Sectorul Nonguvernamental - Prestator de Servicii Publice

Cuprins proiect Cum descarc?

1 Definitia seviciului public
2 Trasaturi ale serviciului public
3 Sectorul nonguvernamental - definitie
4 Organizatii nonguvernamentale
5 Studiu de caz


Extras din proiect Cum descarc?

Contractul de franciza
Franciza este una dintre operatiunele folosite pe scara larga in comertul international. In contractul de franciza participa doua persoane: pe de o parte, francizorul sau concedentul si, pe de alta parte, beneficiarul sau concesionarul. Obiectul contractului este format din concesiunea unei marci de fabrica sau de serviciu, impreuna cu asistenta tehnica si toate cunostintele necesare pentru exploatarea acesteia. Cunostintele transmise pot avea atat natura industriala cat si comerciala intrucat in desfasurarea activitatii sale, beneficiarul francizei poate fi atat producator cat si distribuitor.
Pentru desfasurea contractului, francizorul trebuie sa ii furnizeze partenerului sau elemente de engineering si know-how privind amenajarea si organizarea intreprinderii, elemente de marketing cuprinzand metodele, mijloacele si tehnicile de comercializare a produsului sau serviciului, si mijloacele pentru pregatirea profesionala a personalului. Francizorul este tinut sa acorde asistenta tehnica pe toata durata de desfasurare a contractului de franciza.
Cadrul juridic
Prin Ordonanta nr.52 din 28 august 1997, privind regimul juridic al francizei in Romania, se definesc urmatorii termeni:
,,Franciza este un sistem de comercializare bazat pe o colaborare continua intre persoane fizice sau juridice, independente din punct de vedere financiar, prin care o persoana, denumita francizor, ii acorda unei alte persoane, denumita beneficiar, dreptul de a exploata sau de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie sau un serviciu."
Francizorul este un comerciant care:
- este titularul drepturilor asupra unei marci inregistrate, cu conditia ca drepturile sa fie exercitate pe o durata cel putin egala cu durata contractului de franciza;
- confera dreptul de a exploata ori de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie sau un serviciu;
- asigura beneficiarului o pregatire initiala pentru exploatarea marcii inregistrate;
- utilizeaza personal si mijloace financiare pentru promovarea marcii sale, cercetarii si inovatiei, asigurand dezvoltarea si viabilitatea produsului.
Beneficiar este un comerciant, persoana fizica sau juridica, selectionat de francizor, care adera la principiul omogenitatii retelei de franciza, asa cum este ea definita de catre francizor.
In limbajul uzual, beneficiarul unei francize se mai numeste si francizat sau francizer.
Contractul de franciza trebuie sa reflecte interesele membrilor retelei de franciza, protejand drepturile de proprietate industriala sau intelectuala ale francizorului, prin mentinerea identitatii comune si a reputatiei retelei de franciza.
Categorii de franciza
Corespunzator domeniilor de activitate economica si manierei in care se realizeaza, se disting acorduri de franciza in domeniul productiei de bunuri, a distributiei de marfuri si a prestarilor de serviii, precum si o forma speciala de franciza denumita si intalnita frecvent sub denumirea de ,,master franchise" sau franciza principala. 
Prin acordul de franciza principala (master franchise), intreprinderea francizoare acorda altei, subfrancizor, in vederea unei compensatii financiare directe sau indirecte, dreptul de a exploata o franciza in vederea incheierii de contracte de franciza cu tertifrancizati (art.1,3c al Regulamentului nr. 4087/88).
Franciza industriala
Francizatul este autorizat, prin mijlocirea unei licente, sa fabrice, sub marca francizorului si cu asistenta sa tehnica, produsele acestuia.Francizorul are astfel posibilitatea de a-si face cunoscute produsele sale in strainatate sub propria sa marca, fara a fi nevoit sa faca investitii importante.Francizorul acorda consultanta manageriala, pregateste personalul ,ofera asistenta tehnica si comerciala, know-how-ul, dreptul de a folosi marca sa, precum si alte drepturi de proprietate industriala si intelectuala, se acupa de publicitate.Foarte cunoscute acorduri de franciza industriala sunt cele care au ca obiect produsele CAMPARI,SCHWEPPES, COCA-COLA,PEPSI-COLA.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sectorul Nonguvernamental - Prestator de Servicii Publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!