Extras din proiect
„Fişa postului este un document care precizează sarcinile şi responsabilităţile ce-i revin titularului postului, condiţiile de lucru, standardele de performanţă, modalitatea de recompensare, precum şi caracteristicile personale necesare angajatului pentru îndeplinirea cerinţelor postului.”
„Fişa postului este un document operaţional important, care prezintă în detaliu cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească un angajat, precum şi condiţiile de muncă necesare pentru ca acesta să-şi desfăşoare în mod normal activitatea.”
Elementele fișei postului
Informații de bază - denumirea postului, departamentul, relațiile de colaborare și subordonare, data întocmirii.
Scopul principal pentru care a fost creat postul
Sarcinile și responsabilitățile esențiale realizării scopului
Cerințele postului - cele mai importante așteptări referitoare la îndeplinirea sarcinilor, conform cărora vor fi evaluați candidații și angajații.
Climatul de lucru - echipamentele cu care se lucrează, condițiile de stres, iluminat, noxele, necesitatea de a lucra noaptea sau de a depune eforturi fizice – dacă este cazul.
Profilul ocupantului - educația și experiența necesară; cunoștințe tehnice, aptitudini și atitudini obligatorii; cerințele legate de sănătate.
Fişa postului este un instrument managerial important atâta vreme cât serveşte următoarelor scopuri:
stabilirea îndatoririlor şi responsabilităţilor postului, în aşa fel încât oricui angajat să-i fie clar care sunt aşteptările pentru postul respectiv;
precizarea cunoştinţelor, aptitudinilor, abilităţilor şi a altor calificări necesare ocupării postului respectiv;
existența unei baze concrete şi clare pentru compararea posturilor şi determinarea nivelului de salarizare;
susţinerea deciziilor de angajare, evaluare şi promovare a angajaţilor;
asigurarea conformităţii cu legislaţia in vigoare.
Conținut arhivă zip
- Proiectarea Fiselor de Post.pptx