Recrutarea - Activitatea de Baza a Managementului Resurselor Umane in Procesul de Asigurare cu Personal a Organizatiei. Studiu de Caz la SC Romania Hypermarche SA

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Doar pentru un moment, imaginati-va o organizatie fara oameni, fara angajati, fara supervizori, fara manageri, directori sau patroni. E greu, nu-i asa? Fara oameni, organizatiile nu ar exista.
Oamenii, alaturi de alte resurse, cum ar fi banii, materialele, informatiile s.a., au capacitati care determina performanta companiei.
O organizatie, pentru a-si atinge obiectivele, trebuie sa faca apel la oameni. Oamenii, pentru a da randament si pentru a se implica trebuie sa fie motivati si sa aiba interes in activitatea realizata. Motivatiile indivizilor sunt diferite, iar structura, atitudinea - motivationala a omului este complexa. Tocmai de aceea in activitatea de managemet a resurselor umane trebuie sa se acorde o atentie deosebita acestui aspect deoarece omul, ca orice alt sistem, nu functioneaza daca nu este alimentat.
Este unanim recunoscut faptul ca puterea unei firme sau organizatii depinde de valoarea oamenilor sai. Fiecare manager, intr-un sistem economic concurential orientat spre profit si eficienta, cauta sa isi asigure un material uman inteligent, echilibrat psihic, dinamic, flexibil, bine informat, pregatit si motivat pentru performanta.
Decizia de a angaja pe cineva este in mod cert o investitie si inca una destul de riscanta. Un angajat costa mai mult de cat salariul pe care il primeste. Foloseste masina firmei, are nevoie de o incapere in care lucreaza si care are costurile ei, fara a aminti costurile pe care le implica un post de munca privind taxele si impozitele platite statului. Nu in ultimul rand, trebuie luate in calcul pierderile pe care le poate cauza lipsa de performanta a unui angajat nepotrivit pe un anumit post. In momentul in care se face o evaluare a investitiei pe care o facem angajand oameni, trebuie sa ne luam in considerera aceste variabile. Rezultatul calculului ne arata de ce este atat de important sa facem alegerea potrivita inca de la inceput. Investitia intr-o resursa umana pe termen lung va amortiza cheltuielile angajatorului.
Eficienta si succesul unui manager depinde in mare masura de eficienta subordonatilor. Experienta fiecarui manager ne arata cat de dificil este sa corectezi o decizie luata la intamplare. Un om ineficient inseamna costuri mai ridicate si duce in mod indirect la scaderea profitului. Ulterior procesului de recrutare si selectie integrarea noului angajat este un proces extrem de important care trebuie parcurs pentru a exista certitudinea unei angajari reusite atat pentru companie cat si pentru proaspatul angajat.
Luand in considerare importanta departametului de resurse umane in orice comapanie, indiferent de dimensiunea acesteia, ajungem la concluzia ca nu ar trebui sa existe nicio companie din care sa lipseasca acest departament.
CAPITOLUL I. MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE
I.1. ELEMENTE TEORETICO-METODOLOGICE PRIVIND RECRUTAREA SI SELECTIA RESURSELOR UMANE
Traim intr-o societate in care schimbarile se succed cu o mare rapiditate si in care, pentru lumea afacerilor, provocarile si obligativitatea schimbarii tin de domeniul normalitatii. Ori, fara resurse umane, capabile de schimbare si adaptare, de creativitate si competente profesionale multiple, organizatiile de orice fel sunt sortite esecului. In acest context, oamenii reprezinta o resursa vitala, de azi si de maine a tuturor organizatiilor, care asigura supravietuirea, dezvoltarea si succesul acestora.
Recrutarea resurselor umane este procesul managerial de mentinere si dezvoltare a celor mai adecvate surse interne si externe necesare asigurarii cu personal competitiv in vederea realizarii obiectivelor organizatiei. Astfel, recrutarea poate fi un proces activ mai ales cand organizatia isi propune mentinerea si pastrarea legaturilor ori contactelor cu surse externe de recrutare.
Recrutarea resurselor umane se refera la confirmarea necesitatii de a angaja personal, la anumite schimbari in situatia angajarii cu personal si identificarea solicitantilor potentiali si capabili sa indeplineasca cat mai eficient cerintele postului. In acest context nevoile de recrutare pot fi strategice (restructurari, retehnologizari), pot raspunde unor urgente temporare (parasirea organizatiei din diferite motive, continuarea studiilor, satisfacerea stagiului militar), sau pot fi legate de miscarile interpersonale (promovari, transferuri).
Recrutarea personalului poate avea un catacter permanent si sistematic sau se poate realiza numai atunci cand apare o anumita necesitate. Daca recrutarea are un caracter continuu si sitematic, organizatia are avantajul mentinerii unui contact permanent cu piata muncii. Procesul de cautare, localizare, identificare si atragere a potentialilor candidati, de unde urmeaza sa fie alesi candidatii capabili, se numeste actine de recrutare a personalului.
Recrutarea este un proces managerial de mentinere si dezvoltare a celor mai adecvate surse interne si externe, necesare asigurari cu personal competitiv in sensul indeplinirii obiectivelor organizatiei. Din acesta perspectiva, recrutarea poate fi un proces activ. Deci, organizatia inceaca sa- si mentina o retea de specialisti calificati sau potentiali candidati, chiar daca exista in mod curent posturi vacante. Trebuie atrasi un numar suficient de mare de candidati, pentru a-i putea identifica pe cei care corespund cel mai bine cerintelor postului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Recrutarea - Activitatea de Baza a Managementului Resurselor Umane in Procesul de Asigurare cu Personal a Organizatiei. Studiu de Caz la SC Romania Hypermarche SA.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!