Relatii Publice in ONG

Extras din proiect Cum descarc?

I. ORGANIZAŢIA
I. 1. PREZENTAREA GENERALĂ A ORGANIZAŢIEI
Domeniul mass media îşi face loc din ce în ce mai mult pe agenda publică, anumite publicaţii promovând, ca element al politicii editoriale, reflectarea evenimentelor şi fenomenelor care afectează comunitatea jurnalistică şi piaţa de mass media. Tendinţa este mai pronunţată în presa scrisă, care îşi concentrează, însă, atenţia mai mult pe domeniul audiovizualului, dat fiind impactul mare pe care televiziunea (în special) o are asupra publicului. Patronatul poate influenţa politicile editoriale şi poate deturna agenda canalelor mediatice, în detrimentul interesului public.Cu toate acestea, profesionalismul presei lasă încă de dorit şi comunitatea jurnalistică nu este încă pe deplin capabilă să-şi apere propriile interese şi credibilitatea.
1) Profilul instituţional.
Centrul pentru Jurnalism Independent este o organizaţie non-guvernamentală, non-profit, care oferă instruire şi asistenţă profesională jurnaliştilor şi organizaţiilor de presă din Romania. Centrul organizează cursuri, seminarii, dezbateri, mese rotunde, vizite şi asistenţă profesională, pentru probleme specifice mass-media. 
Din 1994, sute de cursanţi au beneficiat de pregătirea profesională oferită de centru, care oferă o gamă largă de cursuri: redactare de ştiri, tehnici de interviu, reportaj specializat (investigaţii, economic, politic), de comunicare, de utilizare a internetului, jurnalism online, jurnalism de radio si televiziune, legislaţie media, etc. Trainerii sunt profesionişti de renume din toate sectoarele presei şi din domeniile conexe. 
CJI oferă jurnaliştilor posibilitatea de a se întâlni cu jurnalişti americani care au împartăşit din experienţa lor organizaţiilor de presă din Romania. Zeci de traneri străini, majoritatea participanţi la programul Knight Fellowships, au vizitat România în ultimii ani. Numeroase publicaţii, posturi de radio şi televiziune au beneficiat de asistenţa individualizată din partea unor profesionişti americani cu vastă experienţă, reprezentând instituţii de renume precum: The New York Times Group, ABC, CNN, NBC, NPR, Philadelphia Inquirer, Press Entreprises sau Columbia University, New York, University of Illinois at Urbana/Champaign, Penn State University, University of Colorado at Boulder). Aceştia au petrecut perioade de până la două săptămâni în organizaţiile de presă lucrând alături de jurnaliştii români şi identificând modalităţi de îmbunătăţire a activităţii. 
Misiunea organizaţiei este aceea de a oferi instruire şi asistenţa profesională pentru probleme specifice mass-media jurnaliştilor şi organizaţiilor de presă din România organizând cursuri, seminarii, mese rotunde, dezbateri sau vizite ale unor profesionişti americani cu vastă experienţă. 
Organizaţia analizează media ca serviciu public prin programe de advocacy pentru promovarea transparenţei proprietăţii şi surselor de finanţare ca şi a responsabilităţii presei. CJI urmăreşte să crească responsabilitatea presei (a jurnaliştilor, a editorilor şi patronilor deopotrivă) în ceea ce priveşte propria libertate şi credibilitate şi să consolideze sprijinul public pentru libertatea de exprimare, ca valoare socială fundamentală a oricărei societăţi democratice.
2) Alte ONG-uri de aceeaşi orientare
În România:
Agenţia de monitorizare a presei
Centrul Român pentru Jurnalism de Investigaţie
În străinătate:
Albanian Media Institute- Tirana, Albania
Center for Independent Journalism - Budapest, Hungary
International Center for Education of Journalists - Opatija, Croaţia
Macedonian Institute for Media - Skopje, Macedonia
3) Istoricul organizaţiei
CJI este un proiect iniţiat de Independent Journalism Foundation cu sediul la New York şi a fost inaugurat în 1994, ca parte a unui program mai larg ce include un centru similar la Budapesta şi un pachet de programe ce se desfaşoara în Asia de sud-est. 
La început se ocupa cu organizarea de cursuri pentru studenţii jurnalişti cu scopul perfectionării profesionale. Ulterior s-a depaşit trainingul, fără a se renunţa la el, organizaţia orientându-se şi asupra altor modalităţi de profesionalizare. De-a lungul evoluţiei organizaţiei a avut loc o extindere la tot ceea ce înseamnă libertate de expresie şi respectare a legii liberului acces la informaţie, la tot ceea ce ţine de problemele de organizare ale presei.
Din 2000 a devenit membră a reţelei SEENPM - South Eastern European Network for the Professionalization of the Media. SEENPM este o reţea ce reuneşte 18 centre sau institute de media din sud-estul Europei. Reţeaua oferă cursuri de pregătire pentru jurnalişti şi pentru trainerii de media şi derulează programe de schimburi de materiale jurnalistice fiind susţinută financiar de guvernul danez (prin programul FRESTA), de către Open Society Institute (OSI) precum şi de Swiss Agency for Development and Cooperation (SDC).
CJI este membră a Convenţiei Organizaţiilor de Media (COM) care a fost creată în 2001 sub forma unei coaliţii informale de 35 de asociaţii profesionale. În cadrul acesteia, organizaţia susţine organizarea jurnaliştilor în asociaţii profesionale şi autoreglementarea. In acest scop, impreuna cu Asociatia pentru Promovarea si Protejarea Libertaţii de Expresie (APPLE) şi Agenţia de Monitorizare a Presei, a organizat mai multe intâlniri ale asociaţiilor de media din toata ţară.


Fisiere în arhivă (1):

  • Relatii Publice in ONG.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!