Cuprins
- 1. Definirea planului de afaceri 3
- 2. Structura unui plan de afaceri 4
- 3. Conţinutul planului de afaceri 4
- 4. Riscurile asociate planului de afaceri 7
- 4.1 Definirea riscului şi evoluţia analizei riscului 7
- 4.2 Obiectivele analizei riscurilor 8
- 4.3 Clasificarea riscurilor 9
- Bibliografie
Extras din proiect
1. Definirea planului de afaceri
De-a lungul timpului economia în ansamblul ei a cunoscut o evoluţie acceleratǎ, care a fost susţinutǎ de apariţia unor idei de afaceri, a unor societǎţi, de dezvoltarea şi perfecţionarea celor deja existente. Este unanim acceptatǎ ideea cǎ dezvoltarea unei activitǎţi sau începerea unei noi afaceri ar trebui fǎcute în urma întocmirii unui plan de afaceri. Acesta are rolul de a ordona şi clarifica activitǎţile specifice fiecǎrei afaceri în anumite condiţii date (ca instrument pentru mangement în vederea realizǎrii obiectivelor propuse) şi de a uşura comunicarea cu partenerii de afaceri (în special cu aceia care pot oferi finanţarea necesarǎ). Ideea de afacere trebuie sǎ fie cât mai bine evaluatǎ, trebuie stabilit clar care sunt oportunitǎţile dar şi riscurile.
Planul de afaceri este un document fundamental, care reprezintǎ modul de comunicare între întreprinzǎtori, potenţialii investitori şi creditori. De aceea, el trebuie sǎ fie convingǎtor, bine organizat, logic, sa evidenţieze esenţialul, cǎci pe baza lui un întreprinzator poate atrage capital şi, de asemenea, îi ajutǎ pe acţionari sǎ stabileascǎ obiectivele firmei şi sǎ mǎsoare performanţele.
Paşii care trebuiesc urmaţi în elaborarea unui plan de afceri sunt prezentaţi schematic în figura 1:
Fig. 1: Ciclul de planificare a afacerii
Sursa: Dalota, Marius; Donath, Liliana. Managementul firmei prin planul de afaceri. Ed. Sedona, 1997,p. 42
Planul de afaceri constituie un instrument de previzionare a afacerii, prin care se stabilesc obiective realiste, activitǎţile necesare pentru realizarea acestora şi succesiunea lor, se dimensioneazǎ resursele, stabilindu-se principalele elemente de naturǎ financiarǎ, tehnicǎ, managerialǎ, de marketing etc., în vederea asigurǎrii profitabilitǎţii afacerii. De asemenea, un plan de afaceri eficace oferǎ posibilitatea evaluǎrii unei noi idei de afaceri, putând da o imagine clarǎ asupra fezabilitǎţii sale, şi permite identificarea riscurilor şi obstacolelor care pot sǎ aparǎ şi stabilirea unor strategii pentru surmontarea acestora
2. Structura unui plan de afaceri
Planul de afaceri cel mai rǎspândit şi devenit traditional, este planul de afaceri integral, eleborat în 10-20 pagini, care prezintǎ detaliat operaţiunile şi proiectele de viitor ale firmei în cauzǎ, şi care de cele mai multe ori este structurat astfel:
1. Sumar
2. Descrierea afacerii - prezentarea agentului economic
- prezentarea afacerii in sine.
3. Planul de marketing - Produsul care se va realiza sau tipul de serviciu prestat
- Segmentul de piaţǎ vizat
- Strategia de comercializare
4. Planul managerial - Managementul de producţie
- Managementul firmei
5. Planul financiar - Calcularea nevoilor de fonduri
- Folosirea fondurilor
- Finanţarea
- Situaţia previzionatǎ pe 2-3 ani
3. Conţinutul planului de afaceri
Fiecǎrei componente a planului de afaceri trebuie sǎ i se acorde o importanţǎ ridicatǎ, întrucât o analizǎ competentǎ a tuturor elementelor legate de afacere va diminua riscurile unui eşec viitor al aceteia.
Sumarul – reprezintǎ un rezumat concis şi incisiv al strategiei prezentate în planul de afacerii. Un punct critic ce trebuie comunicat în sumar este competenţa specificǎ a firmei (punctele forte) şi factorii care vor face ca afacerea firmei sǎ fie de success în competiţia pe piaţǎ.
Sumarul planului de afaceri va conţine:
- Scopul planului de afaceri: atragerea investitorilor; planul operational pentru controlul afacerii
- Analiza pieţelor: mǎrimea pieţei ţintǎ; caracteristicile pieţei ţintǎ (demografice, geografice etc)
- Firma: nevoile pe care firma le va satisface; produsele sau serviciile oferite de firmǎ pentru satisfacerea acestor nevoi
- Activitatea de marketing şi vânzǎri: strategia de marketing; strategiile de vânzare; cheia de success în competiţia pe piaţǎ
- Cercetarea şi dezvoltarea produselor sau a serviciilor: principalele probleme; eforturi în curs
Preview document
Conținut arhivă zip
- Planul de Afaceri si Analiza Riscurilor Lui.doc