Practica de Specialitate in Administratia Publica - Primaria Municipiului Bucuresti

Cuprins proiect Cum descarc?

Sectiunea I - Prezentarea institutiei partenere de practica 4
1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala 4
1.2. Baza legala de infiintare 4
1.3. Legislatia pe baza careia isi desfasoara activitatea 4
1.4. Obiectivele fundamentale urmarite pe urmatorii doi ani 5
1.5. Minister coordonator 6
1.6. Modalitatile de organizare a activitatii in cadrul institutiei analizate 6 
Sectiunea a II-a Aspecte legate de activitatea de finantare in institutia analizata 7
2.1. Analiza institutiei din punct de vedere economico-financiar 7
2.2. Modalitati de finantare a activitatii desfasurate; particularitati 8
2.3. Posibilitati de obtinere a unor resurse financiare din sponsorizari; continutul acordului de sponsorizare 8
2.4. Nivelul si structura cheltuielilor si a veniturilor institutiei analizate in ultimii doi ani 8
2.5. Fluxurile proceselor de atragere a surselor externe 11
Sectiunea a III-a Aspecte privind comunicarea si transparenta decizionala in institutia publica analizata 11
3.1. Prezentarea activitatii de relatii publice, particularitati ale organizarii 11
3.2. Particularitati ale procesului de comunicare interna si externa din institutia analizata 12
3.3. Analiza modului de aplicare a Legii 52/21.01.2003 privind transparenta decizionala in administratia publica (Monitorul Oficial 70/3.02.2003) si a Legii 544/12.01.2001 privind liberul acces la informatiile de interes public din Monitorul Oficial 663/23.10.2001 - Analiza rapoartelor anuale pentru cele doua legi 12
Sectiunea a IV-a Analiza datelor statistice cu care opereaza institutia analizata 14
Sectiunea a V-a Programele si proiectele derulate de catre institutia analizata 21
Sectiunea a VI-a. Acte administrative. Circuitul documentelor 24
Sectiunea a VII a Aspecte privind exercitarea controlului in cadrul institutiei analizate 25
Sectiunea a VIII-a Resursele umane la nivelul institutiei analizate 26
8.1. Prezentarea normelor reglementare in domeniul resurselor umane 26
8.2. Proceduri de selectie si recrutare a personalului de gestiune si de executie 27
8.3. Modalitati de promovare si motivare a salariatilor instrumente, mijloace 29
8.4. Proceduri de evaluare si control a personalului; instrumente, competente, forme, 
indicatori de performanta folositi sau care ar trebui folositi 30
8.5. Compartimente specializate in activitatea de personal; prezentarea detaliata a 
organizarii sale, incadrarii cu personal, activitati ce se deruleaza aici 32
Sectiunea a IX-a. Elemente privind strategia institutiei analizate 34
9.1. Particularitati strategice ale institutiei publice analizate tinand cont de 
specificul domeniului de activitate 34
9.2. Prezentarea sistemului de obiective al institutiei publice analizate pentru 
perioada urmatoare 1-3 ani 35
9.3. Modalitati previzionate de management pentru realizarea obiectivelor 
fundamentale si derivate 36
9.4. Surse de finantare pentru realizarea optiunilor strategice 37
Sectiunea a-X-a - Analiza diagnostic globala la nivelul institutiei partenere de practica 37
Bibliografie 40


Extras din proiect Cum descarc?

I. Prezentarea institutiei publice in care se desfasoara practica
1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala
Denumirea institutiei este Primaria Municipiului Bucuresti. Profilul este de institutie publica si ca obiect de activitate profesionala - administratie publica locala.
Primarul General, Viceprimarii, Secretarul General al municipiului Bucuresti, impreuna cu aparatul propriu de specialitate constituie o structura functionala cu activitate permanenta, denumita Primaria Municipiului Bucuresti care aduce la indeplinire hotararile Consiliului General al Municipiului Bucuresti si dispozitiile Primarului General, solutionand problemele curente ale colectivitatii locale.
1.2. Baza legala de infiintare
Baza legala de infiintare este Legea nr. 215/2001, lege care reglementeaza regimul general al autonomiei locale, precum si organizarea si functionarea autoritatilor administratiei publice locale.
Primarul General este seful administratiei publice locale a municipiului Bucuresti si al aparatului propriu de specialitate, pe care il conduce si controleaza, conform art. 66(1) din Legea 215/2001.
1.3. Legislatia pe baza careia isi desfasoara activitatea
Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea Primariei Municipiului Bucuresti:
a) Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare;
b) HCGMB nr. 62/2007 privind aprobarea organigramei si a aparatului de specialitate al Primarului General;
c) HCGMB nr. 83/2007 privind aprobarea numarului de posturi, statului de functii si Regulamentului de Organizare si Functionare ale aparatului de specialitate al Primarului General;
d) D.P.G nr. 472/2007 privind aprobarea Regulamentului Intern al Institutiei.
1.4. Obiectivele fundamentale urmarite pe urmatorii doi ani
Atentia acordata cetateanului, imbunatatirea calitatii vietii si dorinta desenarii unui peisaj urban mai putin agresiv determina urmarirea urmatoarelor obiective strategice:
o Accentuarea laturii sociale a prestatiei institutiei noastre prin aducerea in prim-plan a cetateanului si a exigentelor sale;
o Imbunatatirea serviciilor de sanatate publica, siguranta, asistenta sociala, transport si circulatie, salubritate, informare publica si mediu;
o Promovarea culturii, artelor si sportului, sprijinirea educatiei, traditiilor si divertismentului, precum si sustinerea tehnologiilor avansate nepoluante;
o Dezvoltarea si adaptarea infrastructurii orasului si a peisajului urban la cerintele unei capitale europene in expansiune;
o Imbunatatirea continua a conditiilor de mediu si prevenirea poluarii aerului, a apei si a solului cauzata de activitatile proprii cat si de cele ale contractorilor sai.
o Realizarea unei permanente colaborari cu celelalte servicii din cadrul directiei, a Primariei Municipiului Bucuresti si a serviciilor omoloage ale sectoarelor municipiului Bucuresti in vederea solutionarii legale a tuturor cererilor, in contextul legal si cu operativitate.
o Dotarea Serviciului Impozite si Taxe, Serviciului Elaborare si Executie Buget si Biroul Raportare Executie Buget cu echipamentul informatic necesar cresterii eficientei activitatii specifice desfasurate.
o Realizarea bazei de date cuprinzand informatiile necesare fundamentarii stiintifice a proiectelor de hotarari ale Directiei Impozite si Taxe si a unui program informatic de analiza dinamica a evolutiei indicilor statistici necesari.
o Initierea de proiecte de hotarari ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti privind modificarea cuantumului impozitelor si taxelor locale.
o Initierea de proiecte de hotarari privind instituirea de noi taxe aferente bugetului local.
o Analiza si avizarea proiectelor de hotarari ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti initiate de catre alte directii din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti.
o Acordarea de asistenta metodologica directiilor de impozite si taxe ale sectoarelor municipiului Bucuresti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Practica de Specialitate in Administratia Publica - Primaria Municipiului Bucuresti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!