Planul de Afaceri si Analiza Riscurilor Lui

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Definirea planului de afaceri 3
2. Structura unui plan de afaceri 4
3. Continutul planului de afaceri 4 
4. Riscurile asociate planului de afaceri 7
4.1 Definirea riscului si evolutia analizei riscului 7
4.2 Obiectivele analizei riscurilor 8
4.3 Clasificarea riscurilor 9
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

1. Definirea planului de afaceri
De-a lungul timpului economia in ansamblul ei a cunoscut o evolutie accelerata, care a fost sustinuta de aparitia unor idei de afaceri, a unor societati, de dezvoltarea si perfectionarea celor deja existente. Este unanim acceptata ideea ca dezvoltarea unei activitati sau inceperea unei noi afaceri ar trebui facute in urma intocmirii unui plan de afaceri. Acesta are rolul de a ordona si clarifica activitatile specifice fiecarei afaceri in anumite conditii date (ca instrument pentru mangement in vederea realizarii obiectivelor propuse) si de a usura comunicarea cu partenerii de afaceri (in special cu aceia care pot oferi finantarea necesara). Ideea de afacere trebuie sa fie cat mai bine evaluata, trebuie stabilit clar care sunt oportunitatile dar si riscurile. 
Planul de afaceri este un document fundamental, care reprezinta modul de comunicare intre intreprinzatori, potentialii investitori si creditori. De aceea, el trebuie sa fie convingator, bine organizat, logic, sa evidentieze esentialul, caci pe baza lui un intreprinzator poate atrage capital si, de asemenea, ii ajuta pe actionari sa stabileasca obiectivele firmei si sa masoare performantele.
Pasii care trebuiesc urmati in elaborarea unui plan de afceri sunt prezentati schematic in figura 1: 
Fig. 1: Ciclul de planificare a afacerii
Sursa: Dalota, Marius; Donath, Liliana. Managementul firmei prin planul de afaceri. Ed. Sedona, 1997,p. 42
Planul de afaceri constituie un instrument de previzionare a afacerii, prin care se stabilesc obiective realiste, activitatile necesare pentru realizarea acestora si succesiunea lor, se dimensioneaza resursele, stabilindu-se principalele elemente de natura financiara, tehnica, manageriala, de marketing etc., in vederea asigurarii profitabilitatii afacerii. De asemenea, un plan de afaceri eficace ofera posibilitatea evaluarii unei noi idei de afaceri, putand da o imagine clara asupra fezabilitatii sale, si permite identificarea riscurilor si obstacolelor care pot sa apara si stabilirea unor strategii pentru surmontarea acestora 
2. Structura unui plan de afaceri
Planul de afaceri cel mai raspandit si devenit traditional, este planul de afaceri integral, eleborat in 10-20 pagini, care prezinta detaliat operatiunile si proiectele de viitor ale firmei in cauza, si care de cele mai multe ori este structurat astfel:
1. Sumar
2. Descrierea afacerii - prezentarea agentului economic 
- prezentarea afacerii in sine.
3. Planul de marketing - Produsul care se va realiza sau tipul de serviciu prestat
- Segmentul de piata vizat
- Strategia de comercializare
4. Planul managerial - Managementul de productie
- Managementul firmei
5. Planul financiar - Calcularea nevoilor de fonduri
- Folosirea fondurilor
- Finantarea
- Situatia previzionata pe 2-3 ani
3. Continutul planului de afaceri 
Fiecarei componente a planului de afaceri trebuie sa i se acorde o importanta ridicata, intrucat o analiza competenta a tuturor elementelor legate de afacere va diminua riscurile unui esec viitor al aceteia.
Sumarul - reprezinta un rezumat concis si incisiv al strategiei prezentate in planul de afacerii. Un punct critic ce trebuie comunicat in sumar este competenta specifica a firmei (punctele forte) si factorii care vor face ca afacerea firmei sa fie de success in competitia pe piata.
Sumarul planului de afaceri va contine:
- Scopul planului de afaceri: atragerea investitorilor; planul operational pentru controlul afacerii
- Analiza pietelor: marimea pietei tinta; caracteristicile pietei tinta (demografice, geografice etc)
- Firma: nevoile pe care firma le va satisface; produsele sau serviciile oferite de firma pentru satisfacerea acestor nevoi
- Activitatea de marketing si vanzari: strategia de marketing; strategiile de vanzare; cheia de success in competitia pe piata
- Cercetarea si dezvoltarea produselor sau a serviciilor: principalele probleme; eforturi in curs


Fisiere in arhiva (1):

  • Planul de Afaceri si Analiza Riscurilor Lui.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!