Proiect Management Strategic

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 33 în total
Cuvinte : 8357
Mărime: 62.13KB (arhivat)
Publicat de: Florian Sârbu
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Stefan Vasilescu
UNIVERSITATEA TEHNICĂ ,, GH . ASACHI ” IAŞI SPECIALIZAREA : INGINERIE ECONOMICĂ

Cuprins

  1. Capitolul 1: Scurta prezentare a firmei
  2. 1.1. Prezentarea firmei
  3. 1.2. Prezentarea problemei
  4. Capitolul 2: Analiza strategica a mediului extern
  5. 2.1. Analiza PEST
  6. 2.2. Analiza structurala a industriei din care face parte firma
  7. 2.3. Analiza grupurilor strategice si a concurentei
  8. Capitolul 3: Analiza mediului intern
  9. Capitolul 4: Analiza SWOT
  10. Capitolul 5: Analiza optiunilor strategice
  11. 5.1. Strategii corporative
  12. 5.2. Strategii de afaceri
  13. Capitolul 6: Recomandari pentru rezolvarea problemei. Concluzii.

Extras din proiect

Capitolul 1: Scurta prezentare a firmei

1.1.Prezentarea firmei

Socieatea comerciala Azomures S.A. este cel mai mare producator român de îngrasaminte chimice utilizate în agricultura, având o cota de piata de 45% între producatorii interni de profil. În cursul anului financiar 1998, societatea a fost privatizata de catre Guvernul român. În prezent, actiunile societatii sunt înregistrate la Bursa de Valori din Bucuresti.

Acţionarul majoritar al combinatului este Transworld Fertilizers Holding, înregistrat în Luxemburg însa cu acţionariat turcesc. Majoritarul este o casa de comerţ care livrează la extern cea mai mare parte a productiei Azomures. Alţi acţionari minoritari sunt: Broadhurst Investments şi Lindsell Enterprises, Azomureş Holding şi A.V.A.S. Restul actionarilor detin 5.6% din societate, aceste actiuni liber transferabile valorând 3.8 milioane dolari. Scurt istoric. Azomures SA a fost fondata în anul 1962 sub denumirea de Combinatul de Îngrasaminte Azotoase Târgu Mures. Societatea comercială “AZOMUREŞ” S.A. a fost înfiinţată în baza Legii nr.15/1990 şi a H.G. nr.1200/12.11.1990 prin preluarea patrimoniului Combinatului de Îngrăşăminte Chimice Târgu Mureş.

Concret, obiectul de activitate al societăţii constă în :

- activitatea principala : producţia îngrăşămintelor chimice si melaminei

- activităţi secundare:

- industria construcţiilor metalice şi a produselor din metal

- recuperarea deşeurilor şi resturilor de materiale reciclabile

- energia electrica, termica, gaze şi apa

- construcţii

- servicii

- comerţ

Toate unitatile de productie au la baza licente de mare prestigiu mondial cum ar fi: Stamicarbon, Kellogg, Kaltenbach-Thuring, Grande-Paroisse, Montedison, Norsk-Hydro, Konishiroku, etc.

In cursul anului financiar 1998, societatea a fost privatizata de catre Guvernul roman. In prezent, actiunile societatii sunt Inregistrate la Bursa de Valori din Bucuresti.

Capitalul social al AZOMURES S.A., Inregistrat la 31 decembrie 2002, a fost de 526.032.633.000 lei, constand intr-un numar total de 526.032.633 actiuni cu o valoare nominala de 1000 lei fiecare.

Gama de produse conţine :

1. Îngrăşăminte chimice ;

- Azotat de amoniu

- Nitrocalcar

- Uree

- Complexe tip NPK

- Ingrasaminte chimice lichide

- Azotat de calciu

2. Melamina

Melamina este obtinuta prin reactia de sinteza dintre topitura de uree si amoniacul gazos. Produsul este folosit la fabricarea rasinilor termoreactive melamino-formaldehidice, ca adeziv în industria lacurilor, a emailurilor si vopselelor, în industria farmaceutica, ca accelerator de vulcanizare, ca întaritor de fibre în industria textila si ca aditiv la pasta de hârtie pentru sporirea rezistentei la umiditate.

3. Gaze

- N gazos

Azotul gazos este folosit drept mediu inert la umplerea becurilor electrice, la suduri, în diverse procese chimice, la transvazarea lichidelor inflamabile etc.

- N lichefiat

Azotul lichid se foloseste ca agent criogenic în zootehnie, medicina veterinara, industria constructoare de masini, electronica, etc.

4. Alte produse

- Carbonat de calciu uscat

- Carbonat de calciu umed

1.2. Prezentarea problemei analizate

Principala problema a Azomureş o reprezinta poluarea, aceasta fiind amendata cu 80.000 de lei de Garda de Mediu, după ce Agenţia de Protecţia Mediului a constatat depăşiri ale concentraţiei maxim admise pentru amoniac în aerul respirabil in perioada 21-23 noiembrie 2009. Este a treia amenda incasata de AZOMURES in 2009, primele doua amenzi fiind aplicate de catre Garda de Mediu Mures in lunile iulie si septembrie cu 50.000 de lei, respectv 20.000 de lei. Comisariatul Judetean Mures al Garzii Nationale de Mediu a fost informat asupra depasirilor constatate pentru a lua masurile ce se impun.

