Profitabilitatea

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2536
Mărime: 61.63KB (arhivat)
Publicat de: Cedrin-Achim Nagy
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. CE ESTE PROFITABILITATEA ? 2
  2. FACTORI CARE INFLUENTEAZA NEGATIV PROFITABILITATEA 2
  3. SOLUTII PENTRU MENTINEREA PROFITABILITATII 3
  4. CONCEPTE APROPIATE (PE SFERĂ ŞI CONŢINUT) PROFITABILITATII SUNT: 3
  5. PRODUCTIVITATEA MUNCII 4
  6. RENTABILITATEA 6
  7. DELIMITARI TEORETICE SI EXEMPLE 7
  8. PROFITABILITATE, DAR NU ASA.... 8
  9. ORACLE ROMANIA – O COMPANIE PROFITABILA DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE 11
  10. BIBLIOGRAFIE 13

Extras din proiect

Ce este profitabilitatea ?

Profitabilitatea reprezinta capacitatea sau potentialul unei companii de a obtine profit dupa achitarea tuturor cheltuielilor, exemplificand prin indicatorii sai “starea de sanatate a afacerii”.

“Pentru a determina profitabilitatea unei afaceri se analizeaza vanzarile si cheltuielile. Pe parcursul acestor analize, se identifica si se evalueaza influenta tuturor factorilor interni si externi ai firmei care influenteaza “obiectului analizei” si se evidentiaza relatia dintre efecte si eforturi.

Pe langa aceste elemente, se va analiza contextul general al mediului de afaceri si contextul local al pietei in care firma isi desfasoara activitatea: nivelul cererii de produse si servicii, concurenta si avantajele concurentiale.”

Scopul analizei economico-financiare:

-evaluarea profitabilitati afacerii, in scopul maximizarii acesteia

-stabilirea “punctelor tari” si a ”punctelor slabe”

Creşterea profitabilităţii este esenţială pentru dezvoltarea unei afaceri. În acest scop, companiile dispun de modalităţi prin care îşi pot creşte profitabilitatea cum ar fi:

-integrarea pe vertica

-extinderea in mediul online

-dezvoltarea de produse si servicii noi

Factori care influenteaza negativ profitabilitatea

Pana acum, in Romania s-au facut mai mult afaceri speculative, care au exploatat la maxim situatiile favorabile existente pe orice piata emergenta. Insa, cresterea concurentei si asezarea economiei nationale pe principiile unei economii de piata functionale au inceput sa reduca drastic marjele profitabilitatii unei companii.

Pe termen scurt, profitabilitatea este afectata de factori interni si externi (concurentii, furnizorii, distribuitorii, etc.), iar pe termen lung este influentata de factorii externi si de lipsa unei viziuni.

Productivitatea scazuta a angajatilor, nereglarea fluxurilor din cadrul unei companii si lipsa unor mecanisme eficiente de control si reglare a activitatilor sunt doar unii din factorii interni care in momentul actual cauzeaza scaderea profitabilitatii companiilor.

Factorii externi care influenteaza negativ profitabilitatea unei companii sunt de natura sociologica, tehnologica, economica si politica. In Romania, factorii sociologici (schimbarea comportamentului de consum al populatiei) si cei economici (cresterea concurentei si cresterea volatilitatii pietelor) predomina. Cele mai vizibile domenii in care rata profitabilitatii a scazut drastic ar fi comertul si telecomunicatiile.

Un alt factor ce duce la scaderea profitabilitati este lipsa unui plan de afaceri serios fundamentat printr-o analiza de piata.

Solutii pentru mentinerea profitabilitatii

In domeniile afectate de factori externi care scad profitabilitatea (comertului sau telecomunicatiilor) companiile ar trebui sa isi faca planuri de afaceri pe termene mult mai lungi si sa analizeze foarte bine piata inainte de a lansa un business. De asemenea, o solutie de a castiga profituri mai mari decat rata medie ar fi sa indentifice si sa creeze nise de piata in aceste domenii.

