Cuprins
- Capitolul I. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI
- 1.1 Misiunea,obiectivele şi strategia informaţională a firmei
- 1.2 Scurtă descriere a organizaţiei.Descrierea activităţii în compartimentul
- supus studiului
- 1.3 Rolul jucat de sistemul informaţional în cadrul firmei
- 1.4. Necesitatea reproiectării sistemului informaţional
- Capitolul II. DETERMINAREA CERINŢELOR INFORMŢIONALE ALE NOULUI SISTEM
- 2.1 Diagnosticarea sistemului informaţional decizional existent în cadrul compartimentului analizat
- 2.2.Stabilirea domeniului de investigat
- 2.3.Precizarea scopului perfectionarii sistemului informational decizional din cadrul compartimetului analizat
- 2.4.Construirea echipei de diagnosticare a sistemului informational decizional
- 2.5.Stabilirea metodelor pentru culegerea datelor. Documentarea preliminara in domeniul SID
- 2.6. Construirea diagramei de relaţii a compartimentului în situaţia actual
- 2.7. Analiza critică a situaţiei existente prin determinarea punctelor slabe şi forte.Determinarea diagnosticului sistemului informaţional al domeniului investigat
- CapitolulII. PROPUNERI DE IMBUNATATIRE A STRUCTURII, FUNCTIONARII SI CONTROLULUI SISTEMULUI INFORMATIONAL DECIZIONAL
- 3.1.Alegerea variantei optime de proiectare a sistemului informational
- 3.2.Proiectarea noul sistem informational
- 3.3.Implementarea noul sistem informational
- 3.4.Stabilirea etapelor de implementare
- Bibliografie
Extras din proiect
I.IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI
1.1 Misiunea,obiectivele şi strategia informaţională a firmei
Misiunea companiei Petrom
- descoperirea, producerea si procesarea de titei si gaze si distribuirea de combustibil si alte produse petroliere in vederea asigurarii energiei si mobilitatii in Romania si in regiunile invecinate.
-cresterea profitabila si sustenabila a companiei este benefica pentru actionarii, clienti, angajatii si pentru economia Romaniei in general si de aceea aceasta este centrul tutror activitatiilor desfasurate;
Obiectivul companiei este sa incurajeze dezvoltarea profesionala, care sa genereze profitabilitatea pe termen lung, combinarea succesului economic cu cele mai bune solutii in domeniul energiei pentru prezent si pentru viitor, crearea unui mediu reciproc avantajos prin parteneriate sociale si economice, respectand exigentele ecologice actuale,.
Strategia informational a firmei
Strategia informaţională a firmei este aceea că OMV Petrom S.A priveşte informaţia ca fiind cel mai important lucru din organizaţie, asigurând integritatea şi bunăstarea firmei. Sistemul informaţional se pliază pe structura organizatorică cu puncte nodale din care se ramifică sau în care se concentrează informaţia potrivit cerinţelor exprimate de centrii decizionali ai organizaţiei. Din această cauză parametrii organizării funcţionale se află în strânsă legatură cu structura organizatorică. Ca în oricare altă organizaţie informaţia circulă şi este căutată prin acele mijloace de bază, şi anume internetul, telefonul, e-mail-ul, în corespondenţă sosită şi expediată, în scurta şedinţă matinală a şefului, din verificarea matinală a agendei de termene etc.
Dacă este prea abundentă, informaţia îşi pierde din semnificaţie şi eficacitate, iar dacă este insuficientă se crează un climat de necunoaştere şi dezordine. În cadrul firmei funcţionează un sistem informaţional structurat după necesităţile informaţional-decizionale ale diferitelor compartimente.
Dupa un proces profund si de succes de restructurare si modernizare, Petrom tinteste pozitia de jucator cheie pe piata energetica din regiune.
1.2 Scurtă descriere a organizaţiei. Descrierea activității în cadrul departamentului
Denumire:OMV PETROM S.A
Forma juridica: Societate pe actiuni
Sediul principal: Bucuresti
Adresa: Sector1 Str. Coralilor nr.22
Telefon: 021-4060118
Fax: 021-4060436
Grupul Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-Est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Rafinare şi Marketing, Gaze Naturale şi Energie. Grupul exploatează în România şi Kazakhstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 832 milioane de barili echivalent petrol şi are o capacitate nominală anuală de rafinare de 8 milioane tone. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, Grupul Petrom este prezent prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operată sub două branduri, Petrom şi OMV.
Structura organizatorică:
In firma OMV Petrom S.A intalnim urmatoarele departamente:
- Departamentul financiar-contabil:
-Elaborează şi fundamentează indicatorii financiari ai societăţii reflectaţi de bugetul de venituri si cheltuieli;
- Asigură respectarea integrităţii patrimoniului societăţii;
- Întocmeşte documentele de salarizare a personalului;
- Întocmeşte jurnalele conturilor;
- Departamentul de resurse umane:
- Planifică, oganizează şi supervizează activităţile departamentului de resurse umane;
- Organizează şi coordonează întregul proces de recrutare şi selecţii de personal pentru posturile vacante;
- Coordonează activitatea de reactualizare a fişelor de post;
- Supervizează întreţinerea bazei de date a angajaţilor;
- Departamentul de producţie:
- Organizarea activităţii departamentului de producţie;
- Supervizarea activităţii personalului din cadrul departamentelor de producţie;
- Elaborează programe de modernizare tehnologică;
- Departamentul comercial:
- Urmăreşte zilnic activitatea personalului aflat în subordine;
- Stabileşte relaţii bune cu furnizorii;
- Prospectarea pieţei de profil şi a condiţiilor de achiziţionare;
1.4.Rolul jucat de sistemul informaţional în cadrul firmei
Activitatea decizională exprimă menirea sistemului informaţional de a asigura elementele informaţionale necesare luării deciziilor.Aceasta e îndeplinită de managerii de vârf şi de şefii secţiilor care aprobă planul de activitate pe termenul apropiat( plan de vânzări-cumpărări , de materie primă, de utilaje), precum şi aprobarea sau modificarea bilanţului contabil.
Activitaţile operaţionale sunt tactice şi administrative, care se referă la aspecte variate specifice: testarea candidațilior la angajare, orientarea şi acomodarea noilor candidați, pregătirea adecvată a superiorilor, rezolvarea problemelor de securitate și protecție a muncii personalului, recompensarea şi salarizarea personalului.
Activitaţile strategice sunt cele privitoare la planificarea resurselor umane, pe termen lung sau mediu, în scopul îndeplinirii obiectivelor organizaţiei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiectarea Sistemului Informational.docx