
Gradinița Degețica este una dintre cele mai cunoscute instituții de învățământ preșcolar și primar, din București, înființată în anul 2001, acreditată național de Ministerul Educației Naționale (MEN). Aceasta se află în sectorul 6 al Municipiului București și găzdiuește copii cu vârste cuprinse între 3 și 6 ani.
Grădinița oferă un mediu calm și relaxant unde propriile experiențe ale copiilor sunt baza dezvoltării personale. Cadrele didactice ale acestei instituții sunt foarte bine pregătite, întrucât ceea ce învață copilul în primii ani de viață reprezintă mai mult de jumătate din ceea ce va învăța tot restul vieții. Pentru acest lucru se folosesc mijloace precum: jocuri de rol, interpretarea cântecelor și poeziilor, ateliere de artă și creație, activități de alfabetizare, animație, lectură și IT.
Succesul grădiniței se datorează profesionalismului de care dau dovadă cadrele didactice și personalul angajat, aceștia fiind apreciați pentru dragostea și afecțiunea față de copii, pentru grija și atenția pe care aceștia o oferă copiilor.
În fiecare an, în preajma sărbătorilor de iarnă, grădinița a organizat o serbare de Crăciun, cu tematici diferite pentru fiecare grupă, axate în primul rând pe partea comercială a sărbătorii: venirea Moșului și primirea cadourilor; fiind neglijată adevărata însemnătate a Crăciunului și anume nașterea Domnului Iisus Hristos. În acest fel specificul sărbătorilor de iarnă a devenit unul superficial, lipsit de însemnătatea spirituală a tradițiilor și datinilor strămoșești, îndepărtându-se de adevăratul scop al acestor sărbători.
Grădinița nu a luat în calcul până acum organizarea serbării de Crăciun la nivelul întregii grădinițe, inplicând toți elevii într-o activitate comună. De asemenea toate piesele de teatru puse în scenă au avut în prim-plan personaje fictive precum: Mos Crăciun, spiriduși, reni, etc, în defavoarea personajelor biblice, cărora le este închinată practic această sărbătoare: Fecioara Maria, pruncul Iisus, magii, etc.
Toate aceste aspecte pot contribui în mod negativ la imaginea grădiniței, reducând astfel înscrierea elevilor, fapt ce ar afecta bugetul grădiniței și implicit buna funcționare a acesteia.
1.2. Analiza factorilor interesați:
Proiectul se adresează problemelor cu care se confruntă grădinița în organizarea serbării de Crăciun. Este important ca factorii interesați să fie identificați și analizați într-un stadiu incipient al elaborării proiectului, lucru care se poate realiza prin organizarea unor ședințe cu părinții și personalul grădiniței.
Orice indivizi, grupuri de oameni, instituții sau organizații care pot avea un interes în proiect, pot influența/afecta, sau sunt influențați/afectați de proiect sunt definiți ca factori interesați (stakeholders).
Factori interesați
Caracteristici
Interese,
Așteptări,
Obiective Modul de influență
Potențial,
Deficiențe,
Contribuții Implicare în proiect,
Responsabili
tăți,
Strategia de abordare a factorului
Influența proiectului asupra intereselor factorilor interesați
-Grad de influență
-Tip de influență Influența factorilor interesați asupra proiectului
-Grad de influenta
-Tip de influență
Cadre didactice -3 educatoare,
-directoare,
-vărstă cuprinsă între 25 – 40 ani -atragerea elevilor,
-stabilitate financiară,
-salariu motivant -influență ridicată,
-pozitivă -influență ridicată,
-pozitivă -cunoștințele educatoarelor
-experiența în domeniu,
-delimitarea sarcinilor -organizarea activităților din cadrul serbării,
-dirijarea procesului de învățare.
Elevi -fete și băieți,
- vârsta cuprinsă între 3- 6 ani -mediu de lucru atractiv,
socializare -influență ridicată,
-pozitivă
-influență ridicată,
-pozitivă -abilități de învățare,
-energie și buna dispoziție
-dorință de afirmare -realizarea efectivă a activităților incluse în programă : poezii, cântece, roluri și lucru manual
Familii -părinți,
-alți membrii ai familiei,
-persoane cu venituri ≥ mediu -educația copiilor,
cunoașterea
tradițiilor,
-buna dispoziție a copilului
-influență medie,
-pozitivă -influență medie,
-pozitivă -contribuții materiale și financiare,
-timpul deficitar alocat repetițiilor -susținerea elevilor în procesul de învățare,
-furnizarea materialelor pentru costumații
Biserica
„Sf. Petru” reprezentantul bisericii (preotul) cunoașterea scopului creștin al sărbătorii,
-însușirea empatiei cu cei din jur -influență scăzută,
-pozitivă
-influență medie,
-pozitivă
-informarea cu privire la Sărbătoarea Nașterii Domnului -susținerea unei prelegeri tematice
Autoritate locală -primarul sectorului 6
participarea la deschiderea evenimentului
-influență medie,
-pozitivă -influență medie,
-pozitivă -financiare: cumpărarea și aducerea cadourilor -nu se implică cu nimic în organizarea evenimentului
Concurenți -alte grădinițe particulare din sectorul 6 -ca serbarea să nu aibă rezultatele așteptate,
-influență scăzută,
-negativă -influență scăzută,
-pozitivă -nu au nici o contribuție -nu se implică cu nimic în organizarea evenimentului
Preview document
Conținut arhivă zip
- Organizarea Serbarii de Craciun in Gradinita Degetica.docx