Sectorul Nonguvernamental - Prestator de Servicii Publice

Cuprins proiect Cum descarc?

1 Definitia seviciului public
2 Trasaturi ale serviciului public
3 Sectorul nonguvernamental - definitie
4 Organizatii nonguvernamentale
5 Studiu de caz


Extras din proiect Cum descarc?

Contractul de franciză
Franciza este una dintre operaţiunele folosite pe scară largă în comerţul internaţional. În contractul de franciză participă două persoane: pe de o parte, francizorul sau concedentul şi, pe de altă parte, beneficiarul sau concesionarul. Obiectul contractului este format din concesiunea unei mărci de fabrică sau de serviciu, împreună cu asistenţa tehnică şi toate cunoştinţele necesare pentru exploatarea acesteia. Cunoştinţele transmise pot avea atât natură industrială cât şi comercială întrucât în desfăşurarea activităţii sale, beneficiarul francizei poate fi atât producător cât şi distribuitor.
Pentru desfăşurea contractului, francizorul trebuie să îi furnizeze partenerului său elemente de engineering şi know-how privind amenajarea şi organizarea întreprinderii, elemente de marketing cuprinzând metodele, mijloacele şi tehnicile de comercializare a produsului sau serviciului, şi mijloacele pentru pregătirea profesională a personalului. Francizorul este ţinut să acorde asistenţă tehnică pe toată durata de desfăşurare a contractului de franciză.
Cadrul juridic
Prin Ordonanţa nr.52 din 28 august 1997, privind regimul juridic al francizei în România, se definesc următorii termeni:
„Franciza este un sistem de comercializare bazat pe o colaborare continuă între persoane fizice sau juridice, independente din punct de vedere financiar, prin care o persoană, denumită francizor, îi acordă unei alte persoane, denumită beneficiar, dreptul de a exploata sau de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie sau un serviciu.”
Francizorul este un comerciant care:
- este titularul drepturilor asupra unei mărci înregistrate, cu condiţia ca drepturile să fie exercitate pe o durată cel puţin egală cu durata contractului de franciză;
- conferă dreptul de a exploata ori de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie sau un serviciu;
- asigură beneficiarului o pregătire iniţială pentru exploatarea mărcii înregistrate;
- utilizează personal şi mijloace financiare pentru promovarea mărcii sale, cercetării şi inovaţiei, asigurând dezvoltarea şi viabilitatea produsului.
Beneficiar este un comerciant, persoană fizică sau juridică, selecţionat de francizor, care aderă la principiul omogenităţii reţelei de franciză, aşa cum este ea definită de către francizor.
În limbajul uzual, beneficiarul unei francize se mai numeşte şi francizat sau francizer.
Contractul de franciza trebuie să reflecte interesele membrilor rețelei de franciză, protejând drepturile de proprietate industrială sau intelectuală ale francizorului, prin menținerea identității comune și a reputației retelei de franciză.
Categorii de franciza
Corespunzator domeniilor de activitate economica si manierei in care se realizeaza, se disting acorduri de franciza in domeniul productiei de bunuri, a distributiei de marfuri si a prestarilor de serviii, precum si o forma speciala de franciza denumita si intalnita frecvent sub denumirea de „master franchise” sau franciza principala. 
Prin acordul de franciza principala (master franchise), intreprinderea francizoare acorda altei, subfrancizor, in vederea unei compensatii financiare directe sau indirecte, dreptul de a exploata o franciza in vederea incheierii de contracte de franciza cu tertifrancizati (art.1,3c al Regulamentului nr. 4087/88).
Franciza industriala
Francizatul este autorizat, prin mijlocirea unei licente, sa fabrice, sub marca francizorului si cu asistenta sa tehnica, produsele acestuia.Francizorul are astfel posibilitatea de a-si face cunoscute produsele sale in strainatate sub propria sa marca, fara a fi nevoit sa faca investitii importante.Francizorul acorda consultanta manageriala, pregateste personalul ,ofera asistenta tehnica si comerciala, know-how-ul, dreptul de a folosi marca sa, precum si alte drepturi de proprietate industriala si intelectuala, se acupa de publicitate.Foarte cunoscute acorduri de franciza industriala sunt cele care au ca obiect produsele CAMPARI,SCHWEPPES, COCA-COLA,PEPSI-COLA.


Fisiere în arhivă (1):

  • Sectorul Nonguvernamental - Prestator de Servicii Publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!