Promovarea resurselor umane

Proiect
9.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 2 fișiere: docx, pptx
Pagini : 36 în total
Cuvinte : 3109
Mărime: 857.04KB (arhivat)
Publicat de: Iulian Chiriac
Puncte necesare: 7
Facultatea de Stiinte Economice
Universitatea "Lucian Blaga", Sibiu

Cuprins

  1. Introducere 2
  2. Capitolul 1. Promovarea resurselor umane 3
  3. 1.1 Definitia si interpretarea notiunii de promovare profesionala 3
  4. 1.2 Importanta promovarii resurselor umane 4
  5. 1.3 Risc si succes in promovare 4
  6. 1.4 Politica manageriala de promovare 5
  7. 1.5 Planificarea promovarii resurselor umane 5
  8. 1.6 Principiile de promovare 6
  9. 1.7 Criteriile de promovare 7
  10. 1.8 Procedee si reguli de promovare 7
  11. 1.9 Inventarierea salariatilor. 9
  12. 1.10 Procesul promovarii resurselor umane 9
  13. Capitolul 2. Studiu de caz la SC Metro Cash&Carry Romania SRL 10
  14. 2.1 Prezentarea generala a companiei 10
  15. 2.2 Structura organizatorica 11
  16. 2.3 Promovarea resurselor umane 12
  17. 2.4 Analiza SWOT a promovarii resurselor umane 13
  18. Concluzii si recomandari 14
  19. Bibliografie 15

Extras din proiect

De ce am ales sa tratam subiectul Promovarea resurselor umane?

Deoarece consideram ca este foarte important , ca viitori angajati,sa cunoastem ce semnifica promovarea resurselor umane pentru firma dar si din punctul de vedere al unui angajat.

Am mai ales sa discutam acest subiect pe baza faptului ca fiecare dintre angajati isi doresc sa avanseze din mai multe puncte de vedere,unde putem aminiti:crestera salariului,acumulareaa de noi cunostinte,responsabilitati in plus etc.

Importanta promovarii resurselor umane.

Promovarea are un rol deosebit de mare deoarece duce la cresterea motivatiei si nivelului de implicare in indeplinirea sarcinilor.

Un manager competent trebuie sa aiba o mare capacitate de analiza si sinteza,flexibilitate si mobilitate in gandire,capacitate de negociere,disponibilitate de dialog,spirit de echipa,dar mai ales sa stie cum sa isi motiveze angajatii in obtinerea de rezultate performate si sa constientizeze ca succesul poate fi obtinut doar atunci cand fiecare angajat simte ca are valoare si ca este important in cadrul organizatiei.

Focalizarea conceptiei manageriale pe resursa umana reprezinta o solutie posibila de realizare a performantelor,indiferent de domeniul de activitate.

Fara prezenta efectiva a oamenilor care stiu ce, cand si cum trebuie facut,ar fi imposibil ca organizatiile sa-si atinga obiectivele.

„A-i face productivi pe oamenii instruiti este prima dintre provocarile epocii noaste,pentru ca timp de secole, a fi instruit însemna a fi neproductiv”

Peter Drucker

Capitolul 1. Promovarea resurselor umane

Una din cele mai importante probleme din managementul resurselor umane este cea a promovarilor,pentru simplul motiv ca nici un salariat nu accepta cu usurinta sa ramana pe loc,de la angajare pana la retragere,fara a trece la niveluri de salariat si trepte de raspundere mai inalte..

Pt organizatie activitatea de promovare a resurselor umane este importanta pentru asigurarea fortei de munca necesare,dar si pentru motivarea propriilor angajati.

1.1 Definitia si interpretarea notiunii de promovare profesionala

Prin promovari se intelege de regula ,totalitatea proceselor prin care se atribuie salariatilor dintr-o organizatie, posturi situate pe un nivel ierahic superior ,pe baza eficientei profesionale dovedite si a aptitudinilor cerute exercitarii unei noi functii.

Interpretand noutiunea de promovare profesionala vom fixa cele trei momente caracteristici ale acesteia:

- Schimbarea functiei sau nivelului de incadrare:

Ex: Trecerea din functia angajat al biroului de analize economico-financiare in cea de sef al serviciului financiar.

- Cresterea responsabilitatii sau a nivelului de calificare:

Ex: Trecerea intr-o functie de nivel ierarhic superior ,ceea ce implica o serie de raspunderi de prevedere ,organizare ,coordonare,comanda si control,prin marirea zonei de influenta.

- Acordarea de avantaje materiale si morale salariatului promovat.

Avantajele materiale se resimt datorita cresterii salariului dar sunt si situatii in care avantajele morale sunt considerate drept compensatii mai semnificative decat cele mateiale.Prin acest gen de promovare ,salariatul isi dezvolta sentimentul utilitatii sale in organizatie.Ca urmare,salariatii se ataseaza mai mult de organizatie.

1.2 Importanta promovarii resurselor umane

Promovarea reprezinta una din cele mai importante probleme sociale,si aceasta cu atat mai mult cu cat nici un salariat nu accepta cu usurinta sa ramana pe loc ,de la angajare pana la retragere, fara a trece la niveluri de salarizare si trepte de raspundere mai inalte.

