Proces de schimbare de cultura organizationala in cadrul Xerox Romania

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Modelul Circumplex 3
2. Proces de schimbare de cultura organizationala in cadrul Xerox Romania 7
2.1. Rezumat ..7
2.2. Prezentarea companiei ...7
2.3. Context 7
2.4. Prezentarea proiectului ..8
2.5. Planul de actiune ..11
2.6. Rezultate 13
2.7. Concluzii 14
3. Bibliografie .15


Extras din proiect Cum descarc?

Una din cele mai cunoscute instrumente de evaluare a culturii organizationale sub o forma grafica este considerat modelul Circumplex. Acest model surprinde atitudinile fundamentale ale oamenilor in interactiunea cu ceilalti si poate fi dezvoltat la toate cele trei niveluri de interactiune: organizatie, grup siindivid. Aceasta calitate confera modelului Circumplex aplicativitatea lui extrem de larga. Circumplexul descrie 12 stiluri grupate in trei categorii in functie de pozitionarea lor pe diagrama: grupate in trei categorii generale si aranjate circular, in functie de similitudinile lor: Constructive, Pasive/Defensive si Agresive/Defensive. Stilurile Constructive sunt foarte eficace si promoveaza performanta individuala, de grup si organizationala. In contrast, stilurile Agresive/Defensive au un impact slab si cu potential negativ asupra performantei, iar cele Pasive/Defensive reduc considerabil eficacitatea. Stilurile descriu ce se intampla si ce se asteapta in cadrul organizatiei si, datorita impactului lor asupra performantei, ofera directia de urmat in favoarea schimbarii si dezvoltarii. Totodata, in functie de orientare, stilurile se impart in 4 categorii:
1.stilurile din jumatatea inferioara arata orientarea catre nevoile de tip protectie, securitate;
2. stilurile din jumatatea superioara arata orientarea catre nevoile de tip dezvoltare, satisfactie;
3. stilurile din partea dreapta arata orientarea catre oameni;
4. stilurile din partea stanga arata orientarea catre sarcina;
Indiferent de dimensiunea in care este aplicat modelul (la nivel individual, de grup sau referitor la organizatie) pentru fiecare stil sunt descrise comportamente specifice. 
Analiza se face in functie de zonele din circumplex unde apar stiluri cu extensii dominante sau in functie de corelatiile specifice care exista intre stiluri.
Cele trei categorii principale in care se impart stilurile din circumplex sunt
1. Stiluri Constructive
Arata o preocupare a oamenilor catre viitor si satisfactie, catre mai bine, catre calitate si excelenta. Aceasta preocupare se dezvolta atit in raport cu sarcina cat si in relatiile cu ceilalti. Atitudinile dominante sunt de a depasi obstacole, de a coopera cu ceilalti si de a maximiza potentialul propriu si pe cel al echipei.
In organizatiile cu o cultura de tip constructiva, angajatii sunt incurajati sa interactioneze intre ei si sa abordeze sarcinile astfel incit sa isi satisfaca nevoile superioare de satisfactie.
Cultura bazata pe rezultate Este specifica organizatiilor care fac lucrurile bine si ii valorizeaza pe angajatii care isi fixeaza si isi ating propriile obiective. Acestia isi propun obiective provocatoare dar realiste, stabilesc planuri pentru a le atinge si le urmaresc cu entuziasm. Organizatiile axate pe rezultate sunt eficace, problemele sunt rezolvate corespunzator. Clientii sunt bine serviti si orientarea angajatilor este una sanatoasa (ca si organizatia).
Cultura bazata pe autodezvoltare Este specifica organizatiilor care valorizeaza creativitatea si calitatea mai mult decat cantitatea, precum si finalizarea sarcinilor si dezvoltarea individuala. Angajatii acestor organizatii sunt incurajati sa obtina satisfactie din munca lor, sa se autodezvolte, sa urmareasca mereu activitati noi si interesante. Chiar daca organizatiile care au ca scop autodezvoltarea pot fi destul de greu de inteles si de controlat, acestea au tendinta de a fi inovative, ofera produse si servicii de buna calitate, ii atrag si ii dezvolta pe angajatii care se remarca.
Cultura de tip umanist-incurajator Este specifica organizatiilor care sunt conduse participativ, axate pe individ. Se asteapta ca angajatii acestor organizatii sa ofere sprijin, sa fie constructivi si deschisi la influenta in relatiile dintre ei. O cultura de tip umanist conduce la performanta asigurand cresterea si implicarea angajatilor care, la randul lor, arata satisfactie si devotament fata de organizatie.
Cultura de tip afiliere Este specifica organizatiilor care acorda prioritate relatiilor interpersonale constructive. Se asteapta ca angajatii organizatiilor cu o astfel de cultura sa fie prietenosi, deschisi, sensibili la satisfactia grupului lor de lucru. O cultura de acest tip poate spori performanta organizatiei, stimuland comunicarea deschisa, buna cooperare, coordonarea eficienta a activitatilor. Angajatii sunt loiali grupului din care fac parte si simt ca se potrivesc acestuia.
2. Stiluri Pasiv Defensive
Arata o preocupare a oamenilor catre securitate, catre prezervarea status-ului si evitarea riscurilor. Aceasta preocupare este pusa in functie prin interactiunea cu ceilalti oameni, adica printr-o atitudine pasiva care sa evite expunerea personala la riscuri.
In organizatiile care au culturi de tip pasiv/defensive, angajatii considera ca trebuie sa interactioneze cu ceilalti intr-un mod defensiv, care sa nu le ameninte propria lor siguranta.
Cultura de tip aprobare Descrie organizatiile in care sunt evitate conflictele iar relatiile interpersonale sunt amiabile cel putin la nivel superficial. Angajatii simt ca trebuie sa fie de acord si sa obtina aprobarea celorlalti precum si sa fie placuti de acestia. Acest mediu de lucru poate limita eficacitatea organizatiei, descurajand contradictiile constructive si exprimarea lor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proces de schimbare de cultura organizationala in cadrul Xerox Romania.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

I. www.humansynergistics.com/ro/abordarea-noastr%C4%83/modelul circumplex
II. Manual de bune practici in managementul resurselor umane -  HR CLUB
III.http://doctorat.ubbcluj.ro/sustinerea_publica/rezumate/2010/sociologie/Popa_cas_Voicu_Corina_Iulia_Ro.pdf
IV.www.hr-club.ro
V.. http://www.humansynergistics.com/docs/default-source/romania-files/fisa-de-produs---lsi-1.pdf?sfvrsn=0


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!