Prezentarea şi analiza organizaţională a companiei : SC DANTE INTERNATIONAL SA (eMag) 1.Introducere Compania aleasă şi analizată se numeşte SC DANTE INTERNATIONAL SA,cunoscută mai bine de către public sub numele de eMag. În decembrie 2001 se lansează magazinul online de sisteme de calcul, şi birotica, cu o gama redusă de produse.Dezvoltarea permanentă a dus la mărirea gamei de produse ofertată, dublată de acumularea de competenţe de consultantă şi implementare de soluţii complexe. Triplarea afacerii an după an a atras marirea accelarată a echipei şi schimbarea sediului de patru ori în cinci ani. eMAG este liderul pieţei de comerţ electronic şi deţine cote de piaţă care ating şi 20% din vanzările naţionale pe anumite categorii şi branduri de primă mărime. Echipa eMAG are aproximativ trei sute de angajaţi, organizaţi in mai multe departamente: vânzări retail, vânzări corporate, logistică, programare, marketing, service, servicii clienţi, administrativ. În realizarea acestei analize , am folosit mai multe metode ,pentru a creea o imagine detaliată a companiei , şi pentru a cunoaşte mult mai bine , structura managementului din această organizaţie.Odata cu aceasta ,am realizat o grupare a valorilor organizaţiei, a stakeholderilor şi a tuturor strategiilor şi principiilor după care se ghidează în desfăşurarea activităţii. 2. Analiza STEEP Trecut Prezent Viitor Social -eMag a inceput ca o afacere de familie ,lansată intr-un apartament de doua persoane,la inceputul comerţului online în România în anul 2001. -Afacerea a căpătat succes iar de la an la an ,vânzările au inceput sa crească,odată cu accesul românilor la internet si dezvoltării acestui tip de comerţ si în tara noastră. -În anul 2007 ,firma Asesoft a cumpărat 51% din acţiuni,devenind acţionar majoritar la eMag,acţiune ce a avut urmări foarte bune pentru companie. -Datorită succesului şi increderii acordate de către clienţi, cifra de afaceri si echipa eMag a crescut de la an la an , odata cu numărul clinţilor săi,fapt ce a dus la deschiderea primului showroom eMag în anul 2007,acţiune provocată si de cererea clienţilor si de dorinţa acestora de a simţii şi vizualiza produsele. -În prezent ,odată cu izbucnirea crizei financiare mondiale, clientii români,au devenit mult mai atenţi la cumpărarea produselor IT,si au redus bugetul alocat achiziţionării acestora -Cifrele de afaceri ale companiei nu au scăzut foarte mult datorită adaptării in funcţie de necesităţile clienţilor,ba chiar in anumite semestre au fost mai mari raportate la anii trecuţi. -Dorinţa foarte mare a românilor de a fi in pas cu ştiinţa şi de a cumpăra tot cea ce este nou a contribuit la intărirea stabilităţii firmei. -Se estimează ca odată cu anul 2011, situaţia economica a tării işi va revenii iar nivelul de trai al românilor va creşte, lucru ce va duce la creşterea comerţului lucru ce va duce şi la creşterea vânzărilor companiei eMag. -Dacă aceste analize şi preziceri vor fi false,iar situaţia financiară a românilor se va inrăutăţii, compania eMag va fi direct afectată prin scăderea vânzărilor. Tehnologic -În anul 2001 ,se lansează magazinul online eMag.În aceea vreme aducea un plus de noutate la comerţul online prin gama foarte mare de produse IT si prin intregul sistem de plată şi de primire a produselor de către client. -eMag era unul dintre cele mai mari magazine online din tară şi avea cea mai detaliată gamă de produse. -Odată cu timpul a dobândit un mare succesul in rândul doritorilor de IT, iar site-ul său a fost în mai multe rânduri îmbunătăţit pentru creşterea confortului clienţilor. -Compania eMag, a fost primul magazin online care a oferit clienţilor săi trasportul produselor la domiciliu gratuit,indiferent de suma plătită. -A fost primul magazin online care a înfiinţat un departament de call-center ce vine în ajutorul clienţolor. - Firma are in prezent în jur de 300 de angajaţi,si o echipa mare de oameni ce se ocupă cu studiul continuu al pieţei pentru a oferii cele mai bune servicii clienţilor, şi cele mai bune soluţii in materie de IT şi nu numai. -Începând cu anul 2010, compania a trecut şi la comercializarea de electrocasnice si aparate de ingrijire personală, sfera sa comercială, lărgindu-se foarte mult. -eMag caută în permanenţă să ofere cele mai bune produse cu un raport preţ calitate deosebit. -Firma ofera support tehnic pentru fiecare produs achizionat şi o foarte mare diversitate -Prin intermediul site-ului clientul face cunoştintă cu valorile firmei ,chiar dacă nu i-a contact direct cu angajaţii din showroom şi este insoţit pas cu pas beneficiind de suportul firmei. - În preconizări şi statistici, viitorul firmei eMag arată destul de bine în cifre. -Datorită notorietătii şi avântului cu care a pornit firmei îi va fi foarte usor să fie lider in comerţul online şi în viitor ,dar şi in retail. -De-a lungul vieţii sale compania a adus tot timpul ceva nou in desfăşurarea comerţului ,site-ul web a fost continuu perfecţionat si pe va ţine mereu pasul cu noul. -Sunt în plan foarte multe proiecte de colaborare cu mulţi producători de produse IT, lucru ce va fi benefic în viitor pentru extinderea pe plan regional , chiar şi mondial. -Sistemul informatic al companiei a fost mereu îmbunatăţit, achiziţionându-se tehnologie de ultima oră, dar şi perfectionarea continuuă a personalului.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.