Cuprins
- 1.0 Sinteza planului .1
- 1.1 Obiective .1
- 1.2 Misiune .1
- 1.3 Sarcini și acțiuni.1
- 2.0 Prezentarea afacerii .2
- 2.1 Proprietarii afacerii .2
- 2.2 Descrierea cheltuielilor inițiale .2
- Table: Cheltuieli inițiale .3
- Chart: Cheltuieli inițiale .3
- 2.2.1 Cheltuieli Anul 2 .3
- 3.0 Servicii .4
- 4.0 Analiza de Marketing .4
- 4.1 Piața țintă .4
- 4.2 Colaboratori.5
- 4.3 Concurența.5
- 4.4 Analiza SWOT .5
- 4.4.1 Puncte tari.5
- 4.4.2 Puncte slabe .6
- 4.4.3 Oportunități .6
- 4.4.4 Amenințări .6
- 4.5 Strategia de marketing .6
- 4.6 Avantajul competitiv .7
- 5.0 Previzionarea vânzărilor .8
- Table: Previzionarea vânzărilor .8
- Chart: Vânzări lunare .9
- Chart: Vânzări anuale .9
- 6.0 Planul de management .9
- 6.1 Personalul .10
- Table: Personalul .11
- 6.2 Riscuri asociate .11
- 7.0 Planul financiar .12
- 7.1 Investiții inițiale.12
- Table: Investiții inițiale .12
- Table: Pragul de rentabilitate .13
- Chart: Pragul de rentabilitate .13
- 7.2 Profit și pierderi .13
- Table: Profit și Pierderi.14
- Chart: Profit lunar.15
- Chart: Profit anual .15
- Chart: Gross Margin Monthly .16
- Chart: Gross Margin Yearly.16
- Chart: Cash.17
- Table: Cash Flow .18
- Table: Balanța.19
- Table: Ratios.20
- Table: Previzionarea vânzărilor .1
- Table: Personalul .2
- Table: Profit și Pierderi.3
- Table: Cash Flow .4
- Table: Balanța.5
Extras din proiect
1.0 Sinteza planului
1.1 Obiective
· Obținerea de fonduri europene nerambursabile pentru pornirea afacerii;
· Promovarea și stimularea consumului de fructe goji în România;
· Obținerea de profit in anul III de activitate;
· Extinderea suprafeței de cutivare dupa obținerea de profit cu c âte un hectar în fiecare
an;
· Realizarea a 20% din c ifra de afac eri bazându-ne pe uscarea frcutelor începând cu anul
III;
· Creșterea vânzărilor cu 10% în fiecare an;
· Orientarea spre export;
· Obținerea de certificate BIO din anul III;
1.2 Misiune
Plantație de fructe semnțioase și sâmburoase.
Proiectul nostru joacă un rol important în susținerea și dezvoltarea economiei rurale prin
diversificarea produselor agricole românești, totodată și impulsionarea populației de a-și crea un
obicei în c onsumul de alimente benefice pentru sănătate cum este în c azul fructelor goji.
1.3 Sarcini și acțiuni
· Aducerea culturii de Goji la capacitate maximă în termen de trei ani de funcționare.
· Creșterea marjei de profit prin utilizarea tehnologiei îmbunătățite.
· Un nivel ridicat de calitate in linia de productie.
· Menținerea și creșterea re a genera vânzări noi și repetate.
· Punerea in aplicare a unui anunt și a unei campanii de marketing pentru a informa
viitoarea clientela cu privire la noua noastra firmă.
· Maximizarea profitului prin vanzarea prin intermediul internertului la prețuri de producător.
· Menținerea costurilor de producție cât mai joase prin monitorizarea și programarea
producției.
· Acoperirea investitiei initiale si obtinerea de profit in anul 3 de activitate
· Obtinerea unui raport calitate pret astfel incat sa avem un avantaj fata de concurenti
· Cresterea calitatii vietii populatiei prin c ultivarea unor plante benefice pentru organism
· Obtinerea unei productii de fructe de peste 2400 de kg/ha in anul 3 de recoltare
· Extinderea suprafetei de cultivare cu 2 ha dupa 4 ani de activitate
· Promovarea si stimularea consumului de fructe goji in Romania
· Crearea unor relatii comerciale de lunga durata atat pe plan intern c at si extern
2.0 Prezentarea afacerii
Societatea comercială SC GojiBio SRL are sediul în Tîrgu Mureș, județul Mureș, strada
Gheorghe Doja, nr. 15. Terenul utilizat pentru c ultivarea arbuștilor se află în c omuna Livezeni,
situată la 5 km de Tîrgu Mureș, intre Tîrgu Mureș și comuna Ivănești.
Soiul pe care il vom cultiva se numeste Licyum Barbarum, care este un soi foarte
productiv, cu fructul dulce, ac limatizat în România, fiind rezistent la secetă și la frig. Cultura va fi
in sistem bio. La goji se valorifica mai intai, prin taierile de rarire, frunzele, din c are se pot
prepara ceaiuri medicinale cu proprietati asemanatoare fructelor, dar si foarte gustoase.
Producatorii de suplimente nutritive sunt interesati de o astfel de oferta, care este o noutate
pentru piata noastra.
2.1 Proprietarii afacerii
Compania SC GojiBio SRL este o societate cu răspundere limitată înființată de 2 parteneri
prin aducerea aportului din partea fiecăruia a unei sume de 2000 Euro.
Obiectivul nostru principal înainte de începerea producției de plante goji este de a obține o
finanțare atât prin accesarea Fondurilor Europene Nerambursabile cât și din partea Guvernului
României prin introducerea proiectului în Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR), cu
Axa Prioritara 1: Imbunatatirea competitivitatii sectoarelor agricol si forestier, avand Masura
112 – Instalarea tinerilor fermieri, în proporție de 20% din partea Guvernului României, respectiv
80% din partea Uniunii Europene.
PNDR finanteaza crearea, comercializarea si diversificarea produselor agricole,
diversificarea economiei locale, crearea conditiilor de productie si crearea de instrumente de
comunicare si valorificare a mediului si a peisajelor si evenimentelor culturale. Prin c adrul
dezvoltarii acestui proiect ne propunem ca cel putin primele doua masuri sa fie implementate si
realizate.
2.2 Descrierea cheltuielilor inițiale
Valoarea totala necesara investitiei, este de 37.000 euro, din c are valoarea ce poate fi
obtinuta de pe urma finantarii nerambursabile, conform Ghidului solicitantului specific Masurii
112 este de 25.000, la care se adauga inca 8.000 de euro pentru 2 UDE. Astfel, valoarea
finantarii nerambursabile insumeaza 33.000 de euro, urmand ca restul de 4.000 de euro sa fie
alocati de parteneri.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Afaceri Plantatie de Goji - GojiBio.pdf