SC Excelent SA București

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 3837
Mărime: 847.90KB (arhivat)
Publicat de: Bogdan Barbu
Puncte necesare: 6
Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iasi Facultatea de economie si administrare a afacerilor

Extras din proiect

urt istoric al firmei

S.C. EXCELENT S.A. cu sediul în Bucureşti, Sos. Viilor nr. 20, este una dintre cele mai mari societăţi de produse zaharoase din România. S.C. EXCELENT S.A. s-a constituit la 19 februarie 1991 prin transformarea întreprinderii de produse zaharoase Bucureşti, întreprindere ce a fost fondata in anul 1948 prin naţionalizarea următoarelor fabrici:

- Întreprinderea "Frank" înfiinţată la 01.10.1888 ca filiala a concernului "K. Frank Sahne" din Lintz - Austria, care producea surogate de cafea (pudra de cicoare).

- Fabrica "Zamfirescu S.A." înfiinţată in 1912, care fabrica produse de ciocolată.

- Firma individuala "Pavel Helioty", care producea ciocolată, produse zaharoase, paste făinoase si gheată artificială.

- Fabrica SAR "Corso", care se ocupa cu industrializarea de produse zaharoase: ciocolată, bomboane, tahan, halva, marmelada.

- Fabrica "Regina Maria" înfiinţată in 1923, care fabrica produse de patiserie.

- Firma individuala "Niculae Anghelescu" înfiinţată in 1920, care fabrica produse de cofetărie.

Profilul de activitate

Obiectul de activitate este structurat în cinci direcţii principale: Producţie: prelucrarea materiilor prime agroindustriale, fabricarea produselor zaharoase, ciocolată, produse din boabe de cacao, produse glazurate, rahat, înghetată, sucuri si băuturi răcoritoare; Comerţ en-gros şi en-detail cu produse alimentare, zaharoase; Prestari servicii in domeniul prelucrarii materiilor prime agroindustriale pentru produse zaharoase, analize de laborator; Operatiuni de import export; Constructii si instalatii efectuate in regie proprie.

Tehnologiile folosite sunt cele clasice de fabricare a produselor zaharoase, iar utilajele folosite la fabricarea dulciurilor sunt atit din import cit si indigene.

Activitatea firmei se desfăşoară în 4 unităţi de producţie. Fiecare unitate de producţie cuprinde pe lângă activitatea de producţie şi pe cea de întreţinere şi reparaţii.

Cauza:

Principala cauza a firmei S.C EXCELENT S.A Bucuresti o constituie existenta unui impozit ridicat la materiile prime importate.

Problema:

Problema o reprezinta lipsa unui investitor strain in cadrul firmei ceea ce a generat urmatoarele efecte:

- Scaderea vanzarilor

- Taxe de import mari cu 5.606.274 lei

- Cheltuieli mari privind cresterea eficientei

- Sistemul de distrubutie scazut

- Cresterea preturilor ceea ce au redus la jumatate puterea de cumparare

- Situtia financiara scazuta

- Cost scazut pe tara si reducerea calitati materialelor

- Costul privind achizitionarea materiilor prime mare

- Se lucreza mult sub capacitatea de productie

Misiunea

Scopul principal al firmei este să-şi consolideze poziţia pe piaţa de produse zaharoase, acţionând continuu pentru creşterea calităţii produselor pe care le oferă clienţilor şi, implicit, pentru obţinerea unor profituri sigure pe termen lung. Domeniul principal de activitate al întreprinderii este producerea unei game largi de dulciuri (atât produse zaharoase cât şi produse pe bază de îndulcitori destinate persoanelor diabetice). În viitor, firma doreşte să îşi diversifice activitatea, prin atragerea în fabricaţie a unor noi produse. Firma intenţionează să satisfacă dorinţele clienţilor în ceea ce priveşte achiziţionarea de dulciuri de calitate superioară la preţuri relativ scăzute. Produsele firmei vor fi vândute prin intermediul altor firme de comerţ din Bucureşti şi din ţară, precum şi prin magazinele proprii de desfacere din Bucureşti.

