Școlile managementului și dezvoltarea

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 29 în total
Cuvinte : 7158
Mărime: 758.03KB (arhivat)
Puncte necesare: 8
Chisinau, R. Moldova

Cuprins

  1. 1. Introducere 1
  2. 2. Dezvoltarea managementului 7
  3. 3. Școlile managementului 9
  4. 4. Reprezentanții de bază ai managementului 22
  5. 5. Cele mai mari corporații din lume 24
  6. 4. Concluzii 27
  7. 5. Bibliografie 29

Extras din proiect

INTRODUCERE

Preocuparile privind conducerea colectivitatii umane s-au dezvoltat pe masura cresterii complexitatii productiei sociale.

Evolutia procesului de conducere poate fi structurata in trei etape, si anume:

a. managementul empiric;

b. inceputurile managementului stiintific;

c. managementul stiintific.

a. Managementul empiric caracterizeaza perioada in care functiunile acestuia sunt exercitate de proprietarul unitatii economice, pe baza de intuitie, experienta practica si bun simt.

b. inceputurile managementului stiintific sunt marcate de aparitia conceptelor generale de conducere. În acest context apar lucrarile lui F. W. Taylor (S.U.A.) si H. Fayol (Franta).

c. Managementul știintific este rezultatul dezvoltarii rapide a știintei și tehnicii, a tehnologiei, telecomunicatiilor, a informaticii și teoriei sistemelor; este etapa conturarii unui ansamblu de metode, tehnici și mijloace de management.

Teoriile despre stiinta managementului au fost conturate în cadrul mai multor școli.

a. școala clasica

b. școala sociologica

c. școala cantitativa

d. școala sistemica

e. școala contextuala

MANAGEMENTUL reprezinta un proces de stabilire constienta si de atingere a obiectivelor cu ajutorul a cinci functiuni manageriale de baza, utilizand resurse umane, financiare si materiale.

în procesul managerial se opereaza cu decizii ce au un caracter constient.

Fig. 1.1. Managementul efectiv

Sursa: http://www.scritub.com/management/MANAGEMENTUL-PROIECTELOR-cu-ap1646241821.php

Managementul presupune o serie de etape, si anume:

- stabilirea obiectivelor;

- procurarea resurselor necesare atingerii obiectivelor și care sunt umane, financiare și materiale;

- realizarea obiectivelor prin folosirea resurselor.

Pentru derularea acestor etape managementul exercită cele cinci funcții:

1. Previziunea-constă in ansamblul proceselor de munca prin intermediul carora se determina obiectivele întreprinderii și componentele sale, precum și resursele necesare realizarii lor. Previziunea raspunde la intrebarea: „Ce trebuie și ce poate fi realizat?'

Rezultatele previziunii se obtin prin parcurgerea obligatorie a trei pasi:

a. prognoza (forecast) are ca orizont in timp o perioada de minim 10 ani si contureaza un set de date cu valoare indicativa;

b. planul (planning) este finalizarea prognozei si are ca orizont in timp, de cele mai multe ori, o perioada de un an. Dupa momentul asumarii planu lui in ceea ce priveste cerintele clientilor, are caracter obligatoriu, restrictiv;

c. programul (scheduling) constituie o concretizare, detaliere in timp (luna, decada, zi, ora) și în spațiu pe unitati structurale ale prevederilor din plan.

2. Organizarea

Desemneaza ansamblul proceselor prin intermediul carora se stabilesc și se delimiteaza procesele de munca fizica si intelectuala si componentele (mișcari, timpi, operații, etc), precum și gruparea acestora pe posturi, funcții, compartimente, potrivit unor criterii economice, tehnice, sociale, în vederea realizarii obiectivelor.

Deci aceasta functie raspunde la intrebarile: „cine si cum contribuie la realizarea obiectivelor?'

Răspunsul îl constituie combinarea, îmbinarea resurselor umane, materiale si financiare, la nivelul locurilor de munca, compartimentelor si organizației în ansamblul ei.

in cadrul organizarii se pot delimita:

- organizarea de ansamblu a intreprinderii (structuri organizatorice, sistem informational);

- organizarea principalelor componente ale intreprinderii.

3. Coordonarea - consta în ansamblul proceselor de munca prin care se aranjeaza deciziile si actiunile personalului intreprinderii, în cadrul previziunilor și sistemului organizatoric stabilite anterior. Cu alte cuvinte, coordonarea este organizarea în dinamica, a carei necesitate rezulta din:

- dinamismul intreprinderii si a mediului inconjurator, imposibil de reflectat in planurile initiale si sistemul organizatoric;

- necesitatea „feed-back”, operativ, permanent.

