Proiectarea Sistemului Informațional

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 2613
Mărime: 168.46KB (arhivat)
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ionut Herghelegiu

Cuprins

  1. Capitolul I. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI
  2. 1.1 Misiunea,obiectivele şi strategia informaţională a firmei
  3. 1.2 Scurtă descriere a organizaţiei.Descrierea activităţii în compartimentul
  4. supus studiului
  5. 1.3 Rolul jucat de sistemul informaţional în cadrul firmei
  6. 1.4. Necesitatea reproiectării sistemului informaţional
  7. Capitolul II. DETERMINAREA CERINŢELOR INFORMŢIONALE ALE NOULUI SISTEM
  8. 2.1 Diagnosticarea sistemului informaţional decizional existent în cadrul compartimentului analizat
  9. 2.2.Stabilirea domeniului de investigat
  10. 2.3.Precizarea scopului perfectionarii sistemului informational decizional din cadrul compartimetului analizat
  11. 2.4.Construirea echipei de diagnosticare a sistemului informational decizional
  12. 2.5.Stabilirea metodelor pentru culegerea datelor. Documentarea preliminara in domeniul SID
  13. 2.6. Construirea diagramei de relaţii a compartimentului în situaţia actual
  14. 2.7. Analiza critică a situaţiei existente prin determinarea punctelor slabe şi forte.Determinarea diagnosticului sistemului informaţional al domeniului investigat
  15. CapitolulII. PROPUNERI DE IMBUNATATIRE A STRUCTURII, FUNCTIONARII SI CONTROLULUI SISTEMULUI INFORMATIONAL DECIZIONAL
  16. 3.1.Alegerea variantei optime de proiectare a sistemului informational
  17. 3.2.Proiectarea noul sistem informational
  18. 3.3.Implementarea noul sistem informational
  19. 3.4.Stabilirea etapelor de implementare
  20. Bibliografie

Extras din proiect

I.IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI

1.1 Misiunea,obiectivele şi strategia informaţională a firmei

Misiunea companiei Petrom

- descoperirea, producerea si procesarea de titei si gaze si distribuirea de combustibil si alte produse petroliere in vederea asigurarii energiei si mobilitatii in Romania si in regiunile invecinate.

-cresterea profitabila si sustenabila a companiei este benefica pentru actionarii, clienti, angajatii si pentru economia Romaniei in general si de aceea aceasta este centrul tutror activitatiilor desfasurate;

Obiectivul companiei este sa incurajeze dezvoltarea profesionala, care sa genereze profitabilitatea pe termen lung, combinarea succesului economic cu cele mai bune solutii in domeniul energiei pentru prezent si pentru viitor, crearea unui mediu reciproc avantajos prin parteneriate sociale si economice, respectand exigentele ecologice actuale,.

Strategia informational a firmei

Strategia informaţională a firmei este aceea că OMV Petrom S.A priveşte informaţia ca fiind cel mai important lucru din organizaţie, asigurând integritatea şi bunăstarea firmei. Sistemul informaţional se pliază pe structura organizatorică cu puncte nodale din care se ramifică sau în care se concentrează informaţia potrivit cerinţelor exprimate de centrii decizionali ai organizaţiei. Din această cauză parametrii organizării funcţionale se află în strânsă legatură cu structura organizatorică. Ca în oricare altă organizaţie informaţia circulă şi este căutată prin acele mijloace de bază, şi anume internetul, telefonul, e-mail-ul, în corespondenţă sosită şi expediată, în scurta şedinţă matinală a şefului, din verificarea matinală a agendei de termene etc.

Dacă este prea abundentă, informaţia îşi pierde din semnificaţie şi eficacitate, iar dacă este insuficientă se crează un climat de necunoaştere şi dezordine. În cadrul firmei funcţionează un sistem informaţional structurat după necesităţile informaţional-decizionale ale diferitelor compartimente.

Dupa un proces profund si de succes de restructurare si modernizare, Petrom tinteste pozitia de jucator cheie pe piata energetica din regiune.

1.2 Scurtă descriere a organizaţiei. Descrierea activității în cadrul departamentului

Denumire:OMV PETROM S.A

Forma juridica: Societate pe actiuni

Sediul principal: Bucuresti

Adresa: Sector1 Str. Coralilor nr.22

Telefon: 021-4060118

Fax: 021-4060436

Grupul Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-Est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Rafinare şi Marketing, Gaze Naturale şi Energie. Grupul exploatează în România şi Kazakhstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 832 milioane de barili echivalent petrol şi are o capacitate nominală anuală de rafinare de 8 milioane tone. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, Grupul Petrom este prezent prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operată sub două branduri, Petrom şi OMV.

