Extras din proiect
Tema 1
Prezentare idee de afaceri
Brașov este orașul situat în inima țării, la rascrucea tuturor drumurilor, este orașul care atrage anual cei mai mulți turiști. Fie că sunt grupuri organizate, cazate la marile hoteluri din oraș și la cele din Poiana Brașov, turiștii aflați în tranzit, care caută pensiunile mici și cochete din centrul istoric, fie că sunt români veniți pentru câteva zile la rudele din Brașov ori vizitatori din străinătate aduși cu autocarele pentru un tur de o zi, turiștii asediază acest frumos oraș bătrân, pe tot parcursul anului. Aici, viața este curată, plină de culoare, gust și aromă, relaxarea este maximă și mulțumirea deplină. Ai tot ce ți-ai putea dori: puritatea aerului și răcoarea munților, frumusețea clădirilor și monumentelor medievale bine întreținute, confortul spațiilor de cazare, ospitalitatea restaurantelor cu specific, varietatea și abundența locurilor pentru cumpărături.
În România, în ultimii ani s-a observat o diminuare alarmantă a numărului de modalități în care se poate petrece timpul liber, mai ales în ceea ce-i privește pe copii. Din aceste motive, am considerat necesara deschiderea unui parc de distracții care să ofere siguranță pentru părinți și, totodată, distracție maximă atât pentru copii, cât și pentru cei mari. Introducerea unui parc de distracții pe piața brașoveană este o abordare îndrăzneață, ținând cont de aspectul inovator al acestei afaceri.
Din acest motiv, m-am gândit la o idee de afacere privind deschiderea unui parc de distracții precum Disneyland. Mi se pare o idee buna pentru afacere deoarece în România până la ora actuală nu există un asemenea parc. Am ales ca locație orașul Brașov din diverse motive, principalul fiind acela că este un oraș turistic, situat în centrul țării, care se bucură de un număr foarte mare de vizitatori în tot cursul anului.
Parcul de distracții este un loc special amenajat unde copiii vin pentru a se întâlni cu cei față de care se simt apropiați, pentru a descoperi în realitate personajele preferate din desenele animate, pentru a se juca împreună și pentru a descoperi, astfel, o mulțime de lucruri noi.
Misiunea noastra este aceea de a oferi servicii de calitate, cu personal specializat, pe baza unor echipamente ce prezintă un element de noutate pentru piața țintă. Deși, o asemenea afacere implică o investiție semnificantă, consider că această investiție se va recupera într-o perioadă mică de timp.
Parcul se va numi ,, Tărâmul Copilăriei”, am ales o denumire în limba română pentru a fi ușor de pronunțat pentru toate persoanele, inclusiv pentru cei mici.
Serviciile pe care dorim să le oferim clienților noștri sunt următoarele:
- jocuri de apă
- tobogane ,,magice”
- dragonul zburător
- jocuri cu personaje din desene animate: Mickey Mouse, Tom & Jerry, Winnie the Pooh, Albă ca Zăpada etc.
- lecții de teatru
- cinematograf 7D
- locuri de joacă cu tematică medieval
- locuri de joacă cu tematică marină
S-a încercat adoptarea unor tarife accesibile tuturor, după cum urmează:
Tarif pentru intrare în parc: 5 lei/adult
3 lei/copil
Tarife pentru utilizarea echipamentelor: 2-7 lei/persoană
Tarife pentru organizarea petrecerilor aniversare: 10-25 lei/persoană
Tarife lecții de teatru: 15 lei/persoană
Elevii și studenții beneficiază de un discount de 10%.
Sloganul ce atrage turiștii este următorul:
CU NOI DESENELE,JOCURILE SI VISELE DEVIN REALITATE!
kd
Tema 2
Analizaţi rolul şi activităţile managerului dintr-o organizaţie care activează în domeniul comerţului, turismului sau serviciilor.
Conceptul de ,,manager” se regăsește în literatura de specialitate definit în diferite moduri.
Specialiștii români consideră că managerul este persoana care exercită procesul de conducere în virtutea obiectivelor, competențelor și responsabilităților cuprinse în funcția care o ocupă.
Asociația Americană de Management consideră că managerii sunt persoanele învestite cu autoritate și responsabilitate decizională privind utilizarea eficientă a principalelor resurse. Această Asociație caracterizează managerii prin următoarele trăsături:
•obțin rezultate prin alții, asumându-și responsabilitățile pentru aceste rezultate;
•sunt orientați permanent spre mediul ambiental;
•iau decizii vizând finalitatea firmei/instituției;
•au încredere în subordonați, încredințându-le sarcini și responsabilități pentru obiectivele ce trebuie realizate;
•recunosc posibilitatea erorilor;
•privesc favorabil inițiativele subordonaților;
•apreciază oamenii în funcție de rezultatele obținute.
Bibliografie
• Albu, R., G., Antonoaie, N., Managementul serviciilor, Editura Universităţii Transilvania din Braşov, 2008
• Ana Ispas, Economia Turismului, Editura Universității Transilvania din Brașov, 2010
• www.aro-palace.ro
• www.salonmajestic.ro
Preview document
Conținut arhivă zip
- Portofoliul de Evaluare.doc