Întreprinderea, în demersul său de a se dezvolta, se bazează pe principalele sale atuuri – tehnologia avansată utilizată în procesul de producţie, personalul calificat din activitatea de management, calitatea bună a produselor, experienţa îndelungată în domeniu etc. şi se angajează să facă faţă următoarelor constrângeri din mediul său – scăderea puterii de cumpărare a clienţilor, modificarea gusturilor cumpărătorilor, obiceiurile de consum ale consumatorilor, existenţa concurenţilor indirecţi care fabrică produse zaharoase de calitate proastă dar foarte ieftine etc.

In comparative cu misiunea firmei S.C EXCELENT S.A ,misiunea firmei Kraft Jacobs Suchard este aceea de a le oferi consumatorilor sai produse delicioase si sanatoase,potrivite stilului lor de viata; transformand marcile cu care consumatori traiesc de ani de zile in marci fara de acre nu pot trai.De asemenea firma continua sa dezvolte marcile locale existente pentru a putea avea o baza de productie puternica.

Organizarea întreprinderii

Întreprinderea este condusă de un manager general care are în subordine 5 directori executivi: de producţie, tehnic, economic, de aprovizionare şi de marketing- vânzâri.

Preview document

SC Excelent SA București - Pagina 1
SC Excelent SA București - Pagina 2
SC Excelent SA București - Pagina 3
SC Excelent SA București - Pagina 4
SC Excelent SA București - Pagina 5
SC Excelent SA București - Pagina 6
SC Excelent SA București - Pagina 7
SC Excelent SA București - Pagina 8
SC Excelent SA București - Pagina 9
SC Excelent SA București - Pagina 10
SC Excelent SA București - Pagina 11
SC Excelent SA București - Pagina 12
SC Excelent SA București - Pagina 13
SC Excelent SA București - Pagina 14
SC Excelent SA București - Pagina 15
SC Excelent SA București - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • SC Excelent SA Bucuresti.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Managementul calității în cadrul BCR

ASPECTE PRIVIND MANAGEMENTUL CALITATII LA BANCA COMERCIALA ROMANA Introducere Competitia intensa pentru clienti, atat locala cat si globala, a...

Analiza activității de marketing în cadrul Kandia-Excelent SA

1. PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI KANDIA-EXCELENT S.A. Bucuresti 1.1. DENUMIRE AGENT ECONOMIC Societatea comerciala Kandia-Excellent 1.2. SEDIUL...

Promovarea unui Produs

POLITICA DE PROMOVARE În sistemul relatiilor cu mediul economico-social, cu piata, eforturile de marketing ale întreprinderilor moderne nu se pot...

Comunicarea internă, factor de succes într-o organizație

Definiţii ale comunicării Comunicarea stă la baza tuturor proceselor, interacţiunilor şi relaţiilor interumane, după cum am menţionat şi anterior....

Analiza fezabilității unui proiect de investiție - Studiu de caz SC Kandia-Dulce SRL

Capitulul I. Introducere 1.1. Notiuni generale privind investitiile Investitiile reprezinta achizitionarea unui activ in vederea producerii unui...

Modelul premiilor Deming și Baldrige a calității

Premiile pentru calitate se acordă în urma evaluării performanţelor obţinute de întreprinderi prin introducerea Managementului Calităţii Totale...

Analiza SC Excelent SA

1. CARACTERIZAREA PIETEI – PREZENT SI PERSPECTIVA INTREPRINDERII Piata detine rolul principal in structura mediului extern al firmei. Circumscrisa...

Politică de promovare

CAP. 1. POLITICA DE PROMOVARE În sistemul relaţiilor cu mediul economico-social, cu piaţa, eforturile de marketing ale întreprinderilor moderne nu...

Ai nevoie de altceva?