Structura organizatorică:

In firma OMV Petrom S.A intalnim urmatoarele departamente:

- Departamentul financiar-contabil:

-Elaborează şi fundamentează indicatorii financiari ai societăţii reflectaţi de bugetul de venituri si cheltuieli;

- Asigură respectarea integrităţii patrimoniului societăţii;

- Întocmeşte documentele de salarizare a personalului;

- Întocmeşte jurnalele conturilor;

- Departamentul de resurse umane:

- Planifică, oganizează şi supervizează activităţile departamentului de resurse umane;

- Organizează şi coordonează întregul proces de recrutare şi selecţii de personal pentru posturile vacante;

- Coordonează activitatea de reactualizare a fişelor de post;

- Supervizează întreţinerea bazei de date a angajaţilor;

- Departamentul de producţie:

- Organizarea activităţii departamentului de producţie;

- Supervizarea activităţii personalului din cadrul departamentelor de producţie;

- Elaborează programe de modernizare tehnologică;

- Departamentul comercial:

- Urmăreşte zilnic activitatea personalului aflat în subordine;

- Stabileşte relaţii bune cu furnizorii;

- Prospectarea pieţei de profil şi a condiţiilor de achiziţionare;

1.4.Rolul jucat de sistemul informaţional în cadrul firmei

Activitatea decizională exprimă menirea sistemului informaţional de a asigura elementele informaţionale necesare luării deciziilor.Aceasta e îndeplinită de managerii de vârf şi de şefii secţiilor care aprobă planul de activitate pe termenul apropiat( plan de vânzări-cumpărări , de materie primă, de utilaje), precum şi aprobarea sau modificarea bilanţului contabil.

Activitaţile operaţionale sunt tactice şi administrative, care se referă la aspecte variate specifice: testarea candidațilior la angajare, orientarea şi acomodarea noilor candidați, pregătirea adecvată a superiorilor, rezolvarea problemelor de securitate și protecție a muncii personalului, recompensarea şi salarizarea personalului.

Activitaţile strategice sunt cele privitoare la planificarea resurselor umane, pe termen lung sau mediu, în scopul îndeplinirii obiectivelor organizaţiei.

Preview document

Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 1
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 2
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 3
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 4
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 5
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 6
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 7
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 8
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 9
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 10
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 11
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 12
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 13
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 14
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 15
Proiectarea Sistemului Informațional - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea Sistemului Informational.docx

Alții au mai descărcat și

Proiectarea sistemului informațional al firmei SC Real-Hypermarket SRL

CAPITOLUL 1. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI 1.1 Misiunea, obiectivele, strategia informaţională a firmei şi valorile firmei real,-...

Sistemul de Management al unei Instituții Publice

1. PROCESUL DE MANAGEMENT SI FUNCTIILE MANAGERIALE Managementul, abordat concomitent ca teorie si practica, este, în etapa actuala, unul dintre...

Managementul Proiectelor - Body Exercises Room

CAPITOLUL 1. PREZENTARE SC.BER – FITNESS.SRL 1.1. ARGUMENT Denumirea societăţii este SC.BER-Fitness.SRL şi va fi înfiinţată în Iaşi, într-o zonă...

Sistemul informațional al firmei

CAPITOLUL I 1.1 Noţiunea de sistem O primă abordare a noţiunii de sistem îşi are originea în filozofia antică greacă Afirmând că: „ întregul este...

Proiectarea sistemului informațional al compartimentului de producție al firmei SC Flintab Engineers and Constructors SRL

I. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI 1.1. Misiune , obiective si strategia informationala a firmei a. Misiunea firmei Misiunea...

Proiectarea sistemului informațional al compartimentului resurse umane din cadrul SC Acasa Mob SRL Roman

PROIECTAREA SISTEMULUI INFORMATIONAL AL COMPARTIMENTULUI RESURSE UMANE DIN CADRUL S.C. ACASA -MOB S.R.L.ROMAN I. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI...

Sistemul Informațional al Întreprinderii

INTRODUCERE Trăim într-o societate informatizată şi trecem printr-o explozie informaţională. De aceea este uşor să spui că managerul are nevoie să...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea sistemului informațional al firmei SC Real-Hypermarket SRL

CAPITOLUL 1. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI 1.1 Misiunea, obiectivele, strategia informaţională a firmei şi valorile firmei real,-...

Proiectarea sistemului informațional al firmei SC Sedcom Libris SA Iași în compartimentul desfacere

CAP. I. Identificarea beneficiarului proiectului 1.1.Misiunea, obiectivele si strategia organizationala a firmei S.C. Sedcom Libris S.A. 1.1.1....

Proiectarea sistemului informațional al compartimentului de marketing din cadrul SC Scudas SA Pașcani

Date toeretice despre sistemul informaţional al managementului Procesul managerial este înţeles, în primul rînd, ca un proces de folosire a...

Proiectarea Sistemului Informațional al Departamentului de Achiziții Auchan

Cap 1 Identificarea beneficiarului proiectului 1.1.Misiunea,obiectivele si strategia informationala a firmei: Auchan este un specialist al...

Proiectarea sistemului informațional de salarizare

1.Proiectarea logică a sistemului informațional 1.1. Proiectarea logica a bazei de date 1.1.1. Constituirea diagramei entitate-relatie pentru...

Proiectarea sistemului informațional al compartimentului de producție al firmei SC Flintab Engineers and Constructors SRL

I. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI 1.1. Misiune , obiective si strategia informationala a firmei a. Misiunea firmei Misiunea...

Proiectarea sistemului informațional al departamentului comercial - SC Confecții și Textile SA Pașcani

Capitolul I Definirea misiunii, obiectivelor şi strategiei organizaţionale la S.C „Confectii si Textile” S.A Pascani. 1.1. Misiunea firmei....

Proiectarea sistemului informațional al firmei SC Vel Pitar SA

I.IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI 1.1 Misiunea , obiectivele şi strategia informaţională a firmei SC. VEL PITAR .SA I.1.1 MISIUNEA VEL...

Ai nevoie de altceva?