Cuprins
- Cap. I Analiza sistemului informational
- 1.1. Prezentarea generala a unitatii analizate pag. 4
- 1.1.1. Istoricul evolutiei unitatii analizate pag. 4
- 1.1.2. Modul de constituire al societatii pag. 5
- 1.1.3. Profilul activitatii si obiective pag.5
- 1.2. Prezentarea sistemului informatic existent pag. 7
- 1.3. Analiza mediului extern si relatiilor acestuia cu unitatea pag. 8
- 1.3.1. Prezentarea relatiilor cu alte firme (Furnizori, Clienti, Banci) pag. 8
- 1.3.2. Prezentarea principalelor relatii cu institutiile guvernamentale pag. 8
- 1.4. Studiul structurii organizatorice a unitatii pag. 9
- 1.4.1. Prezentarea organigramei unitatii pag. 9
- 1.4.2. Prezentarea principalelor relatii si fluxuri de informatii dintre departamentele,
- compartimentele si serviciile din unitate, in functie de organigrama prezentata pag. 11
- 1.5. Analiza functionala a activitatiilor studiate pag. 11
- 1.5.1. Prezentarea succinta a functiilor compartimentului in care se desfasoara activitatea
- studiata pag. 11
- 1.5.2. Prezentarea modului de conectare si a relatiilor dintre compartimentul in care se
- desfasoara activitatea studiata si celelalte compartimente din cadrul unitatii pag. 12
- 1.5.3. Actele normative in vigoare ce reglementeaza activitatea studiata pag. 13
- 1.6. Analiza documentelor sau a altor surse informationale privind activitatea
- studiata pag. 14
- 1.6.1. Inventarul documentelor si a altor surse informationale pag. 14
- 1.6.2. Fisa de analiza a documentelor pag. 15
- 1.6.3. Grila informatiilor pag. 16
- 1.6.4. Reprezentarea fluxului informational pag. 17
- 1.6.5. Descrierea fluxului de operatii privind documentele si alte surse informationale
- analizate pag. 18
- 1.7. Prezentarea critica a sistemului informational existent pag. 19
- Cap. II Proiectarea generala a sistemului informatic
- 2.1. Definirea obiectivelor sistemului informatic pag. 20
- 2.1.1. Obiectivele generale pag. 20
- 2.1.2. Obiectivele specifice pag. 20
- 2.2. Prezentarea situatiilor de iesire a sistemului informatic pag. 21
- 2.3. Formalizarea documentelor de intrare pag. 22
- 2.4. Proiectarea bazei informationale pag. 23
- 2.4.1. Determinarea continutului bazei informationale pag. 23
- 2.4.2. Definirea entitatilor bazei informationale si a relatiilor dintre acestea pag. 24
- 2.4.3. Codificarea atributelor bazei informationale si definirea relatiilor dintre
- atribute pag. 25
- Cap. III Proiectarea de detaliu a unitatilor functionale
- 3.1. Proiectarea fisierelor de baza pag. 27
- 3.2. Proiectarea prelucrarilor specifice ale unitatii functionale pag. 28
- 3.2.1. Stabilirea ordinii de prelucrare a fisierelor pag. 28
- 3.2.2. Determinarea unitatilor de prelucrare pag. 28
- 3.3. Proiectarea structurii unitatilor de prelucrare pag. 29
- 3.3.1. Proiectarea dialogului cu unitatile de prelucrare pag. 29
- 3.4. Proiectarea prelucrarilor specifice ale unitatilor de prelucrare pag. 30
- 3.4.1. Determinarea modulelor de prelucrare pag. 30
- 3.4.2. Organigrama de sistem a unitatilor de prelucrare pag. 32
Extras din proiect
1.1. PREZENTAREA GENERALĂ A UNITĂŢII ANALIZATE
1.1.1. ISTORICUL EVOLUŢIEI UNITĂŢII ANALIZATE
Banca Comercială Română îşi înscrie numele pe lista băncilor nou create şi reorganizate după decembrie 1989. Situaţia băncii este una mai specială pentru că actul său de naştere poartă data de 1 Decembrie 1990, ceea ce face ca BCR să poată fi considerată o bancă noua. Dar prin activitatea comercială desfăşurată în cadrul Băncii Naţionale din care se desprinde şi pe care o continuă, BCR poate fi considerată o bancă cu tradiţie în domeniul bancar.
BCR s-a infiinţat prin Hotărârea Guvernului nr.1195 din 12 Noiembrie 1990 care la articolul 7 consemnează data începerii activităţii : 1 Decembrie 1990. Din documentele care consemnează începerea activităţii BCR amintim certificatul nr.130966 eliberat de Ministerul Finanţelor la 17 Septembrie 1990, prin care banca este înscrisă în registrul de stat sub nr.10, având ca obiect : ,,operaţiuni specifice unei bănci comerciale”.
