Capitolul 1 Prezentarea generală a ideii de afaceri 1.1Avantaje ale deschiderii unei afaceri cu covrigii Capitolul 2 Descrierea afacerii 2.1 Prezentarea generală a firmei 2.2 Operare si organizare 2.2.1 Echipamentele necesare 2.2.2 Materii prime.Surse de aprovizionare 2.2.3 Procesul de fabricaţie 2.3 Personalul firmei noastre Capitolul 3 Piaţa 3.1 Tendinţele şi perspectivele afacerii 3.2 Clienţii 3.2.1 Cum atragem clienţii? 3.3 Concurenţa 3.3.1 Care sunt punctele tari ale produsului nostru? 3.3.2 Cum ne deosebim de concurenţă? Capitolul 4 Finanţe 4.1 Venituri şi Cheltuieli lunare in anul I 4.2 Cheltuieli şi venituri lunare in anul II 4.3 Cheltuieli şi venituri lunare in anul III 4.4 Previziuni pe următorii 3 ani Concluzii
Capitolul 1: Prezentarea generală a ideii de afaceri Ideea de afacere pe care noi o propunem este una obişnuită : deschiderea unei covrigării. ”Afaceri cu covrigi? Dar sunt pline străzile de covrigării. Piaţa este saturată, ”FALS!” covrigării sunt destule şi se înfiinţează într-un ritm destul de susţinut dar mai este loc destul. De ce? Pentru că nu avem timp, iar atunci când cumpărăm nişte produse ieftine şi relativ omogene alegem în primul rând să economisim timp. Nimeni nu se va abate de la ruta zilnică pentru a cumpăra covrigi de la“Covrigăria A”, ci îi vor lua de unde le este la îndemână. Acesta reprezintî, incontestabil, un avantaj pentru noi in afacere. Deoarece voluml vânzărilor este puternic influienţat de poziţia spaţiului comercial, am ales o zonă aglomerată a oraşului: un spaţiu vizibil, cu o poziţie de trafic pietonal intens, lângă Colegiul Naţional “Ştefan cel Mare”, Suceava. 1.1 Avantaje ale deschiderii unei afaceri cu covrigi Cât costă un covrig? 1 leu, o nimica toată. E un produs atât de ieftin încât s-ar zice că nu poţi să te îmbogăţeşti de pe urma lui. Şi totuşi... Ceea ce se pierde de obicei din vedere este faptul că acest produs are trei atuuri extraordinare: 1. Se vinde tot timpul anului (fie vară, fie iarnă, un covrig aburind, de-abia scos din cuptor stârneşte instantaneu apetitul trecă torilor). 2. Pentru promovare nu avem nevoie de niciun fel de cheltuieli de reclamă (amplasarea covrigăriei într-un loc circulat este suficientă, pentru că mirosul îmbietor şi coada permanentă vor atrage ca un magnet noi ş i noi clienţi). 3. Fiind foarte ieftin, se vinde în cantităţi mari (câteva mii de bucăţ i pe zi). Aceste trei atuuri importante, investiţia mică şi profitul substanţial fac ca afacerea cu covrigi să fie una dintre cele mai atrăgătoare oportunităţi ale zilelor noastre Capitolul 2 Descrierea afacerii 2.1 Prezentarea generală a firmei Firma noastra se va numi SC “IrMacoLi”SRL,care va fi amplasată vis-à-vis de Colegiul Natâţional “Ştefan cel Mare”, pe str.Vasile Alecsandri,3 Paşii pe care îi vom realiza pentru obţinerea autorizaţiei de funtâţionare a covrigăriei sunt: 1) Vom înfiinţa firma La Registrul Comerţului 2) Vom înregistra punctul de lucru prin eliberarea Certificatului constatator cu activităţile ce se vor desfăşura în spaţiul repectiv 3) Vom obţine autorizaţiile sanitare şi sanitar -veterinare 4) Vom obţine autorizaţiile PSI. Vom întocmi documentaţia tehnică şi vom depune dosarul la instituţiile abilitate legal să elibereze autorizaţiile de funcţionare. 5) Vom obţine autorizaţia de funcţionare eliberată de primărie. Pentru eliberarea autorizaţiei vom depune o cerere însoţită de următoarele documente: - actul de infiinţare a firmei - specificaţia tehnică a produsului cu menţionarea condiţiilor de calitate şi data durabilităţii minimale; - schiţa-plan a unitaţii cu specificarea spaţiilor de productie şi depozitare, a instalaţiilor şi utilajele, capacitatea de producţie; - fişa de date privind calificarea personalului.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.