Practica Directia Venituri Buget Local Sector 2 Bucuresti

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Prezentarea institutiei in care se realizeaza practica 4
1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala 4
1.2. Baza legala de infiintare 4
1.3. Legislatia in baza careia isi desfasoara activitatea 4
1.4. Obiectivele fundamentale urmarite in urmatorii 2 ani 5
1.5. Modalitati de organizare a activitatii in cadrul institutiei analizate 6
2. Aspecte legate de activitatea de finantare in institutia analizata 10
2.1. Analiza institutiei din punct de vedere economico-financiar 10
2.2. Modalitati de finantare a activitatii desfasurate, particularitati 12
2.3. Nivelul si structura cheltuielilor si a veniturilor institutiei analizate in ultimii 2 ani 13
3. Aspecte privind comunicarea si transparenta decizionala in institutia publica analizata 14
3.1. Prezentarea activitatii de relatii publice, particularitati ale organizarii 14
3.2. Particularitati ale procesului de comunicare interna si externa din istitutia analizata 17
3.3. Analiza modului de aplicare a Legii 52/21.01.2003 privind transparenta decizionala in administratia publica - M.O. 70/3.02.2003 si Legii 554/12.01.2001 privind liberul acces la informatii de interes public din M.O. 663/23.10.2001; analiza raportului anual 18
4. Analiza datelor statistice cu care opereaza institutia analizata 20
5. Prezentarea programelor si proiectelor delurate de catre institutia analizata 32
6. Acte administrative - Circuitul Documentelor 36
7. Aspecte privind controlul in institutia analizata 44
8. Resursele umane in institutia analizata 48
8.1. Prezentarea normelor reglementare in domeniul resurselor umane 48
8.2. Proceduri de selectie si recrutare a personalului de gestiune si de executie 49
8.3. Modalitati de promovare si motivare a salariatilor, instrumente, mijloace 50 
8.4. Proceduri de evaluare si control a personalului, instrumente, competente, indicatori de performante folositi sau care ar trebui folositi 51
8.5. Compartimente specializate in activitati de personal; prezentarea detalita a organizarii sale, incadrari de personal, activitati ce se deruleaza aici 54
8.6. Aprecierea personala asupra stilului de lucru si a performantelor angajatilor 59
9. Elemente privind stategia institutiei analizate 60
9.1. Particularitati strategice ale institutiei publice analizate tinand cont de specificul domeniului de activitate 60
9.2. Identificarea si caracterizarea factorilor de mediu si a variabilelor organizatorice ce influenteaza procesele interne si externe ale institutiei 61
9.3. Prezentarea sistemului de obiective al institutiei publice analizate pentru perioada urmatoare (1-3 ani) 62
9.4. Modalitati previzionare de management pentru realizarea obiectivelor fundamentale si derivate 62
9.5. Surse de finantare pentru realizarea optiunilor strategice 63
10. Elaborarea unui diagnostic global in institutia analizata 63
10.1. Puncte forte si puncte slabe 64
10.2. Cauzele care au generat puncte forte si slabe 64
10.3. Recomandari 66
Anexe 69 
Bibliografie 87


Extras din proiect Cum descarc?