Agentia pentru Protectia Mediului Mures a solicitat SC AZOMURES SA sa ia de urgenta masuri pentru reducerea emisiilor de amoniac in atmosfera in aceasta perioada de ceata densa, pentru a limita influenta negativa a propriei activitati asupra calitatii aerului in municipiul Tirgu Mures. Agentia pentru Protectia Mediului Mures a solicitat SC AZOMURES SA sa informeze in cel mai scurt timp asupra masurilor ce vor fi intreprinse pentru diminuarea emisiilor de amoniac in atmosfera.

Preview document

Proiect Management Strategic - Pagina 1
Proiect Management Strategic - Pagina 2
Proiect Management Strategic - Pagina 3
Proiect Management Strategic - Pagina 4
Proiect Management Strategic - Pagina 5
Proiect Management Strategic - Pagina 6
Proiect Management Strategic - Pagina 7
Proiect Management Strategic - Pagina 8
Proiect Management Strategic - Pagina 9
Proiect Management Strategic - Pagina 10
Proiect Management Strategic - Pagina 11
Proiect Management Strategic - Pagina 12
Proiect Management Strategic - Pagina 13
Proiect Management Strategic - Pagina 14
Proiect Management Strategic - Pagina 15
Proiect Management Strategic - Pagina 16
Proiect Management Strategic - Pagina 17
Proiect Management Strategic - Pagina 18
Proiect Management Strategic - Pagina 19
Proiect Management Strategic - Pagina 20
Proiect Management Strategic - Pagina 21
Proiect Management Strategic - Pagina 22
Proiect Management Strategic - Pagina 23
Proiect Management Strategic - Pagina 24
Proiect Management Strategic - Pagina 25
Proiect Management Strategic - Pagina 26
Proiect Management Strategic - Pagina 27
Proiect Management Strategic - Pagina 28
Proiect Management Strategic - Pagina 29
Proiect Management Strategic - Pagina 30
Proiect Management Strategic - Pagina 31
Proiect Management Strategic - Pagina 32
Proiect Management Strategic - Pagina 33

Conținut arhivă zip

  • Proiect Management Strategic.doc

Alții au mai descărcat și

Management Strategic Orange

INTRODUCERE Am optat pentru această temă de studiu întrucât S.C. ORANGE ROMÂNIA S.A. este ocompanie multinaţională, de dimensiuni mari, cu o...

Proiect Management - Orange

Rezumat Proiectul realizat cuprinde informatii ce ar putea interesa atat clientii, cat si eventualii furnizori si concurenti. Pentru o prezentare...

Planificare și prognoză - strategia firmei

CAPITOLUL I. STRATEGIE.CONCEPT.TIPOLOGIE.ROL 1.1 Conceptul de Strategie a firmei. Definitie si caracteristici Numeroase lucrari consacrate...

Fundamentarea, Elaborarea, Implemntarea și Evaluarea Strategiei Generale a Firmei SC Plast SA

I FUNDAMENTAREA STRATEGIEI 1.1 Premisele strategiei Firma activează în domeniul prelucrării materialelor plastice începând cu anul 1994. S.C....

Funcția de planificare - managementul strategic

mentinerea sistemului “unitate economica” intr-un echilibru dynamic, prin mecanismul reglarii. Aceste actiuni grupabile se desfasoara intr-o...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Management Strategic

Doval E., Analiza strategica a mediului concurential, Editura Fundatiei Romania de Maine, 2009 1. MANAGEMENT STRATEGIC. STRATEGIA ŞI COMPONENTELE...

Management Strategic

Capitolul I. Esenţa managementului strategic Pentru a înţelege esenţa managementului strategic trebuie să ne închipuim aspectele variate care sunt...

Te-ar putea interesa și

Vitamina D

Etapa I: LANSARE IN FABRICATIE 1.1.Prezentarea produsului Vitamina D Vitamina D este o grupă de vitamine secosteroide liposolubile, cele două...

Plan marketing firma Soft

1. Sistem Soft,Development Data Sistem Soft,Development Data este o firma producatoare de soft, este infintata in octombrie 2004 de catre un grup...

Managementul Strategic al unui Colegiu Tehnic

1. Particularităţi ale managementului strategic educaţional în sectorul public Managementul indică o anumită mentalitate, o manieră proprie, dar...

Managementul Afacerilor prin Proiecte

INTRODUCERE Lucrarea Managementul Afacerilor prin Proiecte îşi conturează esenţa selectiv, asupra principalelor componente ale managementului...

Cluster Automotive Timișoara

CAP. 1-DEFINIREA OBIECTULUI MANAGEMENTULUI STRATEGIC (OMS) ŞI A MODULUI DE ELABORARE A PLANULUI STRATEGIC In cadrul acestui proiect sunt...

Management strategic în administrația publică

Introducere Administratia publica din Romania s-a vazut confruntata in ultimii ani cu schimbari semnificative in ceea ce priveste cadrul propriu...

Proiect management strategic - SC Uzina Automecanica Moreni SA

1.Prezentarea generala.Scurt istoric. Societatea Comerciala “Uzina Automecanica Moreni”S.A este constituita ca filiala a Companiei Nationale...

Diagnoză și dezvoltare privind managementul resurselor umane în cadrul băncii Piraeus Bank

1. Rezumat Proiectul de diagnoză şi dezvoltare privind Managementul Resurselor Umane a fost realizată în cadrul băncii Piraeus Bank, banca fiind o...

Ai nevoie de altceva?