Scolile managementului si dezvoltarea

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Introducere 1
2. Dezvoltarea managementului 7
3. Scolile managementului 9
4. Reprezentantii de baza ai managementului 22
5. Cele mai mari corporatii din lume 24
4. Concluzii 27
5. Bibliografie 29


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Preocuparile privind conducerea colectivitatii umane s-au dezvoltat pe masura cresterii complexitatii productiei sociale.
Evolutia procesului de conducere poate fi structurata in trei etape, si anume:
a. managementul empiric;
b. inceputurile managementului stiintific;
c. managementul stiintific.
a. Managementul empiric caracterizeaza perioada in care functiunile acestuia sunt exercitate de proprietarul unitatii economice, pe baza de intuitie, experienta practica si bun simt.
b. inceputurile managementului stiintific sunt marcate de aparitia conceptelor generale de conducere. In acest context apar lucrarile lui F. W. Taylor (S.U.A.) si H. Fayol (Franta).
c. Managementul stiintific este rezultatul dezvoltarii rapide a stiintei si tehnicii, a tehnologiei, telecomunicatiilor, a informaticii si teoriei sistemelor; este etapa conturarii unui ansamblu de metode, tehnici si mijloace de management.
Teoriile despre stiinta managementului au fost conturate in cadrul mai multor scoli.
a. scoala clasica 
b. scoala sociologica 
c. scoala cantitativa 
d. scoala sistemica 
e. scoala contextuala
MANAGEMENTUL reprezinta un proces de stabilire constienta si de atingere a obiectivelor cu ajutorul a cinci functiuni manageriale de baza, utilizand resurse umane, financiare si materiale.
in procesul managerial se opereaza cu decizii ce au un caracter constient.
Fig. 1.1. Managementul efectiv
Sursa: http://www.scritub.com/management/MANAGEMENTUL-PROIECTELOR-cu-ap1646241821.php
Managementul presupune o serie de etape, si anume: 
- stabilirea obiectivelor;
- procurarea resurselor necesare atingerii obiectivelor si care sunt umane, financiare si materiale;
- realizarea obiectivelor prin folosirea resurselor.
Pentru derularea acestor etape managementul exercita cele cinci functii:
1. Previziunea-consta in ansamblul proceselor de munca prin intermediul carora se determina obiectivele intreprinderii si componentele sale, precum si resursele necesare realizarii lor. Previziunea raspunde la intrebarea: ,,Ce trebuie si ce poate fi realizat?'
Rezultatele previziunii se obtin prin parcurgerea obligatorie a trei pasi:
a. prognoza (forecast) are ca orizont in timp o perioada de minim 10 ani si contureaza un set de date cu valoare indicativa;
b. planul (planning) este finalizarea prognozei si are ca orizont in timp, de cele mai multe ori, o perioada de un an. Dupa momentul asumarii planu lui in ceea ce priveste cerintele clientilor, are caracter obligatoriu, restrictiv;
c. programul (scheduling) constituie o concretizare, detaliere in timp (luna, decada, zi, ora) si in spatiu pe unitati structurale ale prevederilor din plan.
2. Organizarea
Desemneaza ansamblul proceselor prin intermediul carora se stabilesc si se delimiteaza procesele de munca fizica si intelectuala si componentele (miscari, timpi, operatii, etc), precum si gruparea acestora pe posturi, functii, compartimente, potrivit unor criterii economice, tehnice, sociale, in vederea realizarii obiectivelor.
Deci aceasta functie raspunde la intrebarile: ,,cine si cum contribuie la realizarea obiectivelor?'
Raspunsul il constituie combinarea, imbinarea resurselor umane, materiale si financiare, la nivelul locurilor de munca, compartimentelor si organizatiei in ansamblul ei.
in cadrul organizarii se pot delimita:
- organizarea de ansamblu a intreprinderii (structuri organizatorice, sistem informational);
- organizarea principalelor componente ale intreprinderii.
3. Coordonarea - consta in ansamblul proceselor de munca prin care se aranjeaza deciziile si actiunile personalului intreprinderii, in cadrul previziunilor si sistemului organizatoric stabilite anterior. Cu alte cuvinte, coordonarea este organizarea in dinamica, a carei necesitate rezulta din:
- dinamismul intreprinderii si a mediului inconjurator, imposibil de reflectat in planurile initiale si sistemul organizatoric;
- necesitatea ,,feed-back", operativ, permanent.


Fisiere in arhiva (1):

  • Scolile managementului si dezvoltarea.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. E. Burdus, Gh. Caparescu. Fundamentele managementului organizatiei. Bucuresti, Editura economica 1999.
2. M. Dumitrescu. Managementul performant.- Bucuresti, Editura Fundatiei ,,Romania de maine,, :1990
3. F. Botea, V. Nitu, s. a. Ghidul intreprinzatorului particular. - Bucuresti, Editura tehnica: 1993
4. F. Botea, V Popusoi, s. a. Ghidul intreprinzatorului particular. - Chisinau, Editura Femeia Moldovei: 1996.
5. http://www.scritub.com/management/MANAGEMENTUL-PROIECTELOR-cu-ap1646241821.php
6. http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/secretariat/12.htm
7. http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/secretariat/12.htm
8. http://m.zf.ro/companii/topul-celor-mai-mari-10-de-companii-din-lume-doar-3-sunt-prezente-si-in-romania-11112729
9. http://agora.md/stiri/4415/top-10--care-sunt-cele-mai-mari-companii-din-republica-moldova


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!