Cuprins
- 1. Alegerea subiectului 3
- 1.1 Prezentarea instituţiei 3
- 1.2. Identificarea problemei şi alegerea subiectului 6
- Fig 1.1 Diagrama procesului actual 7
- 2. Înţelegerea situaţiei şi fixarea obiectivelor 8
- 2.1 Înţelegerea situaţiei 8
- Tabel 2.1 Metoda comparării caracteristicilor. 15
- Tabel 2.2 Specificaţia defectelor: 17
- Table 2.3 Jurnalul calităţii în luna decembrie 2007 18
- 2.2.Fixarea obiectivelor 19
- 3. Planificarea activităţilor 20
- 3.1 Deciderea acţiunilor de realizat 20
- Fig. 3.1 GRAFICUL GANTT 23
- 4. Analizarea cauzelor 24
- 4.1 Verificarea valorilor actuale ale caracteristicilor 24
- 4.2 Listarea tuturor cauzelor posibile 24
- Fig. 4.1 DIAGRAMA ISHIKAWA 25
- 4.3 Analizarea cauzelor 26
- Tabel. 4.1 Corelaţii statistice 26
- Tabel 4.2 Frcvenţa absolută şi relativă 27
- Fig. 4.2 Diagrama Pareto 27
- 4.4 Alegerea punctelor asupra cărora se vor intervenii 30
- 5. Studierea şi punerea în practică a soluţiilor 31
- 5.1 Metode de creativitate 31
- Fig. 5.1 Metoda 4 M 41
- Fig. 5.2 Diagrama procesului ameliorat de solicitare a unui document 42
- Tabel 5.1 Bilantul calităţii. 43
- 6. Verificarea rezultatelor 43
- 7. Definirea şi stabilirea indicatorilor de control 49
- 7.1 Metode de control 49
- 7.2 Procedura de lucru standardizată 49
- Bibliografie 53
Extras din proiect
1.Alegerea subiectului
1.1 Prezentarea instituţiei
Documentul care atestă înfiinţarea Primăriei municipiului Iaşi este Legea comunalã din 1864, votată de Adunarea generală a României (Parlamentul) în ziua de 9 martie 1864 şi promulgată sub nr. 394 de către Alexandru Ioan Cuza la data de 31 martie 1864. Astfel, un nou capitol se deschidea în istoria administraţiei comunale moderne prin înfiinţarea Primãriei.
Primãria municipiului Iaşi este organizată şi funcţionează ca autoritate a administraţiei publice locale.
Primãria ca o structură funcţională cu activitate permanentă este constituită din primar, viceprimar, secretar şi aparatul propriu al consiliului local şi duce la îndeplinire hotărârile consiliului local şi dispoziţiile primarului, soluţionând problemele curente ale colectivităţii.
Organigrama Primăriei Municipiului Iaşi este una piramidală, specifică unei structuri organizatorice de tip ierarhic- funcţional.
Organizarea este evidenţiată în documentele de formalizare a structurii organizatorice, respectiv Regulamentul de organizare şi funcţionare(ROF), organigrama şi fişele de post.
Majoritatea departamentelor sunt în legătură directă cu cetăţenii dar cea mai importantaă Direcţie ce reflectă imaginea primăriei în faţa ieşenilor este cea a Relaţiilor Publice.
Ea are rolul de a menţine o legătură directă şi permanentă cu locuitorii oraşului şi cu problemele lor sociale din sfera de competenţă a administraţiei publice locale şi asigură realizarea dreptului constituţional al cetăţeanului la petiţionare.
Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni are următoarele atribuţii:
- Înregistrarea şi urmărirea pe flux a documentelor intrate şi ieşite din cadrul Primăriei Municipiului Iaşi;
- Înscrierea în audienţe la Primar şi Viceprimari;
- Coordonarea activităţii de relaţii cu publicul.
Acest centru face parte din Direcţia de Comunicare din cadrul Primăriei şi are la rândul ei în subordine următoarele compartimente: Relaţii cu Publicul, Audienţe şi Biroul Democraţie Participativă Locală.
Pentru a uşura contactul cu cetăţenii, Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni au dezvoltat mai multe proiecte locale:
-Proiectul Centre de Cartier
-TelVerde
-Telefonul cetăţeanului
Proiectul centre de cartier în municipiul Iasi
Proiectul “Centre de cartier in municipiul Iasi” a demarat in martie 2005, când domnii Gheorghe Nichita, primarul Iaşului şi Jean-Michel Stievenard, primarul oraşului francez Villeneuve d’Ascq, au pus bazele unei cooperari pe mai multe planuri, între care se regăseşte şi cel al implementării democraţiei participative, prin crearea de centre de cartier în Iaşi.
La 1 august 2006, Primaria Municipiului Iasi a deschis porţile primelor trei centre de cartier, în Păcurari, Nicolina şi Tătăraşi. La 1 ianuarie 2007, a fost deschis al patrulea centru de cartier, în Alexandru cel Bun, iar în această toamnă urmează să fie amenajat centrul de cartier Frumoasa. În acelasi timp, municipalitatea studiaza posibilităţile amenajării unui centru de cartier in Copou.
Într-un centru de cartier, se desfasoară următoarele activităţi:
-informarea cetaţenilor cu privire la serviciile oferite de Primărie;
-asistarea cetăţenilor pentru rezolvarea problemelor aflate în componenta Primăriei şi a Consiliului Local;
-îndrumarea cetăţenilor spre instituţiile şi organizaţiile abilitate să-i ajute, pentru problemele ce nu sunt de competenţa Primăriei;
-asigurarea prevederilor Legii 544/2001 privind accesul liber la informaţiile de interes public;
-asigurarea pre
Preview document
Conținut arhivă zip
- Relatiile Stabilite intre Primaria Iasi si Cetateni.doc