Cuprins
- Cap I Identificarea beneficiarului proiectului
- 1.1.Misiunea,obiectivele si strategia informationala a firmei.
- 1.2 .Scurta descriere a organizarii firmei:.
- 1.3 Rolul jucat de Sistemul Informațional în cadrul firmei.
- Cap II Determinarea cerinţelor informaţionale ale noului sistem
- 2.1 Diagnosticarea sistemului informaţional existent:.
- 2.1.1 Stabilirea domeniului investigat.
- 2.1.2 Precizarea scopului perfecţionării Sistemului informaţional.
- 2.1.3 Constituirea echipei de diagnosticare a sistemului informatics.
- 2.1.4 Stabilirea metodelor pentru culegerea informaţiilor.
- 2.1.5 Stabilirea punctelor slabe şi a cauzelor.
- Cap.III Proiectarea sistemului informaţional
- 3.1 Definirea principalelor centre de decizie ale departamentului.
- 3.2 Stabilirea deciziilor specifice fiecărui centru de decizie .
- 3.3 Stabilirea listei informaţiilor finale pe baza cărora se iau decizii cu specificarea surselor,beneficiarilor şi periodicităţii.
- 3.4.Eliminarea informaţiilor ce se repetă şi a disfuncţionalităţilor stabilite în analiza diagnosticului.
- 3.5.Stabilirea informaţiilor primare ce stau la baza informaţiilor finale eliminând disfuncţionalităţile semnalate.
- 3.6.Stabilirea prelucrărilor la care sunt supuse informaţiile primare de asemenea eliminarea disfuncţionalităţilor semnalate.
- 3.7.Stabilirea circuitelor informaţionale eliminând disfuncţionalităţile semnalate.
- 3.8.Stabilirea suporţilor de informaţii.
- 3.9.Stabilirea fişierelor in funcţie de natura informaţiilor de stocat eliminând disfuncţionalităţile semnalate.
- Cap IV Implementarea noului sistem informaţional
- 4.1 Stabilirea etapelor de implementare.
- 4.1.1 Sensibilizarea conducerii.
- 4.1.2 Crearea condiţiilor.
- 4.1.3 Instruirea personalului .
- 4.1.4 Asigurarea resurselor pentru implementare.
- 4.1.5 Implementarea sistemului informaţional.
Extras din proiect
Cap 1
Identificarea beneficiarului proiectului
1.1.Misiunea,obiectivele si strategia informationala a firmei:
Auchan este un specialist al hipermarketurilor de mari dimensiuni, in toate orasele unde sunt prezente, magazinele Auchan sunt cele mai mari pe acest segment si inregistreaza cel mai mare trafic de clienti.
Grupul Auchan are misiunea de a imbunatati puterea de cumparare si calitatea vietii pentru cel mai mare numar de clienti,cu angajati responsabili,profesionali,dedicati si respectati.
Aceasta se bazeaza pe 3 valori si anume,incredere,schimbul de informatii si progres.
Intr-un mediu in care clientii sunt tot mai exigenti si capriciosi,Auchan se stradueste sa-i inteleaga mai bine,in scopul de a-i servi mai bine.
Strategia informationala a firmei este aceea ca Auchan priveste informatia ca fiind cel mai important lucru din organizatie ,asigurand integritatea si bunastarea firmei. Sistemul informational se pliaza pe structura organizatorica cu puncte nodale din care se ramnifica sau in care se concentreaza informatia potrivit cerintelor exprimate de centrii decizionali ai organizatiei. Din aceasta cauza parametrii organizarii functionale se afla in strinsa legatura cu structura organizatorica, in cazul de fata vom face referire mai mult pe sediul central din Lille pentru ca acolo se iau cele mai importante decizii.Ca in oricare alta organizatie informatia circula si este cautata prin acele mijloace de baza,si anume internetul,telefonul,e-mail, in corespondenta sosita si expediata, in scurta sedinta matinala a sefului, din verificarea matinala a agendei de termene etc.
1.2.Scurta descriere a organizarii firmei:
Grupul Auchan este una dintre cele mai importante companii de retail din lume,prezenta in 13 tari,prin cele 4 divizii ale sale: hipermarketuri, supermarketuri, centrele comerciale Immochan si banca Accord.
Grupul Auchan ,este prezent ori de cate ori se poate ,este un actor in peisajul economic si social,si are vointa de a actiona cu responsabilitate corporatista.Mediul ,caracterul echitabil al relatiilor cu furnizorii,,de integrare profesionala a persoanelor cu handicap,angajamentul fata de comunitatea locala,sunt cateva lucruri problematice la care Grupul Auchan lucreaza si sunt de interes direct.
Auchan SA este o rețea internațională de hipermarket-uri, cu sediul central la Lille, Franța. Compania este controlată de familia Mulliez și este prezentă în Franța, Italia, Spania, Portugalia, Luxemburg, Polonia, Ungaria, Rusia, Maroc, China, Taiwan și România.
Head quarter-ul este situat in nordul Frantei, langa Lille.
La nivelul fiecarei tari unde functioneaza Auchan exista o structura organizatorica nationala care este integrata in structura organizatorica mondiala.
Astfel la nivel international exista un comitet de conducere (patronatul grupului) la care se subordoneaza Directiile Generale de conducere ale fiecarei tari.
Organigrama sediului din Lille
Fig.1
În figura de mai sus este prezentată organigrama generală a sediului din Lille.
In 1977, Auchan a implementat o structură Achizitii pentru Grupul Auchan.Prima misiune Auchan Achiziţii este de a răspunde nevoilor clienţilor,prin propunerea de produse de bună calitate la preţuri competitive şi servicii de încredere.
Echipa Auchan Achizitii lucrează să caute noi furnizori, care respectă strategia de etică socială a Grupului Auchan, cu noi produse care să corespundă standardelor de calitate , și care sunt livrate in cele mai bune condiții.Astazi departamentul Achizitii se numește și centrala de achiziții Internaționala sau Nationala .Însă în acest proiect se va discuta despre activitatea Centralei de Achiziții Internațională.
.Departamentul despre care vom vorbi in continuare este încadrat in chenarele de culoare galbenă. Cu alte cuvinte pe lângă centralele de achiziții naționale (locale) din fiecare țara, există și o centrală de achiziții internațională menită să răspundă nevoilor de aprovizionare comune tuturor țarilor ,adică are ca scop principal sourcing-ul de produse din China (90%) sau din alte zone ale globului, produse care sunt similare în toate țarile unde Auchan are deschise magazine, produse de rulaj foarte mare.
Auchan Achizitii asigură că produsele cumpărate au fost fabricate în condiţii care să respecte drepturile angajaţilor. Auchan lucrează cu furnizorii care s-au angajat să urmeze"Codul de Etica în afaceri" (munca copiilor este inacceptabilă, munca forţată nu va fi tolerată, toate tipurile de discriminare sunt inacceptabile, etc)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiectarea Sistemului Informational al Departamentului de Achizitii Auchan.docx