Organizarea si Strategia

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1. STRATEGIA
1.1 Definirea strategiei
1.2 Caracteristicile strategiei
1.3 Rolul strategiilor
1.4 Criterii de clasificare
1.5 Johnson si Scholes
1.6 Chandler
1.7 Amstrong
Capitolul 2. ORGANIZAREA
2.1 Definirea organizarii
2.2 Criterii de concepere a structurii organizatorice
2.3 Functia de organizare
Capitolul 3. STUDIU DE CAZ
3.1 Povestea marcii "Milka"
3.2 Volumul productiei si vanzarilor
3.3 Capacitatea pietei
3.4 Dezvoltarea pietei
3.5 Strategia pretului
3.6 Promovarea
3.7 Analiza SWOT
BIBLIOGRAFIE


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Strategia
1.1 Definirea strategiei
Majoritatea organizatiilor incearca sa elaboreze si sa implementeze strategii pentru atingerea obiectivelor pe termen lung. Prezentarea strategiei organizatiei, alaturi de misiunea si obiectivele sale reprezinta un plan strategic al organizatiei. Pentru elaborarea si aplicarea acestei strategii un rol important il detine un anumit aspect al functiei de previziune numit management strategic. 
Managementul strategic este un proces prin care managerii formuleaza si implementeaza strategii pentru optimizarea din punct de vedere strategic a atingerii unui obiectiv, in anumite conditii interne si externe date. Aceasta definitie reflecta faptul ca managementul strategic este orientat spre atingerea unor obiective pe termen lung si ia in considerare factorii de mediu precum si trasaturile caracteristice ale firmei implicand elaborarea anumitor strategii.
1.2 Caracteristicile strategiei
Conform definitiei strategiei, rezulta trasaturile sale definitorii, obligatorii de intrunit:
a) strategia are in vedere realizarea unor scopuri bine precizate, specificate sub forma de misiune si obiective; 
b) strategia vizeaza perioade viitoare din viata firmei, cel mai adesea de 3-5 ani. De aici si gradul ridicat de incertitudine ce-i este asociat.
c) Sfera de cuprindere a strategiei este organizatia in ansamblul sau parti importante ale acesteia.
d) Continutul strategiei se rezuma la elementele esentiale, concentrandu-se asupra evolutiilor majore ale firmei. Prin strategie se prevad mutatii tehnologice, comerciale, financiare, manageriale, etc., de natura sa asigure supravietuirea si dezvoltarea firmei;
e) Strategia se bazeaza pe abordarea corelativa a organizatiei si mediului in care isi desfasoara activitatea. Prevederile strategiei au in vedere, in buna masura, realizarea unei interfete cat mai eficace intre firma si mediu, reflectata in performantele organizatiei;
f) Prin modul cum este conceputa strategia este necesar sa aiba in vedere si sa favorizeze desfasrsurarea unui intens proces de invatare organizationala. Prin aceasta se desemneaza, nu numai insusirea de noi cunostinte de catre salariatii unei organizatii, dar si transformarea lor in noi abilitati care se reflecta in comportamentele si actiunile lor;
g) La baza abordarii strategiei se afla principiul echifinalitatii. Potrivit acestuia, exista mai multe modalitati sau combinatii de resurse si actiuni, prin care se poate asigura atingerea unui anumit obiectiv. In consecinta, atat in elaborarea, cat si in implementarea strategiei, nu trebuie absolutizata o singura combinatie;
h) Strategia are de regula un caracter fomalizat, imbracand forma unui plan. In intreprinderile mici, acesta este un "business plan", pe cand in marile corporatii, strategiile au, de regula, forma unor planuri sau programe pe termen lung, ale caror proceduri si mecanisme de elaborare si implementare sunt bine precizate;
i) Obtinerea avantajului competitiv, referitor la costul si calitatea produsului, constituie scopul principal al elaborarii strategiei si criteriul cel mai important de evaluare a calitatii sale.
1.3 Rolul strategiilor
Indiferent de forma juridica sub care se poate prezenta o firma, managementul modern al productiei industriale situeaza pe un prim plan elaborarea unor strategii economice adecvate care sa permita realizarea obiectivelor propuse in conditiile existentei unei puternice competitii pe piata interna si externa.
Elaborarea si aplicarea unor strategii economice adecvate trebuie sa tina seama de noile conditii interne si internationale in care unitatea industriala isi desfasoara activitatea pentru ca in acest fel sa se poata defini mijloacele si caile necesare care trebuie folosite a se putea determina o orientare economica viabila care sa ghideze conducerea firmei pentru realizarea obiectivelor propuse in conditii de rentabilitate.
Rolul factorului uman in intreaga activitate a unitatii fac ca strategia de dezvoltare a firmei sa poata fi privita si ca o strategie de dezvoltare umana, care prefigureaza in special laturile calitative ale procesului (ridicarea pregatirii profesionale a personalului muncitor, dar si economica, de conducere, politica etc, implementarea unor forme eficiente de motivare s.a.).
Orice strategie de dezvoltare a firmei, pentru a fi eficienta, trebuie elaborata temeinic, stiintific. De aceea, la momentul elaborarii ei, este necesar sa se ia in considerare totalitatea factorilor care pot avea influenta asupra acesteia, sa se analizeze fiecare dintre acesti factori si sa se desprinda modul in care isi pun amprenta asupra strategiei firmei, presiunea pe care o exercita si sensul actiunii.
1.4 Criterii de clasificare
A. CLASIFICARE DUPA SFERA DE CUPRINDERE
Dupa sfera de cuprindere, strategiile pot fi grupate in doua principale categorii: strategii globale si strategii partiale.
A.1. STRATEGIILE GLOBALE 
Acestea cuprind obiectivele fundamentale si optiunile majore ale intregii firme, antrenand intregul potential al acesteia.
Strategiile globale presupun stabilirea unor directii comune de urmat in toate domeniile (comercial, de productie, de personal, etc.) si pentru ansamblul produselor din portofoliu. Aceste strategii presupun rezolvarea a numeroase probleme de coordonare intre diferitele activitati, de alocare a resurselor disponibile pentru diferitele domenii si activitati ale organizatiei.
A.2 STRATEGIILE PARTIALE
Acestea cuprind obiectivele derivate si optiunile strategice de la nivelul diferitelor domenii ale activitatii firmei, precum si anumite parti din potentialul acesteia.
Strategiile partiale cuprind directiile in care trebuie sa actioneze firma in diferitele domenii, care sunt modalitatile de a obtine avantajul competitiv in aceste domenii, precum si responsabilitatile ce revin respectivelor domenii sau functiuni in aplicarea strategiei globale a firmei.
B. CLASIFICARE IN FUNCTIE DE DINAMICA OBIECTIVELOR
In functie de dinamica obiectivelor fixate, strategiile organizatiei se grupeaza in trei categorii: strategii de dezvoltare, strategii de consolidare si strategii de redresare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea si Strategia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!