Extras din proiect
Înmbuatatirea relatiilor intra si inter institutionale, cât si îmbunatatirea imaginii organizatiei sunt unele dintre rolurile atribuite unui Departament de Relatii Publice. Prul este extrem de important pentru orice institutie fie ea privata sau publica deoarece acesta reprezinta „puntea de legatura” între organizatie si cetatean. Doar prin cresterea cumului de transparenta oferit de catre institutie publicului, aceasta poate câstiga încrederea cetateanului. Deoarece în administratia publica româna, publicul (cetateanul) a ajuns sa nu mai ofere încredere în institutiile statului, departamentul PR din cadrul Cluj-Napoca a gasit o strategie de promovare a imaginii realizând o campanie de promovare a imaginii ce are drept obiectiv câstigarea încrederii populatiei în institutia publica.
1.Obiective
Succesul sau insuccesul unei organizatii în atingerea obiectivelor sale depinde foarte mult de relatiile intrapersonale din interiorul organizatiei cât si de relatiile pe care institutia le întretine cu publicul sau. Pentru a buna colaborare între organizatie si clientela este necesara o transparenta consistenta în procesul de comunicare, transparenta de care multe organizatii publice au „uitat” sa o foloseasca.
De foarte multe ori reputatia unei institutii este data de impresia pe care indivizii din interiorul si exteriorul organizatiei o au fata de aceasta. Deoarece imaginea administratiei publice române nu este una pozitiva tocmai datorita lipsei de comunicare între organizatie si public, departamentul PR din cadrul Primariei Cluj-Napoca au elaborat o campanie de imbunatatire a imaginii ce are ca scop câstigarea unui procendt de încredere cât mai ridicat din partea populatiei.
Odata formata o imagine pozitiva a organizatiei, aceasta are posibilitatea de a realiza diferite colaborari cu firmele private care sunt dispuse sa ajute într-un fel sau altul comunitatea. Acesta fiind un obiectiv secund pe care campania de promovare a imaginii îl urmareste.
2.Necesitatea Campanie
Dupa cum am mentionat mai sus, lipsa unei imagini pozitive a unei organizatii aduce consecinte grave acesteia. Orice institutie, fie ea publica sau privata, în momentul în care se confrunta cu o imagine negativa asupra ei încearca prin orice mijloc sa îsi recâstige un loc cât mai bun în rândul cetatenilor dând dovada de profesionalism în ceea ce face si de transparenta în comunicare.
O imagine buna este usor de creat înca de la începutul activitatii unei organizatii, dar în momentul în care acesta a pierdut în favoarea unei imaginii negative, pentru departamentul Relatii Publice este destul de greu sa readuca imaginea pozitiva organizatiei. Rezultatele unei estfel de munci nu sunt directe si imediate, acestea se vad doar dupa o lunga perioada de timp.
Campania de fata trebuie sa vizeze trei scopuri principale : câstigarea încrederii publicului în organizatie, câstigarea încrederii personalului organizatiei în aceasta si câstigarea unor noi colaborari între institutie si celelalte organizatii. Aceste scopuri sunt atinse doar printr-o promovare pozitiva a imaginii.
3.Scopuri
- promovarea unui sistem de comunicatie multilateral prin intermediul caruia procesul de comunicare sa fie dispersat la toate nivelurile, atât intra cât si interinstitutional, dar în asa fel încât organizatia sa poate analiza feedback-ul procesului de comunicare
- Mass media bazat pe:
- transparenta
- informare oportuna
- comunicare eficienta
- consultare permanenta
- formare continua
- promovarea unei imagini pozitive în rândul cetatenilor
- realizarea unor noi colaborari
Preview document
Conținut arhivă zip
- Promovarea Imaginii Primariei Cluj-Napoca.doc