Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 46 în total
Cuvinte : 8807
Mărime: 102.14KB (arhivat)
Publicat de: Dumitra Simon
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: A.L.Ristea

Extras din proiect

INTRODUCERE

Piaţa mondială a produselor textile şi de confecţii îmbrăcăminte este o piaţă vastă şi eterogenă, care acoperă o multitudine de produse de la fibrele şi firele textile până la textilele finite, tricotajele şi confecţiile.

Principalele caracteristici ale pieţei mondiale a acestor produse sunt:

o ramură care utilizează intensiv munca vie, în special în sectorul îmbrăcămintei, costul forţei de muncă influenţând decisiv competitivitatea produselor;

o existenţa unei pieţe saturate, puternic concurenţiale în ţările dezvoltate, în care coeficientul de elasticitate a cererii faţă de venit este redus. Ca urmare, în aceste ţări stimularea cererii se face prin multiplicarea prezentării colecţiei de produse noi, cât şi prin modificările în structura cererii pe vârste şi în stilul de viaţă al consumatorilor;

o intensificarea procesului de globalizare a producţiei şi comerţului, bazat pe diferenţierea între nivelul costurilor de producţie, inclusiv al salariilor, în diverse ţări. Acest proces a dus la dezvoltarea dinamică a acestor sectoare în ţările în curs de dezvoltare cu costuri mai reduse ale forţei de muncă, inclusiv prin realizarea unei părţi din capacităţile de producţie din ţările industrializate în ţările în curs de dezvoltare şi la afirmarea tot mai redutabilă ca furnizori pe piaţa externă a ţărilor din această ultimă grupă. Ţările industrializate şi-au păstrat poziţiile de lideri pe această piaţă în ceea ce priveşte produsele cu valoare adăugată ridicată, articolele de modă, textilele tehnice. Cu excepţia Italiei, ele tind să devină tot mai mult dependente de import, în special în ceea ce priveşte îmbrăcămintea;

o textilele şi îmbrăcămintea au constituit timp de decenii singurele produse prelucrate al căror comerţ a fost reglementat pe plan internaţional prin sistemul cotelor de import (Acordul Multifibre în perioada 1956-2000 şi Acordul pentru Textile – OMC, care a fost în vigoare până la finele anului 2004). Acest ultim Acord a pregătit liberalizarea treptată a comerţului cu aceste produse, eliminarea oricăror restricţii cantitative începând cu 1 ianuarie 2005.

1. LOCUL SI ROLUL INDUSTRIEI DE TEXTILE-CONFECTII IN CADRUL ECONOMIEI ROMANIEI

Industria textilă şi cea de îmbrăcăminte deţin ponderi importante în producţia industrială şi comerţul exterior al ţării. Acestea acoperă în prezent 8,6% din valoarea producţiei industriei prelucrătoare, peste 1/4 din exportul total al României şi prin sectorul de îmbrăcăminte a contribuit în mod constant cu un sold pozitiv la balanţa comercială a ţării, creând sursele valutare pentru acoperirea importurilor proprii, dar şi disponibilităţi pentru alte nevoi ale economiei naţionale.

Importanţa industriilor textilă şi de îmbrăcăminte este dată şi de forţa de muncă importantă angajată, cu un nivel superior de calificare, de aproape 400 mii salariaţi (aproximativ 25% din numărul total al angajaţilor din industria prelucrătoare), din care peste 85% femei.

Prin sectorul îmbrăcămintei, România are o prezenţă puternică pe piaţa externă, în special pe piaţa UE .

Industria de textile-confectii este un sector dinamic in cadrul economiei nationale avand un nivel ridicat de performanta:

o Angajeaza o importanta forta de munca, in principal feminina;

o Contribuie la stabilitate sociala fiind reprezentata in toate judetele tarii;

o Detine o pondere insemnata in exportul economiei nationale;

o Contribuie cu sold pozitiv la balanta de comert exterior a tarii

Industria Confectiilor de Imbracaminte detine un loc important si pe plan international, incepand cu anul 1999 situandu-se pe prima pozitie in ierarhia furnizorilor de confectii pentru piata UE in cadrul tarilor central si sud-est Europene.

În prezent, România se înscrie pe locul 12 între principalele ţări exportatoare de îmbrăcăminte, cu o pondere de 1,6% în totalul exportului mondial. În acelaşi timp, datorită importurilor de materii prime textile, dar şi a firelor şi ţesăturilor destinate prelucrării lor în cadrul contractelor de export în sistem lohn, România se situează printre principalele 15 ţări importatoare de textile, cu o pondere de 1,5% în valoarea importului mondial de astfel de produse.

Preview document

Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 1
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 2
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 3
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 4
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 5
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 6
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 7
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 8
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 9
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 10
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 11
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 12
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 13
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 14
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 15
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 16
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 17
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 18
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 19
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 20
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 21
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 22
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 23
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 24
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 25
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 26
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 27
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 28
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 29
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 30
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 31
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 32
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 33
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 34
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 35
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 36
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 37
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 38
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 39
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 40
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 41
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 42
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 43
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 44
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 45
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 46
Piața confecțiilor de îmbrăcăminte din România - Pagina 47

Conținut arhivă zip

  • Piata Confectiilor de Imbracaminte din Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Plan de afaceri Flacăra SA

1. Piata confectiilor textile Cadrul general Productia si comertul de articole textile a fost, de-a lungul timpului, un important factor de...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Forța de vânzare - un element strategic în politica unei firme de comerț

Introducere Forța de vânzare (sau forțele) a întreprinderii este constituită din grupul de persoane care reprezintă întreprinderea și care au ca...

Creșterea valorii adăugate în baza perfecționării managementului operațional, în baza materialelor industriei de confecții din Republica Moldova

INTRODUCERE Actualitatea temei. Industria de confecţii este una dintre ramurile importante ale economiei naţionale cu ponderea în PIB de 1%, în...

Analiza Productivității Muncii și Căi de Creștere a Acesteia

Introducere Mediul economic din România se află sub influenţa unei competiţii din ce în ce mai crescute ca rezultat al procesului de globalizare...

Simulări Decizionale

CAPITOLUL I: PREZENTAREA DE ANSAMBLU A ORGANIZAŢIEI S.C BILLA ROMÂNIA S.R.L. 1.1. Obiectul de activitate conform codului CAEN Societatea...

Instrumente ale Managementului Fidelizării Clienților

Introducere: Rapiditatea şi adaptabilitatea la schimbare sunt cuvintele-cheie ale afacerilor mileniului III. Informaţiile, transmise în timp real,...

Industria textilă din România - analiză financiară

INDUSTRIA TEXTILA DIN ROMANIA 1. Prezentarea generala a industriei de textile din Romania Industria textilă şi cea a confecţiilor de...

Plan de Marketing BILLA

1. În decembrie 1953 pianistul de numai 36 de ani Karl Wlaschek deschidea in Viena primul magazin de produse cosmetice in regim discount. Astfel,...

Managementul Producției Textile

CAPITOLUL 1. Dinamica și caracteristicile industriei textile actuale la nivel mondial Piața europeană este cea mai mare piață unică din lume, o...

Ai nevoie de altceva?