I. Prezantare Coca –Cola Romania I.1 Istoric si domeniul de activitate Coca-Cola este una dintre primele multinationale care a investit in Romania, intrand pe piata locala in 1991. In toate tarile in care este prezenta, compania functioneaza in cadrul unui asa-numit “Sistem Coca-Cola”. Acesta este format, pe de o parte, din The Coca-Cola Company - care detine brandurile, produce un sirop concentrat pentru fiecare produs si deruleaza activitatile de marketing - , iar pe de alta parte, din mai multi imbuteliatori, detinatori ai unei francize speciale, care le ofera exclusivitate pe o anumita arie geografica, in privinta imbutelierii si a distributiei produselor finale. In Romania, Sistemul este reprezentat de : - Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company) - Coca-Cola HBC Romania membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, unul dintre cei mai mari imbuteliatori, la nivel global, din cadrul Sistemului. Compania Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, este lider pe piata bauturilor non-alcoolice din Romania, asigurand imbutelierea, distributia, vanzarea si marketing-ul operational pentru produsele Coca-Cola. Coca-Cola HBC Romania imbuteliaza o gama larga de produse Coca-Cola, de la bauturi racoritoare carbonatate (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes), necarbonatate (Cappy Tempo), nectaruri (Cappy Nectar), pana la ceaiuri (Nestea), apa (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), bauturi energizante (Burn) si cafea Ready to Drink (Illy). Produsele Coca-Cola sunt imbuteliate in fabrici pozitionate strategic in diferite regiuni ale tarii: Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei. In prezent, compania are aproximativ 1.900 de angajati. Prezenta Coca-Cola HBC pe piata din Romania se traduce prin produse si servicii de cea mai buna calitate oferite consumatorilor si partenerilor. II. Audit intern II.1 Politica de resurse umane Cateva dintre instrumentele interne dupa care compania se ghideaza in evaluarea performantelor si in dezvoltarea profesionala a angajatilor sunt: - Planul individual de dezvoltare - Centre de evaluare si dezvoltare - Coaching si mentoring - Curricula de training Planul individual de dezvoltare La baza procesului de dezvoltare profesionala a tuturor angajatilor sta planul individual de dezvoltare, stabilit impreuna cu managerul direct. Acesta traseaza obiectivele profesionale, activitatile si programele de formare pe care angajatul le va parcurge in fiecare an, conform nivelului sau de cariera si de performanta. Centre de evaluare si dezvoltare Pentru a evalua cunostintele si abilitatile profesionale ale angajatilor Coca-Cola HBC, a fost creat un sistem complex de exercitii de simulare si de teste de abilitati, respectiv centre de evaluare si dezvoltare. Rezultatele obtinute indica nevoile de dezvoltare ale fiecarui angajat, fiind integrate in cadrul planului individual de dezvoltare. Coaching si mentoring In cadrul Coca-Cola HBC s-a incurajat intotdeauna dialogul, atat pe orizontala (in cadrul departamentelor si grupurilor de lucru), cat si pe verticala (intre diferitele niveluri ierarhice), implementand procese de coaching si mentoring, intrucat exista intotdeauna o lectie de invatat, personala sau profesionala, de la fiecare dintre angajati. Curricula de training O alta „unealta” care contribuie la dezvoltarea profesionala a angajatilor este curricula de training. Fiecare angajat poate alege, in functie de pozitia sa in companie, din cele peste 20 de programe de training realizate de departamentul intern de training sau de companii specializate. Un angajat nou in Coca-Cola HBC parcurge in primul an de munca circa 10 zile destinate.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.