CAPITOLUL I RECRUTAREA PESONALULUI Recrutarea reprezintă procesul prin care organizaţia localizează şi atrage persoanele potrivite pentru a ocupa posturile vacante. Caracteristicele surselor interne şi externe de recrutare se permite obținerea calificării specifice organizației respective, doar prin recrutarea din cadrul acesteia a unui candidat; probabilitatea de a lua decizii necorespunzătoare este mult diminuată; timpul aferent orientării și îndrumării pe posturi a noilor angajați este mult diminuat; motivarea personalului crește, iar ambianța morală se îmbunătățește; probabilitatea ca angajaţii ambiţioşi şi competenţi să părăsească organizaţia scăde; recrutarea personalului este mai rapidă și mai puţin costisitoare; Dezavantaje ale surselor interne impiedică infuzia de „suflu proaspăt” și defavorizează promovarea unor idei noi; favorizează manifestarea principiului lui Peter, conform căruia oamenii tind să se ridice pe scara ierarhică până la nivelul lor de incompetență; se poate manifesta favoritismul sau se pot declanşa numeroase conflicte sau stări afective; provocarea apariției de posturi vacante în lanț, așa-numitul efect de undă a postului liber; elaborarea unor programe adecvate de pregătire profesională care să permită dezvoltarea corespunzătoare a propriilor angajați pentru ca aceștia să își poată asuma noi responsabilități și sarcini. lupta pentru promovare poate afecta negativ moralul angajaţilor şi relaţii între ei; Avantajele recrutării externe a personalului: permite identificarea și atragerea unui numar mai mare de candidați potențiali; permite îmbunătățirea procesului propriu-zis de recrutare datorită posibilității oferite de a compara candidaturile interne și externe; noii angajați pot constitui o sursa potențială de idei și cunoștințe noi; permite îmbogățirea potențialului uman intern al organizației, eliminarea unor eventuale stagnări sau rutine instalate; permite diminuarea cheltuielilor sau a costurilor cu pregătirea personalului; încurajează un nou mod de gândire în cadrul organizației și poate preveni sau corecta unele obligații contractuale de durată; Dezavantajele recrutării externe: identificarea, atragerea și evaluarea candidaților se realizează mult mai dificil, doar pe baza unor referințe sau a unor scurte interviuri; riscul de a angaja candidați care, ulterior, nu dovedesc sau nu se pot menține la potențialul înalt pe care l-au demonstrat în timpul procesului de selecție; costul recrutării personalului este mult mai ridicat; timpul necesar orientării, adaptării sau integrării pe posturi a noilor angajați este mult mai mare; De exemplu, să presupunem (conform figurii 2) că 25% dintre candidaţi care au trimis resume-uri, ca răspuns la anunţul publicat în ziar, au fost invitaţi la interviu. În continuare, 50% dintre cei invitaţi vor fi rechemaţi pentru un nou interviu; circa 20% dintre aceştia din urmă renunţă la candidatură; 33% dintre cei rămaşi primesc oferta de angajare; 75% dintre candidaţi cărora li se face oferta acceptă. Astfel, pe baza experienţei, experţii în recrutare pot calcula un număr de 600 candidaţi care să trimită resume-urile, dintre care vor fi angajaţi 15. Desigur, trebuie să se ţină seama de rata şomajului, care poate determina abateri considerabile făcute pe baza experienţei.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.