Extras din proiect
Introducere
Pentru efectuarea planului de afaceri,mi-am ales ca unitate de alimentaţie publică restauran-tul care: reprezinta o unitate de alimentaţie publică care oferă consumatorilor un larg sortiment de produse culinare şi de cofetarie-patiserie de calitate înaltă,precum şi diverse băuturi şi ţigări.
Restaurantele sînt dotate cu pliante de reclamă, coperte de firmă pentru meniuri şi invitaţii prezentate artistic.Îin foaier poate fi organizată desfacerea suvenirelor şi florilor.
Restaurantul poate fi dotat cu formaţie muzical-artistică, care funcţionează în orele de seară pentru crearea unei atmosfere distractive. Oferă servicii suplimentare: deservirea banchetelor, diferite recepţii, alte festivităţi.
Mi-am ales restaurant cu profil naţional georgian deoarece are o bucătărie cu un larg sortiment de bucate necunoscute consumatorilor autohtoni şi ar putea reprezenta o sursă de interes, un număr mare de consumatori zilnic.
Restaurantul naţional georgian oferă servicii tradiţionale, specifice ţării respective. Aici se pune la dispoziţie o gamă largă de produse culinare, băuturi alcoolice si nealcoolice tradiţionale ţării respective. Ambianţa interioară a restaurantului, mobilierul, vesela, programul muzical, uniforma personalului de deservire trebuie să corespundă coloritului naţional.
În scopul excluderii dificultăţilor care ar stopa activitatea eficientă a întreprinderii e necesară întocmirea corectă a compartimentelor planului de activitate care ne-ar asigura ulterior o calitate înaltă a veniturilor întreprinderii necesitând mai puţine resurse.
În urma analizei activităţii întreprinderilor de Alimentaţie Publică ce au un rezultat sporit, un plan de dezvoltare economică cuprinde următoarele secţiuni:
- calcularea cifrei de afacere
- calcularea cheltuielilor
- calcularea venitului brut
- calcularea profitului
- calcularea rentabilităţii
- calcularea costului materiei prime
Calcularea cifrei de afacere se va efectua în baza preţului mediu al unei cumpărături şi numărul de consumatori.
1. ARGUMENTAREA TEHNICO–ECONOMICĂ
Proiectarea unei întreprinderi de Alimentaţie Publică se începe prin a argumenta utilitatea economică şi posibilitatea tehnică a construirii întreprinderii. Argumentarea tehnico-economică conţine mai multe elemente şi începe cu argumentarea necesităţii construirii întreprinderii în regiunea dată, argumentarea capacităţii de producţie şi trafic dată.
1.1. Argumentarea necesităţii construirii întreprinderii cu capacitatea de producţie şi trafic dat:
Alegându-mi proiectarea unui restaurant cu bucătărie cu specific naţional georgian de categorie superioară Alaverdy, propun arenda localului acestuia în sectorul Rîşcani al capitalei pe bulevardul Moscovei la intersecţie cu Alecu Russo şi Bogdan Voievod. După părerea mea acesta este un sector destul de aglomerat în împrejurime se află o instituţie de învăţământ liceul Alecu Russo, Banca de Economii, Moldova - Agroindbank, piaţa Bogdan Voievod, Palatul Republican al muncitorilor,centrul ”Союз”.centrul comercial Pan-Com,magazin de firma Adidas ,fapt ce ne vorbeşte că este bine venit construcţia unui asemenea restaurant.
Conform datelor statistice în această regiune locuiesc 9 mii locuitori.
În regiunea dată se află următoarele unităţi de Alimentaţie Publică: Pizzerie ’’ Andy’s Pizza, Cafenea ’’La Placinte’’, restaurant Mc’Donalds, restaurant ’’Plovdiv’’ şi citeva mici cafenele.
Tabela 1.
Nr. de
ordine Denumirea întreprinderilor,
tipul Nr. de locuri Regim de lucru Adaos comercial %
1. Fast food Mc’Donalds 95 11.00-23.00 100
2. Pizzerie ’’ Andy’s Pizza’’ 110 10.00-23.00 150
3. Cafenea’’La Placinte’’ 80 10.00-23.00 120
4. Restaurant “Plovdiv’’ 70 7.00-23.00 100
În baza acestor date calculăm necesitatea de locuri în acest sector după normativ.
N = = locuri
Unde: N – numărul necesar de locuri după normativ;
n – normativul la 1000 de oameni, 70 ;
P – numărul populaţiei din microraionul dat 9000,
Necesitatea de locuri se calculează după formula:
Np=N -N
Np=630 - 355=275 locuri libere
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Managementul Intreprinderii. Restaurantul Alaverdy.doc