1.Prezentarea institutiei in care se realizeaza practica 
1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala
Directia Venituri Buget Local Sector 2 este un serviciu public de interes local, cu personalitate juridica, ce functioneaza in subordinea Consiliului Local Sector 2 si urmareste stabilirea, constatarea, controlul, urmarirea si incasarea impozitelor, taxelor locale si a altor venituri ale bugetului local.
In cadrul directiei, compartimentul ales pentru efectuarea stagiului de practica este Serviciul de Impunere Persoane Fizice (S.I.P.F.), in atributiile caruia intra stabilirea exacta a impozitelor, taxelor si a altor venituri datorate la bugetul local al sectorului 2 de catre cetatenii romani sau straini, persoane fizice care detin bunuri mobile sau imobile pe raza sectorului 2, in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 cu modificarile si republicarile ulterioare.
1.2. Baza legala de infiintare
Directia Venituri Buget Local sector 2 a fost infiintata prin Hotararea Consiliului Local Sector 2 nr.31 / 12.03.2001. ( Anexa 1)
1.3. Legislatia in baza careia isi desfasoara activitatea
Cadrul legal care reglementeaza functionarea institutiei include urmatoarele legi:
- Constitutia Romaniei.
- Legea administratiei publice locale nr.215/2001.
- Ordonanta Guvernului privind impozitele si taxele locale nr.36/2002, aprobata prin Legea nr.522/2002 - incepand cu 01.01.2003. De la 1 ianuarie 2004 prevederile acestei legi au fost preluate de Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal.
- O.G. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala cu modificarile si completarile ulterioare.
- Hotarilele Consiliului Local al Sectorului 2 privind impozitele si taxele locale.
- Legea nr. 544/12.10.2001- Privind accesul la informatiile de interes public.
- Legea nr. 182/12.04.2002 - Privind protectia informatiilor clasificate.
- Legea finantelor publice locale nr.189/1998 si, incepand cu 1 ianuarie 2004, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.45/2003 privind finantele publice locale.
- Legile anuale de adoptare a bugetului de stat. 
1.4. Obiectivele fundamentale urmarite in urmatorii 2 ani
Prin desfasurarea in optime conditii a activitatii sale, Directia Venituri Buget Local Sector 2, urmareste atingerea unei serii de obiective fundamentale :
o Imbunatatirea serviciilor oferite prin sporirea calitatii comunicarii cu contribuabilii;
o Orientarea catre cetatean si cresterea vitezei de raspuns la solicitarile sale;
o Transpunerea in practica a prevederilor legale actuale cu privire la accesul liber si neingradit al cetatenilor la informatii de interes public;
o Scaderea coruptiei din sistemul fiscal prin diminuarea contactului direct al cetateanului cu functionarii publici;
o Simplificarea modelului birocratic traditional din sistemul fiscal romanesc;
o Un management mai bun al procesarii informatiei care sporeste productivitatea angajatilor si reduce costurile de operare;
o Imbunatatirea activitatilor desfasurate in cadrul institutiei prin definirea si promovarea proceselor desfasurate si tratarea acestora ca un sistem unitar;
o Utilizarea unor metode precum autoevaluarea si analiza efectuata de management, pentru imbunatattirea proceselor.
La nivelul Serviciului de Impunere Persoane Fizice II (S.I.P.F), principala provocare consta in rezolvarea cu promptitudine a doleantelor contribuabililor, stoparii sesizarilor si reclamatiilor, cat si colectarea impozitelor si taxelor intr-un mod cat mai eficace, dar respectand un cadru civilizat, corespunzator tarilor la care Romania a aderat. In aceste conditii se are in vedere urmatoarele :
o Imbunatatirea comunicarii si colaborarii intre servicii, institutii si cetateni;
o Imbunatatirea calitatii serviciilor oferite de catre Serviciile Impunere Persoane Fizice, cetatenilor;
o Dezvoltarea unei strategii de informare a cetatenilor privind activitatea serviciilor de Impunere Persoane Fizice prin instalarea unor puncte de consiliere care sa existe in locurile de acces ale publicului;
o Dezvoltarea unui plan de perfectionare bazat pe evaluarea necesitatilor;
o Conducerea S.I.P.F. intr-o maniera care sa permita crearea relatiilor de conexiune intre angajati si cetateni, in ceea ce priveste aspectele sociale, economice;
o Arhivarea electronica a documentelor prin scanarea lor si atasarea la rolul fiscal pentru o reducere considerabila a efectuarii unei verificari a dosarului fiscal. In felul acesta, raspunsul catre cetatean sau orice alta institutie solicitanta a acestuia va fi trimis in cel mai util timp.


Fisiere in arhiva (1):

  • Practica Directia Venituri Buget Local Sector 2 Bucuresti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!