Cuprins
- 1.Introducere 3
- 2.Analiza Situationala .6
- Analiza externa ..6
- Analiza macromediului PEST ..6
- Analiza industriei .6
- Evaluarea factorilor externi de fundamentare a strategiilor ...9
- Concluzii privind analiza externa 9
- Analiza interna ..10
- Analiza resurselor si capabilitatilor .10
- Evaluarea factorilor interni(mefi) 12
- Concluzii analiza interna ...12
- Matricea SWOT . .13
- 3.Concluzii finale ...14
Extras din proiect
1.Scurt istoric
Fabrica Albalact a fost deschisa in anul 1975 si este singurul producator roman de lactate infiintat in fosta industrie-comunista. Albalact a fost preluata in 1999 de Familia Ciurtin din Alba-Iulia. Compania a crescut constant si a dezvoltat brand-uri romanesti de renume, prin contributia vizionara a lui Raul Ciurtin, tanarul antreprenor care a renunat la cariera de medic, pentru a lua in mana fraiele afacerii.
In numai cativa ani de la lansarea primului sau brand a ajuns intre primii patru jucatori din piata romaneasca a lactatelor urmand o strategie orientata permanent pe modernizare si dezvoltare.
Albalact a lansat primul sau brand suta la suta autohton “Fulga” care a castigat rapid un capital de imagine urias, devenind unul dintre cele mai simpatizate marci romanesti.
Fulga a fost primul brand romanesc animat construit in jurul unui personaj care vorbeste si face glume.
Un an mai tarziu, Albalact a lansat si brand-ul Zuzu, care a fost conceput pe aceeasi linie ca Fulga si i-a cucerit pe consumatori la fel de repede.
In 2010 Albalact a lansat brandul Raraul si odata cu el lapte si o gama bogata de branzeturi produse dupa retete romanesti care imbina experienta si traditia din zona Bucovinei cu tehnologia moderna si calitatea.
Piața produselor lactate, care are o valoare de circa 800 mil. euro anual a vazut o crestere in 2016, în condițiile în care reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% a impulsionat consumul și a ajutat majoritatea jucătorilor din industrie.
Misiune
Albalact si-a asumat o misiune importanta, aceea de a contribui la dezvoltarea si consolidarea industriei romanesti de lactate , de a imbunatati performantele tehnologice in productia romaneasca de lactate si de a incuraja consumul de produse romanesti.
Albalact doreste sa ofere tot ce-i mai bun din lapte consumatorilor prin produsele proaspete si sanatoase, la nivelul standardelor europene de calitate pe care le creeaza.
Albalact doreste sa imbine tehnologia avansata cu prospetimea, traditia romaneasca si viziunea europeana utilizand cele mai bune surse de lapte din Alba si Bucovina.
Valorile
Albalact are un set de valori dupa care se indruma precum: calitatea, inovatia, respectul si angajamentul pentru consumatori si partenerii de afaceri, implicarea in dezvoltarea in dezvoltarea tehnologiei de fabricatie , pentru a garanta calitatea si siguranta produselor.
Obiectivul Albalact este sa-si consolideze pozitia pe piata interna,sa se extinda si sa dezvolte produse lactatenoi, proaspete si gustoase, in mod responsabil.
In momentul de fata Albalact este lider de piata pe segmentul laptelui proaspat pasteurizat cu laptele Zuzu si mai este lider de piata cu untul de masa Albalact. Cu smantana Albalact, compania ocupa locul doi pe acest segment iar laptele UHT, Fulga a adus compania Albalact tot pe locul doi in segmentul respectiv.
Fabricile Albalact sunt complet computerizate, cu urmarirea in timp real a tuturor parametrilor de procesare si ambalare.In ceea ce priveste strategia de cercetare si rezvoltare, Albalact are personal dedicat pentru dezvoltarea de produse noi si un laborator de microbiologie, echipat cu echipamente performante pentru controlul calitatii, analize si determinari.
In fabricile de la Olejdea, Alba si de la Campulung Moldovenesc, compania proceseaza peste 300.000 de litri de lapte zilnic.
Produse
Albalact prezinta astazi pe piata romaneasca peste 80 de sortimente de lapte si produse lactate sub cele patru brand-uri ale sale- Fulga,Zuzu,De Albalact si Raraul.Compania detine si un portofoliu bogat de produse din lapte, de la lapte proaspat pasteurizat si UHT(ultra-pasteurizat), iaurturi proaspete albe,iaurturi proaspete cu fructe, la smantana, unt, sana, lapte batut,branza telemea, branza dulce de vara, branza de burduf, cascaval si branza topita.
Compania urmareste sa satisfaca nevoile stricte ale consumatilor in materie de gust si calitate iar pentru asta foloseste materie prima care intra in fabricile Albalact direct de la ferme din tara, in special din zona Ardealului si a Bucovinei,ferme certificate sa produca si sa livreze lapte conform normelor Uniunii Europene.Totodata fabrica este complet automatizat si odata intrat in fluxul de productie, laptele materie-prima nu mai vine in contact cu aerul pana in momentul in care consumatorul deschide cutia, dandu-i un gust deosebit.
Produsele pe care compania le oferă consumatorilor sunt nu doar bune și sigure pentru consum, dar și proaspete și naturale.
Bibliografie
[1]- http://www.mfinante.ro/infocodfiscal.html
[2]-http://www.geocities.ws/mmk_isb08/Albalact
[3]- https://www.scribd.com/presentation/140822504/prezentare-albalact
http://www.albalact.ro/viziune,-misiune,-valori.html
https://www.scribd.com/doc/202890697/Proiect-Covalact
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politici si strategii pentru afaceri.docx