Banca Comercială Română este organizată potrivit Legii 31/1990 privind societăţile comerciale şi a Legii 33/1991 privind activitatea bancară, care a fost modificată cu Legea 58/1998 privind activitatea bancară, fiind inmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului sub numărul J40/90 din ianuarie 1990.
Sediul central al Băncii Comerciale Române se afla în Bucureşti, Bulevardul Regina Elisabeta nr. 5, sector 3 , iar sediul BCR Sucursala Judeţeană Hunedoara este situat în Timişoara, Calea Aradului nr. 11.
In primul sau raport privind bilantul BCR la 31 Decembrie 1990 este consemnat printre altele ca banca are ca obiect de activitate :
- atragerea si formarea de depozite banesti in lei si valuta de la persoane fizice si juridice din tara si strainatate;
- acordarea de credite pe termen scurt,mediu si lung;
- efectuarea de servicii bancare;
-operatiuni pentru activitatea de comert exterior.
Pentru BCR factorul uman a constituit si va constitui principala conditie a succesului.La 1 Decembrie 1990 banca pleca la drum cu 5300 angajati,in prezent s-a ajuns la cca 11000 angajati.
Un alt aspect demn de remarcat este tineretea personalului propriu,caracresistica dubata de dorinta sa de acumulare de cunostiinte si de afirmare.Din totalul personalului bancii cca 53% este in permanenta legatura si fata in fata cu clientela proprie. Angajatii BCR manifesta atasament fata de banca,se simt in siguranta si potejati,realizarile profesionale si recunoasterea activitatii lor sunt elemente care consolideaza acest atasament si le dezvolta o motivatie pe termen lung.
GRUPA DE VARSTA SEX TOTAL
masculin feminin
18-30 ani 7,6 28 35,6
31-40 ani 8,0 23 31,0
41-50 ani 7,8 16,2 24
51-55 ani 2,1 3,3 5,4
56-60 ani 1,8 1,4 3,2
Peste 61 ani 0,7 1 1,8
1.1.2. MODUL DE CONSTITUIRE AL SOCIETĂŢII
BCR Hunedoara se organizează potrivit legii, ca societate pe acţiuni şi funcţionează în baza statutului aprobat prin Hotărârea Guvernului României nr.1195/1990. In cuprinsul acestui statut BCR SA este denumită bancă.
Banca are şi poate infiinţa sucursale, filiale, agenţii sau reprezentante în ţară şi străinătate, pe baza aprobării Consiliului de Administraţie al Băncii.
Durata de activitate a bancii este de 99 ani de la data emiterii autorizatiei de functionare de catre BNR, cu posibilitatea extinderii acestei perioade.
Banca isi inceteaza activitatea dupa regulile societatilor comerciale, la propunerea Consiliului de Administratie al Bancii si aprobarea Adunarii Generale a Actionarilor.
Capitalul social subscris la infiintare a fost de 12 miliarde lei.
BCR SA efectueaza operatii bancare si financiare in tara si strainatate, pentru contul sau propriu, sau in numele clientilor bancii - persoane fizice sau juridice, in numele unor institutii sau in colaborare cu acestea, precum si alte activitati permise de reglementarile legale in vigoare.
1.1.3. PROFILUL ACTIVITĂŢII ŞI OBIECTIVE
La experienta acumulata se adauga alta noua,urmare a extinderii operatiunilor specifice treanzitiei si economiei de piata.Astfel in intervalul de timp de la infiintare si pana in prezent banca s-a dezvoltat atat prin cresterea gamei de produse si servicii bancare pe care le-a oferit pana acum clientelei sale cat si prin asimilarea rapida a unora noi,din care :
-trecerea la creditarea pe termen lung pentru investitii ;
-acordarea de credite in valuta ;
-deschiderea de conturi in valuta pentru persoane fizice si juridice ;
-efectuarea de operatiuni de schimb valutar ;
-derularea operatiunilor de decontare in numele clientilor si activitati de comert exterior .
Profilul activitatii bancii alaturi de serviciile oferite alcatuiesc oferta bancii.
BCR este dispusa sa ofere clientilor toata gama de servicii cu specific bancar ce se practica pe piata interna.Prin cele 4 produse de baza:
- imprumuturile
- depozitele
- garantiile
- consultanta
se asigura principalele grupe de cerinte ale clientilor:
- deschideri de conturi;
- incasari si plati din conturi prin virament sau numerar;
- acordarea de imprumuturi si scrisori de garantie;
- constituirea de depozite bancare;
- operari de cecuri;
- deschideri de acreditive;
- evaluarea bunurilor mobile si imobile pentru garantarea
creditelor;
- tranzactii pe piata valutara in numele clientilor;
- pastrarea in banca la cererea clientilor a documentelor de plata (titluri,hartii de valoare si alte valori de tezaurizat);
- consultanta economico–financiara.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Sisteme Informationale in Management.DOC