Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 5856
Mărime: 69.21KB (arhivat)
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Definitii orientare

Putem defini Orientarea Angajatilor ca fiind acea activitate realizata de conducerea firmei care urmareste integrarea noilor angajati. Orintarea consta in prezentarea unor detalii despre sarcinile si responsabilitatile ce le revin si in a-i ajuta sa dezvolte relatii de munca adecvate cu colegii de munca. In acest fel, proaspatul angajat intelege mult mai bine rolul pe care il are de indeplinit in cadrul organizatiei. In organizatiile romanesti si nu numai, orientarea angajatiilor in primele lor zile la munca este una din cele mai neglijate aspecte. Citirea unui Reglament de Ordine Interioara se dovedeste a fi insuficient cand vine vorba de a-i ura „Bun Venit!" unui nou angajat in companie. Rezultatul se reflecta intr-un angajat confuz care nu intelege foarte clar ce anume se asteapta de la el -de aici o productivitate scazuta si probabilitatea ca el sa paraseasca organizatia in cel mult 10 luni.

" Orientarea, reprezintă toate acţiunile programate de prezentare a noilor angajaţi la locurile lor de muncă, de recomandare a colegilor şi de acomodare cu condiţiile existente în organizaţie."

Obiective Orientare

Orientarea nu trebuie înţeleasă şi realizată ca un proces mecanic. Obiectivul general al orientării este de a ajuta noii angajaţi să se adapteze cât mai bine la noul său mediu de muncă. "Acest obiectiv poate fi realizat pe diferite căi.

În primul rând, este necesar a crea o impresie iniţială favorabilă despre organizaţie şi noul loc de muncă. O impresie favorabilă/bună asupra mediului de muncă, a colegilor şi superiorilor ajută pe noii angajaţi să se acomodeze mai bine. Această impresie începe chiar înainte ca noul angajat să se prezinte la muncă.

În al doilea rând, scopul orientării este de a spori acceptarea interpersonală, ceea ce înseamnă a uşura intrarea noului angajat în grupul de muncă în care urmează să lucreze. Dacă managerul nu realizează o bună orientare formală, noul angajat va putea fi orientat numai de grup, iar aceasta poate duce la rezultate contrarii celor dorite.

Un alt obiectiv al orientării este creşterea performanţelor individuale şi organizaţionale. Un program de orientare bine condus poate reduce problemele de acomodare a noilor angajaţi, prin crearea unui sentiment de securitate, de confidenţialitate şi apartenenţă. În aceste condiţii noii angajaţi vor putea îndeplini mai bine sarcinile de muncă, deoarece se vor acomoda şi vor învăţa mai rapid ce au de făcut. "

O bună orientare a personalului are şi alte avantaje şi anume: o mai bună loialitate faţă de organizaţie, printr-o încredere mai mare în valorile şi obiectivele acesteia; diminuarea absenteismului; o mai înaltă satisfacţie în muncă.

Comunicarea cu angajatii

a) Scopurile şi importanţa comunicării cu angajaţii

Comunicarea cu angajaţii este procesul formal de schimb de informaţii şi de înţelegere a acestora, care are loc între organizaţie sau manageri şi angajaţi, în beneficiul ambelor părţi implicate.

Comunicarea eficace cu angajaţii are drept scop:

• Identificarea dorinţelor angajaţilor, a imaginii şi atitudinii lor faţă de organizaţie, managerii, politicile şi procedurile acesteia;

• Explicarea stării în care se găseşte organizaţia (constrângeri sau oportunităţi) pentru angajaţii acesteia;

• Explicarea aşteptărilor organizaţiei şi managerilor în ceea ce priveşte standardele de performanţă şi scopurilor stabilite (strategice şi tactice) şi informarea angajaţilor asupra oportunităţilor privind evoluţia în carieră.

Principalele instrumente ale comunicării cu angajaţii sunt: programele de orientare şi integrare a noilor angajaţi, ancheta organizaţională, schemele de sugestii din partea angajaţilor şi ziarul de întreprindere.

b) Programele de orientare şi integrare a noilor angajaţi

Programele de orientare sunt utilizate frecvent pentru integrarea mai rapidă a noilor angajaţi. Ele urmăresc informarea acestora cu privire la sistemul de recompense directe şi indirecte, regulile şi procedurile interne organizaţiei, orar, structura, istoricul şi misiunea organizaţiei, parcursuri de carieră. Aceste programe constau în înmânarea noilor angajaţi a unui exemplar din Regulamentul de organizare şi funcţionare, adesea a unei publicaţii interne speciale şi din atribuirea unui mentor, în persoana unui coleg mai experimentat sau a superiorului direct, care are rolul de a-l informa în legătură cu aspectele informale din cadrul organizaţiei. Pentru manageri, se recurge adesea la un “tur al firmei”, în care noul manager este prezentat colegilor din celelalte compartimente sau/şi la şedinţe de informare.

Preview document

Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 1
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 2
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 3
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 4
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 5
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 6
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 7
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 8
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 9
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 10
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 11
Procesul de Orientare și Socializare a Noilor Angajați - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Procesul de Orientare si Socializare a Noilor Angajati.docx

Alții au mai descărcat și

Echitate și Discriminare în Managementul Resurselor Umane

Introducere Nici o organizaţie nu poate funcţiona bine fără existenţa unei resrse umane valoroase , la fiecare nivel organizaţional. Cheia pentru...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Aspecte Privind Managementul Carierei în Cadrul Generali Asigurări

INTRODUCERE Dezvoltarea carierei este rezultatul interacţiunii dintre aptitudinile şi dorinţa de realizare a individului şi oportunităţile oferite...

Dezvoltarea culturii organizaționale la SC Plastideck SA Iași

INTRODUCERE În procesul transformarilor care au loc în societatea contemporană, un rol aparte îi revine culturii organizaţionale. Fiind un factor...

Manifestarea culturii organizaționale în cadrul firmei SC Plastideck SA Iași

INTRODUCERE În procesul transformarilor care au loc în societatea contemporană, un rol aparte îi revine culturii organizaţionale. Fiind un factor...

Planificarea și Dezvoltarea Carierei

1. Conceptul de cariera Notiunea de cariera, desi larg folosita in limbajul curent, este un concept complex si nu dispune de o definitie unanim...

Managementul Resurselor Umane la SC IT Solutions SRL

PLAN RESURSE UMANE SC IT SOLUTIONS SRL 1. Planificarea strategica a resurselor umane Misiunea firmei IT Solutions este sa-si mentina...

Managementul carierei - lanțul hotelier Hilton

MANAGEMENTUL CARIEREI 1. Conceptul de carieră Conceptul de carieră are numeroase înţelesuri, în general fiind asociat cu idea de mişcare...

Socializarea Politică

INTRODUCERE Perioada de tranziţie prin care trece societatea moldovenească în prezent este caracterizată prin mari schimbări în toate domeniile...

Procesul de recrutare, selecție și integrare pentru postul de brand manager în compania Vodafone

Prezentarea firmei Compania Vodafone a fost înfiinţată în anul 1984 ca o divizie a Racal Electronics Plc., cunoscută atunci ca Racal Telecomms...

Ai nevoie de altceva?