Profilul de Competenta al Managerului in Educatie

Extras din proiect Cum descarc?

PLANUL LUCRARII
Argument
PARTEA TEORETICA
Capitolul I - MANAGEMENT PROFESIONIST 
Repere conceptuale ale managerului in educatie 
Profilul managerului (director profesionist) 
Competente manageriale 
Competenta, autoritate, raspundere si responsabilitate in activitatea managerului de scoala azi
Capitolul II - MODELE DE CONDUCERE 
Stil managerial 
Modele de conducere
Capitolul III - PROIECTUL UNITATII SCOLARE - MODALITATE EXPLICITA DE MANIFESTARE A COMPETENTELOR, ROLURILOR SI A ATRIBUTIILOR MANAGERULUI SCOLAR EFICIENT
PARTEA APLICATIVA
STUDIU DE CAZ
PROFILUL DE COMPETENTA AL MANAGERULUI IN EDUCATIE
ARGUMENT
Cresterea importantei managementului, atat ca stiinta, cat si ca activitate de conducere
Particularitatile scolii se reflecta in modul de conducere
Crearea unui cadru de profesionalizare/calificare a directorilor
CAP. I MANAGEMENT PROFESIONIST
1.1. Repere conceptuale ale managerului in educatie
Managementul scolar este activitatea profesionista de conducere a unei unitati scolare, iar managerul, prin stiinta, calitati personale si competente manageriale asigura stabilitatea si progresul institutiei.
1.1. managementul clasic, considera ca a conduce, a fi manager inseamna a prevedea, a planifica, a organiza, a comanda, a coordona si a controla;
1.2. managementul stiintific sustine utilizarea unei cercetari atente pentru a determina gradul optim de specializare si de standardizare a sarcinilor de munca, ceea ce va face ca subordonatii sa lucreze eficient;
1.3. managementul bazat pe resursele umane promoveaza ideea ca oamenii reprezinta o resursa strategica pentru organizatie.
1. 2. Functii manageriale
functii manageriale prin care sunt realizate obiectivele organizatiei: proiectarea, organizarea, coordonarea resurselor, control si evaluare;
functii manageriale prin care sunt satisfacute nevoile individului sau ale grupului: functiile de comunicare, de motivare, de implicare si participare, de organizare a echipei/grupului si functia de negociere a conflictelor.
Principalele domenii in care se aplica aceste functii manageriale sunt:
curriculum
resurse umane
resurse materiale si financiare
dezvoltarea organizationala si relationare.
In activitatea manageriala, directorul-manager joaca diferite roluri, precum:
el este ,,mesagerul" - acela care analizeaza informatiile si le transmite, avand rolul esential in realizarea comunicarii atat de jos in sus, cat si de sus in jos;
el este ,,decidentul" - acela care trebuie sa initieze, sa negocieze, sa rezolve problemele scolii, sa stabileasca prioritati, sa decida;
el este ,,planificatorul, organizatorul, coordonatorul" - acela care proiecteaza, detaliaza, repartizeaza, conduce si coordoneaza activitati;
el este ,,evaluatorul" - acela care indruma, apreciaza, corecteaza, stimuleaza, recompenseaza sau sanctioneaza implicarea responsabila sau nu a personalului in atingerea obiectivelor;
el este ,,reprezentantul" - acela care reprezinta organizatia, conducatorul care armonizeaza activitatile care se desfasoara in unitate, determinand cresterea prestigiului scolii in comunitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Profilul de Competenta al Managerului in Educatie.ppt

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!