Salariatii sunt foarte atenti la operatiile de promovare,pentru ca marea lor majoritate sunt interesati ca ele sa se desfasoare cat mai corect cu putinta.De aceea in domeniul promovarilor,esentialul consta in stabilirea criteriilor si riguriozitatea aplicarii lor.

Bibliografie

- Ioan Cindrea,”Managementul resurselor umane”,Ed.Universitatii Lucian Blag,Sibiu,2008.

- www.ziarulfinanciar.ro (www.zf.ro)

- www.metro.ro (public-interviuri )

- www.wall-street.ro (about Metro)

Preview document

Promovarea resurselor umane - Pagina 1
Promovarea resurselor umane - Pagina 2
Promovarea resurselor umane - Pagina 3
Promovarea resurselor umane - Pagina 4
Promovarea resurselor umane - Pagina 5
Promovarea resurselor umane - Pagina 6
Promovarea resurselor umane - Pagina 7
Promovarea resurselor umane - Pagina 8
Promovarea resurselor umane - Pagina 9
Promovarea resurselor umane - Pagina 10
Promovarea resurselor umane - Pagina 11
Promovarea resurselor umane - Pagina 12
Promovarea resurselor umane - Pagina 13
Promovarea resurselor umane - Pagina 14
Promovarea resurselor umane - Pagina 15
Promovarea resurselor umane - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Promovarea resurselor umane.pptx
  • Promovarea resurselor umane.docx

Alții au mai descărcat și

Lucrare de disertație - managementul motivării

INTRODUCERE “Motivarea este arta de a face oamenii sa faca ceea ce vrei tu, pentru ca ei doresc sa o faca.” Dwight Eisenhower O problema care...

Managementul participativ și motivația complexă a personalului la SC Hotel Banatul SA Timișoara

CAPITOLUL I FUNDAMENTELE TEORETICE ALE MANAGEMENTULUI FIRMEI 1.1. Obiectul de studiu 1.1.1. Definirea ştiinţei managementului Managementul, ca...

Evaluarea Performanțelor Profesionale

CAPITOLUL I NECESITATEA ŞI ROLUL RESURSELOR UMANE ÎN CADRUL ORGANIZAŢIEI 1.1. CONCEPTUL DE RESURSE UMANE „Omul este măsura tuturor lucrurilor”,...

Promovarea Resurselor Umane în Cadrul Complexului Balnear Expro Bazna

Introducere Se poate afirma că toate problemele legate de procesul conducerii oricărei activităţi de natură economică, socială sau politică au ca...

Managementul Resurselor de Muncă

CAPITOLUL I REPERE CONCEPTUALE 1.1. Relaţia individ-organizaţie Intr-o lume a afacerilor aflată tot mai pregnant sub semnul competiţiei,...

Modalități de Recrutare și Promovare a Angajaților

Recrutarea personalului Managementul resurselor umane presupune: - Recrutarea personalului - Administrarea personalului - Motivarea angajatilor...

Evaluarea performaței angajaților

Motto: “ Dacǎ nu poţi mǎsura ceva, nu-l poţi înţelege, Dacǎ nu-l poţi întelege, nu-l poţi controla, Dacǎ nu-l poţi controla, nu-l poţi...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Te-ar putea interesa și

Managementul resurselor umane la SC Apa Nova SA

INTRODUCERE Este evident ca, în conditiile economiei de piata, exercitiul managerial prezinta o copmlexitate deosebita, problemele decizionale...

Aspecte Privind Managementul Resurselor Umane într-o Unitate de Învățământ Preuniversitar

Argument Managementul resurselor umane constă în ansamblul activităţilor orientate către asigurarea, dezvoltarea, motivarea şi menţinerea...

Studiu privind Activitatea de Servire a Consumatorilor într-o Unitate Turistică de Alimentație Publică

ARGUMENT Rolul şi particularităţile activităţii de producţie şi servire a unei game variate de preparate culinare şi băuturi, care se desfăşoară...

Aspecte privind managementul resurselor umane într-o unitate de învățământ preuniversitar

Argument Managementul resurselor umane constă în ansamblul activităților orientate către asigurarea, dezvoltarea, motivarea și menținerea...

Studiu de Caz Privind Motivarea Personalului

CAP. 1. MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE- COMPONENTĂ A MANAGEMENTULUI GENERAL 1.1. NOŢIUNI PRIVIND MANAGEMENTUL GENERAL 1.1.1. NOŢIUNEA DE...

Managementul resurselor umane - SC Apa Nova Bucuresti SA

Capitolul 1- Prezentarea organizatiei S.C.Apa Nova Bucuresti S.A. 1.1. Prezentarea obiectului de activitate al S.C. Apa Nova Bucureşti S.A....

Managementul resurselor umane - Primăria Orașului Năvodari

REFLECTII PESRONALE Daca analizam schimbarile petrecute in ultimi zece ani in administratia publica romaneasca, la nivelul institutiilor, una...

Managementul investiției în resurse umane la TopMarket

INTRODUCERE Investiţia şi dezvoltarea resurselor umane a devenit o prioritate pentru multe companii, mai ales în ţările în care s-a intensificat...

Ai nevoie de altceva?