Cuprins
- Introducere 2
- Capitolul 1. Promovarea resurselor umane 3
- 1.1 Definitia si interpretarea notiunii de promovare profesionala 3
- 1.2 Importanta promovarii resurselor umane 4
- 1.3 Risc si succes in promovare 4
- 1.4 Politica manageriala de promovare 5
- 1.5 Planificarea promovarii resurselor umane 5
- 1.6 Principiile de promovare 6
- 1.7 Criteriile de promovare 7
- 1.8 Procedee si reguli de promovare 7
- 1.9 Inventarierea salariatilor. 9
- 1.10 Procesul promovarii resurselor umane 9
- Capitolul 2. Studiu de caz la SC Metro Cash&Carry Romania SRL 10
- 2.1 Prezentarea generala a companiei 10
- 2.2 Structura organizatorica 11
- 2.3 Promovarea resurselor umane 12
- 2.4 Analiza SWOT a promovarii resurselor umane 13
- Concluzii si recomandari 14
- Bibliografie 15
Extras din proiect
De ce am ales sa tratam subiectul Promovarea resurselor umane?
Deoarece consideram ca este foarte important , ca viitori angajati,sa cunoastem ce semnifica promovarea resurselor umane pentru firma dar si din punctul de vedere al unui angajat.
Am mai ales sa discutam acest subiect pe baza faptului ca fiecare dintre angajati isi doresc sa avanseze din mai multe puncte de vedere,unde putem aminiti:crestera salariului,acumulareaa de noi cunostinte,responsabilitati in plus etc.
Importanta promovarii resurselor umane.
Promovarea are un rol deosebit de mare deoarece duce la cresterea motivatiei si nivelului de implicare in indeplinirea sarcinilor.
Un manager competent trebuie sa aiba o mare capacitate de analiza si sinteza,flexibilitate si mobilitate in gandire,capacitate de negociere,disponibilitate de dialog,spirit de echipa,dar mai ales sa stie cum sa isi motiveze angajatii in obtinerea de rezultate performate si sa constientizeze ca succesul poate fi obtinut doar atunci cand fiecare angajat simte ca are valoare si ca este important in cadrul organizatiei.
Focalizarea conceptiei manageriale pe resursa umana reprezinta o solutie posibila de realizare a performantelor,indiferent de domeniul de activitate.
Fara prezenta efectiva a oamenilor care stiu ce, cand si cum trebuie facut,ar fi imposibil ca organizatiile sa-si atinga obiectivele.
„A-i face productivi pe oamenii instruiti este prima dintre provocarile epocii noaste,pentru ca timp de secole, a fi instruit însemna a fi neproductiv”
Peter Drucker
Capitolul 1. Promovarea resurselor umane
Una din cele mai importante probleme din managementul resurselor umane este cea a promovarilor,pentru simplul motiv ca nici un salariat nu accepta cu usurinta sa ramana pe loc,de la angajare pana la retragere,fara a trece la niveluri de salariat si trepte de raspundere mai inalte..
Pt organizatie activitatea de promovare a resurselor umane este importanta pentru asigurarea fortei de munca necesare,dar si pentru motivarea propriilor angajati.
1.1 Definitia si interpretarea notiunii de promovare profesionala
Prin promovari se intelege de regula ,totalitatea proceselor prin care se atribuie salariatilor dintr-o organizatie, posturi situate pe un nivel ierahic superior ,pe baza eficientei profesionale dovedite si a aptitudinilor cerute exercitarii unei noi functii.
Interpretand noutiunea de promovare profesionala vom fixa cele trei momente caracteristici ale acesteia:
- Schimbarea functiei sau nivelului de incadrare:
Ex: Trecerea din functia angajat al biroului de analize economico-financiare in cea de sef al serviciului financiar.
- Cresterea responsabilitatii sau a nivelului de calificare:
Ex: Trecerea intr-o functie de nivel ierarhic superior ,ceea ce implica o serie de raspunderi de prevedere ,organizare ,coordonare,comanda si control,prin marirea zonei de influenta.
- Acordarea de avantaje materiale si morale salariatului promovat.
Avantajele materiale se resimt datorita cresterii salariului dar sunt si situatii in care avantajele morale sunt considerate drept compensatii mai semnificative decat cele mateiale.Prin acest gen de promovare ,salariatul isi dezvolta sentimentul utilitatii sale in organizatie.Ca urmare,salariatii se ataseaza mai mult de organizatie.
1.2 Importanta promovarii resurselor umane
Promovarea reprezinta una din cele mai importante probleme sociale,si aceasta cu atat mai mult cu cat nici un salariat nu accepta cu usurinta sa ramana pe loc ,de la angajare pana la retragere, fara a trece la niveluri de salarizare si trepte de raspundere mai inalte.
Salariatii sunt foarte atenti la operatiile de promovare,pentru ca marea lor majoritate sunt interesati ca ele sa se desfasoare cat mai corect cu putinta.De aceea in domeniul promovarilor,esentialul consta in stabilirea criteriilor si riguriozitatea aplicarii lor.
Bibliografie
- Ioan Cindrea,”Managementul resurselor umane”,Ed.Universitatii Lucian Blag,Sibiu,2008.
- www.ziarulfinanciar.ro (www.zf.ro)
- www.metro.ro (public-interviuri )
- www.wall-street.ro (about Metro)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Promovarea resurselor umane.pptx
- Promovarea resurselor umane.docx