Bibliografie

1. E. Burduș, Gh. Căpărescu. Fundamentele managementului organizației. București, Editura economică 1999.

2. M. Dumitrescu. Managementul performant.- București, Editura Fundației ,,România de mâine,, :1990

3. F. Botea, V. Nițu, ș. a. Ghidul întreprinzătorului particular. - București, Editura tehnică: 1993

4. F. Botea, V Popușoi, ș. a. Ghidul întreprinzătorului particular. - Chișinău, Editura Femeia Moldovei: 1996.

5. http://www.scritub.com/management/MANAGEMENTUL-PROIECTELOR-cu-ap1646241821.php

6. http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/secretariat/12.htm

7. http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/secretariat/12.htm

8. http://m.zf.ro/companii/topul-celor-mai-mari-10-de-companii-din-lume-doar-3-sunt-prezente-si-in-romania-11112729

9. http://agora.md/stiri/4415/top-10--care-sunt-cele-mai-mari-companii-din-republica-moldova

Preview document

Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 1
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 2
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 3
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 4
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 5
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 6
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 7
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 8
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 9
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 10
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 11
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 12
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 13
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 14
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 15
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 16
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 17
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 18
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 19
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 20
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 21
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 22
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 23
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 24
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 25
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 26
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 27
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 28
Școlile managementului și dezvoltarea - Pagina 29

Conținut arhivă zip

  • Scolile managementului si dezvoltarea.docx

Alții au mai descărcat și

Obiectivele strategiei de dezvoltare a Spitalului Clinic CF 2 București - bază a etapei de planificare în managementul proiectelor

Odată cu integrarea europeană, fiecare instituţie, prin angajaţii săi, trebuie să găsească cea mai bună cale de a corespunde cu structurile...

Școlile de management

Abordarea evolutivă a domeniului managementului aduce în prim plan discrepanţa dintre istoria îndelungată a activităţii de management şi vârsta...

Abordările manageriale ale organizației - școlile de management

1.Indroducere: Există mai multe moduri de abordare a organizaţiilor de către management, respectiv de rezolvare a problemelor acestora utilizând...

Școli de managment

Managmentul este procesul prin care se acţioneză împreună şi cu alţii pentru atingerea obiectivelor comune. Managerul poate fi definit ca proces,...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Noi abordări privind funcțiile managementului

“Managementul este unul din factorii esenţiali care explicã de ce o ţarã este bogatã sau sãracã” (Richard Farmer, “Advances in international...

Managementul Modern

Management , termen consacrat in spatial anglofon, deriva din latinescul manus (mana) , exprimand in sens actional manevrare, pilotare. Peter...

Managementul Resurselor Umane

Crearea unui fond considerabil în domeniul managementului a dus la aparitia unor puncte diferite de vedere în ceea ce priveste definitia...

Te-ar putea interesa și

Tehnici și Metode Moderne de Evaluare și Monitorizare a Calității în Educație la Liceul Vitomirești

INTRODUCERE Mi-am ales această temă pentru că în educaţie, ca în toate domeniile, avem nevoie de calitate, iar sistemul naţional de management şi...

Regia autonomă - teren de manifestare a managementului

Folosit initial în tarile anglo-saxone, conceptul de management a cunoscut o rapida dezvoltare pe toate meridianele globului. Pentru a putea...

Management știință și artă

Introducere Fie şi numai din cele arătate în ceea ce priveşte formarea termenului de management şi a definirii conceptului, se poate trage...

Rolul formării inițiale-continue în perfecționarea cadrelor didactice

1.PERFECTIONAREA CADRELOR DIDACTICE Perfectionarea cadrelor didactice reprezinta o activitate cu continut pedagogic si social proiectata,...

Managementul în societatea modernă și dezvoltarea agroturismului

INTRODUCERE Societatea umana se confrunta in ultimul timp cu probleme grave si presante ca saracia, foametea, dorinta de dominatie, explozia...

Asigurarea Calității Procesului Educațional

1. INTRODUCERE Educaţia reprezintă obiectul de studiu specific pedagogiei (ştiinţelor pedagogice). Datorită complexităţii, profunzimii şi...

Violența în Școală

În mod tradiţional, şcoala este locul de producere şi transmitere a cunoaşterii, de formare a competenţelor cognitive, de înţelegere a sensului...

Managementul operațiunilor comerciale - SC Adras Comimpex SRL

Prezentarea firmei: ADRAS COMIMPEX S.R.L. este o societate comerciala cu capital privat înfiintata în 1992. Obiectul de activitate, în...

Ai nevoie de altceva?