Influenta pe care o au asupra profitabilitatii campaniile de fidelizare a clientilor depinde foarte mult de domeniu si de specificul fiecarei piete. Pentu pietele in care durata ciclului de revanzare este redus, o campanile de fidelizare poate stimula recumpararea cu efecte benefice asupra profitabilitatii, daca costurile campaniei de fidelizare sunt mai mici decat revanzarile facute. In alte domenii, o campanie de fidelizare poate sa nu aiba nici un efect sau sa aiba un efect negativ, daca costurile campaniei sunt foarte mari.

Promovarea companiei poate influenta in sens pozitiv profitabilitatea, in cazul in care este eficienta. Altfel, poate sa influenteze protitabilitatea in sens negativ, pentru ca genereaza cheltuieli suplimentare, fara a aduce venituri care sa depaseasca acele cheltuieli. Ca principiu, orice campanie de promovare ar trebui sa urmareasca profitul. Pe termen lung, si castigul la nivel de imagine se pot traduce in profituri mai mari.

Concepte apropiate (pe sferă şi conţinut) profitabilitatii sunt:

În stiinta economica notiunea de eficienta a patruns îndeosebi în secolul nostru, desi anumite referiri indirecte pot fi întâlnite înca la W. Petty si Adam Smith, ultimul abordând problema maximizarii rezultatelor fara sa se refere la minimizarea cheltuielilor. Alaturi de acestia, unul din economistii cu contributii importante în definirea conceptului de eficienta economica a fost, fara îndoiala, italianul Vilfredo Pareto. Concluziile acestuia s-au identificat în secolul trecut cu conditiile de echilibru ale unei economii de piata cu concurenta perfecta.

Preview document

Profitabilitatea - Pagina 1
Profitabilitatea - Pagina 2
Profitabilitatea - Pagina 3
Profitabilitatea - Pagina 4
Profitabilitatea - Pagina 5
Profitabilitatea - Pagina 6
Profitabilitatea - Pagina 7
Profitabilitatea - Pagina 8
Profitabilitatea - Pagina 9
Profitabilitatea - Pagina 10
Profitabilitatea - Pagina 11
Profitabilitatea - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Profitabilitatea.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Rentabilitatea și

INTRODUCERE Creştererea gradului de complexitate a activităţii economice a întreprinderilor, in contextul mecanismelor pietei, are implicatii...

Analiza impozitului pe profit

INTRODUCERE Obiectul principal al acestei lucrări îl reprezintă impozitul pe profit ilustrat prin tema lucrări ,,Contribuția impozitului pe profit...

Impactul impozitului pe profit asupra indicatorilor de performanță financiară

INTRODUCERE Pentru dezvoltarea și creșterea oricărei societăți, furnizarea unei infrastructuri de bază este foarte esențială. Acest lucru explică...

Obiectivul managementului financiar - Obținerea de profit

Capitolul I CONCEPTUL DE PROFIT ÎN TEORIA ECONOMICĂ Caracteristica esențială a oricărei activități economice o constituie raționalitatea, pusă...

Politici și tratamente contabile privind impozitul pe profit

Obiectivul general al prezentei lucrari îl reprezintă tratarea aspectelor contabile si fiscale in ceea ce priveste impozitul pe profit, prin...

Contabilitatea impozitului pe profit la SC DC New Mode SRL

Capitolul 1. PREZENTAREA SOCIETĂŢII COMERCIALE NEW MODE S.R.L. Societatea comercială DC NEW MODE a fost înfiinţată în anul 1994, în baza Legii...

IAS 12 - Impozit pe Profit

INTRODUCERE IN TEMATICA IMPOZITULUI PE PROFIT Baza legală pentru determinarea impozitului pe profit o constituie Legea nr. 414/2002 privind...

Calcularea Impozitului pe Profit

1. Lеgislatiе privind impozitul pе profit 1.1. Dispozitii gеnеralе Prеvеdеrilе rеfеritoarе la impozitul pе profit lе rеgăsim în Codul Fiscal la...

Ai nevoie de altceva?