Cuprins
- 1.IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI
- 1.1 Misiunea, obiectivele si strategia informationala a firmei 3
- 1.2 Scurta descriere a organizarii firmei (structura organizatorica, metoda de conducere folosita, profitul, modul de organizare si desfasurarea a activitatii etc.). Descrierea activitatii in cadrul compartimentului supus studiului 4
- 1.3 Rolul jucat de sistemul informational in cadrul firmei (operational, decizional, strategic) 6
- 1.4 Necesitatea reproiectarii sistemului informational, factori ce pot influienta realizarea proiectului: evenimente economice, manageriale, tehnologice etc 7
- 2.DETERMINAREA CERINTELOR INFORMATIONALE ALE NOULUI SISTEM
- 2.1.Diagnosticarea sistemului informational existent in cadrul compartimentului analizat 8
- 2.1.1.Culegerea informatiilor despre sistemul informational existent (conceperea unui chestionar specific domeniului investigat, prezentarea informatiilor dupa o structura liber aleasa) 8
- 2.1.2.Construirea diagramei de relatii a compartimentului in situatia actuala 10
- 2.1.3.Analiza critica a situatiei existente prin determinarea punctelor slabe, forte si evaluarea lor cu ajutorul nivelului de evaluare si a coeficientului de importanta, precum si prin evaluarea in functie de criteriile de calitate ale sistemului informational. Determinarea diagnosticului sistemului informational al domeniului investigat 12
- 2.1.4.Propuneri de imbunatatire a structurii, functionarii si controlului sistemului informational 14
- 2.2Alegerea variantei optime de proiectare a sistemului informational 15
- 3. PROIECTAREA NOULUI SISTEM INFORMATIONAL
- 3.1 Definirea principalelor centre de decizie ale domeniului 15
- 3.2 Stabilirea deciziilor specifice fiecarui centru de decizie 16
- 3.3 Stabilirea listei informatiilor finale, pe baza carora se iau decizii, cu specificarea surselor, beneficiarilor, periodicitatii 16
- 3.4 Eliminarea informatiilor ce se repeta, si a disfunctionalitatilor stabilite in analiza diagnostic 17
- 3.5 Stabilirea informatiilor primare ce stau la baza informatiilor finale,eliminand disfunctionalitatile semnalate 18
- 3.6 Stabilirea prelucrarilor la care sunt supuse informatiile primare, eliminand disfunctionalitatile semnalate 18
- 3.7 Stabilirea circuitelor informationale, eliminand disfunctionalitatile semnalate 18
- 3.8 Stabilirea suportilor de informatii, eliminand disfunctionalitatile semnalate 19
- 3.9 Stabilirea fisierelor in functie de natura informatiilor de stocat, eliminand disfunctionalitatile semnalate. 20
- 4. IMPLEMENTAREA NOULUI SISTEM INFORMATIONAL
- 4.1 Stabilirea etapelor de implementare 20
Extras din proiect
PROIECTAREA SISTEMULUI INFORMATIONAL AL COMPARTIMENTULUI
RESURSE UMANE DIN CADRUL S.C. ACASA -MOB S.R.L.ROMAN
I. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI
1.1Misiunea, obiectivele si strategia informationala a firmei S.C”ACASA- MOB”S.R.L Roman.
MISIUNE:
- de a asigura o calitate ireprosabila produselor si serviciilor, o apropiere de client
prin intelegerea si satisfacerea cerintelor lui.
- de a realiza un management performant
OBIECTIVE :
-cresterea productivitatii muncii
-castigarea de noi piete de desfacere
-cresterea cifrei de afacere cu peste 15%
-adaptarea structurilor si procedurilor de fabricatie la continua dezvoltare a
sectorului industrial din care face parte
-monitorizarea si imbunatatirea procesului de instruire
-reducerea costurilor defectarilor interne
-mentinerea si imbunatatirea sistemului
STRATEGIA INFORMATIONALA A FIRMEI
Sistemul informational prezinta disfunctionalitati in domeniul colectarii de informatii exterioare intreprinderii,deseori acestea fiind inconsistente ceea ce nu permite managerilor sa sesizeze tendintele de dezvoltare ale firmei determinand decizii uneori perfomante.
Strategia informationala a firmei implica abordarea unor domenii importante cum sunt: finante, marketing, resurse umane s.a, in scopul determinarii capacitatii de organizatie de a indeplini obiectivele sale.
Strategia S.I al firmei consta in controlul calitatii si cantitatii informatiilor puse in circulatie, in scopul evitarii aparitiei situatiilor de supra si subinformare.
Daca este prea abundenta, informatia isi pierde din semnificatie si eficacitate, iar daca este insuficienta se creaza un climat de necunoastere si dezordine.In cadrul firmei functioneaza un S.I structurat dupa necesitatile informational-decizionale ale diferitelor compartimente.
Un elemet cheie al strategiei generale este planificarea eficienta a resurselor umane.
1.2 Scurta descriere a organizatiei firmei
Denumirea :SC « ACASA-MOB »S.R.L Roman.
Forma juridica:Societate cu raspundere limitata.
Nr. de inmatriculare la oficiul Registrului Comertului :J27/380/2004
Codul fiscal :16239960
Sediul principal :Localitatea Roman, jud.Neamt
Str.Nicolae Titulescu,Nr.4
Tel.0233/743348
Fax :0233/743348
Conturi la BRD Roman :lei :RO 94 BRDE 280 SV 0734992280
S.C « ACASA-MOB »S.R.L Roman s-a infiintat conform Legii nr.15/19990.
S.C « ACASA-MOB »S.R.L Roman are ca obiect principal de activitate producerea si comercializarea de diverse mobiliere.
Produsele realizate sunt destinate pietii interne.Societatea este specializata in productia de mobilier modern de casa pentru living, dormitor, bucatarie precum si mobilier de birou.Principalii concurenti ai societatii sunt :
-S.C MOBEXPERT-Bucuresti
-S.C NORVINIA-Bucuresti -S.C SORTEM-Roman
ORGANIGRAMA
DESCRIEREA ACTIVITATII IN CADRUL COMPARTIMENTULUI
RESURSE UMANE
Managementul resurselor umane reprezinta ansamblul de activitati generale si specifice privitoare la asigurarea, mentinerea si folosirea eficient a personalului din cadrul agentilor economici.
Managementului resurselor umane i se asociaza doua roluri importante :operational si strategic.
Activitatile operationale sunt tactice si administrative, care se refera la aspecte variate specifice: testarea candidatilio la angajare, orientarea si acomodarea noilor candidati,pregatirea adecvata a superiorilor, rezolvarea problemelor de securitate si protectie a muncii personalului, recompensarea si salarizarea personalului.
Activitati strategice sunt cele privitoare la planificarea resurselor umane, pe termen lung sau mediu, in scopul indeplinirii obiectivelor organizatiei.
Resursele umane reprezinta una din cele mai importante investigatii ale unei organizatii ale carei rezultate devin tot mai evidente.
Departamentul de resurse umane are urmatoarele activitati tipice :
- planificarea resurselor umane
- executia si dezvoltarea prevederilor legale
- limitarea costurilor si optiunilor pentru ajutoare si recompense
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiectarea Sistemului Informational al Compartimentului Resurse Umane din Cadrul SC Acasa Mob SRL Roman.doc