Privind efectuarea practicii de inițiere în specialitate în cadrul întreprinderii JLC

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei cercetate: Kotler in studiile sale (Kotler, 2001), defineste mediul de marketing al intreprinderilor ca fiind format din totalitatea oportunitatilor si primejdiilor generate sau la care trebuie sa le faca fata o firma. Evident, punctul de vedere al lui Kotler presupune ca pentru a valorifica oportunitatile, dar si pentru a se feri de primejdii, una dintre conditiile principale este ca firma sa cunoasca componentele, fizionomia si mecanismul de functionare a mediului, factori care ii influenteaza activitatea de marketing si fortele ce afecteaza nivelul performantelor sale economice.
Intr-un sens mai larg, mediul in cadrul caruia firmele isi desfasoara activitatea poate fi definit ca fiind acele retele de variabile exogene carora firmele le opun proprii sale resurse - umane, materiale si financiare ( un set de variabile endogene). Pornind de la constatarea ca orice organizatie economica functioneaza in conditiile pe care i le ofera mediul sau extern, evident ca intre firme si mediul sau extern se creeaza astfel un sistem de relatii, care marcheaza intreaga activitate de marketing.
Mediul de marketing se refera la factorii si fortele care afecteaza abilitatea unei firme de a stabili si mentine relatii de succes cu clientii. Exista trei elemente-cheie pentru mediul de marketing, si anume: mediul intern, micromediul si macromediului. Cunoasterea si studierea macromediului de marketing al intreprinderii sunt foarte importante, deoarece permite companiei sa fie mereu la curent cu toate schimbarile factorilor externi si sa incerce sa controleze acesti factori. 
Potrivit conceptului de marketing, intreprinderea trebuie sa-si orienteze activitatea in dependenta de necesitatile si asteptarile consumatorului, sa produca si sa ofere pe piata doar ceea ce se cere si se poate vinde, astfel argumentandu-se necesitatea adaptarii la conditiile mediului exterior. Activitatea oricarei intreprinderi trebuie realizata in conformitate cu schimbarile, dinamismul, formele si directia evolutiei mediului extern. Succesul intreprinderii este conditionat de ansamblul factorilor, uneori necontrolabili, care influenteaza relatiile cu consumatorii si care contribuie sau impiedica dezvoltarea si prosperitatea companiei.
Cunoasterea particularitatilor si schimbarilor aparute in continutul mediului de marketing constituie o conditie indiscutabila pentru satisfacerea necesitatilor consumatorilor, care sunt in permanenta crestere si diversificare. La baza elaborarii strategiilor viabile trebuie sa stea nevoile, trebuintele segmentelor-tinta. Doar o cunoastere profunda a factorilor de influenta asupra activitatii intreprinderii va permite asigurarea corespunzatoare a resurselor umane, financiare si informationale si, ca urmare, adoptarea unor decizii eficiente si in concordanta cu oportunitatile si necesitatile actuale si viitoare.
Mediul de marketing, reprezentat de fortele externe ale intreprinderii, influenteaza direct sau indirect obiectivele, planurile, procedurile, activitatile si rezultatele acestora, jucand un rol extrem de important in activitatea intreprinderilor. De aceea, specialistii considera ca analiza mediului si adoptarea unui proces sistematic de identificare a schimbarilor semnificative este foarte important pentru a prognoza impactul ce-l poate avea asupra organizatiei
Scopul lucrarii:Studierea mediului de marketing al intreprinderii si argumentarea importantei acestuia in dezvoltarea economica a companiilor
Sarcinile:
-  Definirea notiunilor si termenilor-cheie
-  Intelegerea notiunii de mediu de marketing si ce cuprinde acesta;
-  Identificarea rolului pe care concurenta il poate juca in activitatea de piata;
-  Identificarea perceptiei pe care consumatorii o pot avea asupra mediului de marketing
-  Stabilirea importantei mediului de marketing
-  Determinarea elementelor principale ale mediului de marketing
-  Analiza practica a micromediului si macromediului de marketing in cadrul unei companii
-  Formularea concluziilor
-  Oferirea unor recomandari corespunzatoare pentru dezvoltarea eventuala a intreprinderii etc.
Obiectul cercetarii: Micromediul si macromediul de marketing al intreprinderii.
Sursele de informare utilizate:Pentru realizarea raportului au fost utilizate surse de informare externe(date statistice, rapoarte si studii diverselor organizatii, publicatii in mass media etc.).


Fisiere în arhivă (1):

  • Privind efectuarea practicii de initiere in specialitate in cadrul intreprinderii JLC.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Surse in limba romana:
1. Olesea ROTARU, Lilia CHIRIAC, Revista Stiintifica a Universitatii de Stat din Moldova, 2013, nr.2(62)
2. Dr. HORIA MIHAI RABOCA, CURS DE MARKETING, Sectia Publicitate/CRP,2011
3. KOTLER, Ph. Managementul marketingului. Bucuresti: Teora, 1997
4. STANCIU, S. Bazele generale ale marketingului. Bucuresti: Economica, 2002
5. Alexandru NEDELEA, MARKETING,Curs pentru invatamant la distanta,SUCEAVA,2011-2012
6. Hotarirea Guvernului Nr 611 din 05.07.2010 ,cu privire la aprobarea Reglementarii tehnice "Lapte si produse lactate"
7. Academia Navala "Mircea cel Batran",Note de curs,Marketing,Constanta,2008
Surse electronice:
1. Mediul marketingului si analiza acestuia, http://www.referatele.com/referate/economie/online3/Marketing---mediu-de-marketing---Mediul-marketingului-si-analiza-acestuia-referatele-com.php
2. Mediul de marketing al intreprinderii, http://www.stiucum.com/marketing/marketing-general/Mediul-de-marketing-al-intrepr33438.php
3. JLC, https://ro.wikipedia.org/wiki/JLC
4. https://ru.scribd.com/document/144736081/Perfectionarea-Sistemului-de-Marketing-La-Intreprinderea-JLC
5. http://www.jlc.md/ro/about.php
6. Care sunt cele mai mari companii din Republica Moldova,http://agora.md/stiri/4415/top-10--care-sunt-cele-mai-mari-companii-din-republica-moldova
7. http://www.jlc.moldagro.md/
8. Cat de mult lapte consuma moldovenii, http://diez.md/2015/07/19/sondaj-cat-de-mult-lapte-consuma-moldovenii/
9. http://www.jlc-group.com/ro/view_post.php?id=1588


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!