Sistemul de Asigurare a Serviciilor Educationale

Extras din proiect Cum descarc?

Accentul pus pe calitate a devenit si in invatamintul superior din Romania un element important al strategiilor aplicate de universitati, pentru mentinerea in copetitie intr-un mediu puternic concurential si intr-o continua schimbare. Aceste strategii trebuie sa asigure convergenta la exigentele europene privind calitatea proceselor educationale, axa centrala a reformei din invatamint cunoscuta prin genericul Procesul Bologna, precum si aplicarea reglementarilor privind calitatea in invatamint elaborate de Ministerul Educatiei si Cercetarii ( MEdC). Idea centrala pe care atit documentele europene cit si cele romanesti o subliniaza este ca rolul fundamental in realizarea calitatii revine institutiilor de invatamint, care trebuie sa-si dezvolte sisteme de asigurare a calitatii.
In scopul verificarii ipotezei, s-a efectuat o cercetare descriptiva,care a fost organizata pentru a cunoaste in detaliu conceptiile si impresiile ce definesc imaginea pe care si-au creat-o studentii Universitatii Transilvania, specializarea management, privind aspectele referitoare la calitatea serviciilor educationale: conceptul de calitate aplicat in invatamintul universitar, procesele specifice si principalele probleme ce trebuie rezolvate si responsabilitatile aferente lor.
Ca metoda de obtinere a datelor primare s-a ales ancheta, deoarece aceasta metoda ofera posibilitatea obtinerii de informatii de la studentii Universitatii Transilvania intr-un timp scurt, cu cheltuieli reduse si cu acuratete ridicata.
Pentru realizarea anchetei am conceput un chestionar de 17 intrebari. Am optat pentru metoda de intervievare "fata in fata" pentru ca astfel subiectii pot fi convinsi mai usor sa participle la interviu, si se pot clarifica intrebarile pe care acestia nu le inteleg. Chestionarul cuprinde, la inceput, intrebari simple, care trezesc interesul;intrebarile dificile sunt plasate la mijloc, iar in incheiere apar cele de reprezentare;chestionarul cuprinde de asemeni si intrebari filtru.
In stabilirea contactului initial, m-am prezentat studentilor, si, dupa explicarea motivului pentru care le rapesc timpul, am reusit sa trezesc interesul pentru a coopera la realizarea interviului. Am precizat ca este foarte important ca ei sa participe la cercetare si ca raspunsurile sunt confidentiale.
In aplicarea chestionarului nu am intalnit din partea studentilor greutati in a intelege intrebarile si de a da raspunsurile. Nu au fost necesare explicatii si comentarii neutre sau repetarea intrebarilor. Intrebarile au fost adresate exact in ordinea din chestionar si au fost consemnate ulterior raspunsurile. In final, am multumit pentru amabilitatea, timpul si sprijinul acordat. 
Apoi am introdus raspunsurile obtinute in calculator, am prelucrat datele ,si pe baza rezultatelor statistice obtinute,le-am interpretat si analizat.
Aspecte privind sistemul de asigurare a serviciilor educationale
Clasicii domeniului definesc calitatea astfel:
J. M. Juran, unul dintre promotorii calitatii, definea astfel conceptul de calitate: ,, Calitatea unui produs inseamna aptitudinea acestuia de afi utilizat." Se observa imediat corelatia dintre produs si utilizator, respectiv modul in care utilizatorul percepe utilizarea. Acelasi produs poate fi foarte bun pentru un anumit utilizator, dar greu de acceptat de catre un alt utilizator.
P. B. Crosby introduce notiunea de conformitate, respectiv de metrica a cerintelor consumatorilor. Tot el introduce si conceptul de ,, zero defecte". Calitatea inseamna satisfacerea exigentelor consumatorului, dar aceste exigente trebuie sa fie clar definite si masurabile. Prin urmare, este nedefinita cererea adresata unui producator de a reliza produse de calitate, dar se poate concretiza aceasta cerere daca se impune respectarea cerintelor specifice printr-un standard sau un alt document normativ. Crosby considera ca responsabilitatea definirii acestor cerinte revine conducerii intreprinderii, care trebuie sa sigure toate conditiile necesare pentru ca angajatii ei sa le realizeze.
Este important sa se clarifice ce se intelege prin calitate in context academic, deoarece prea adeseori discutiile publice pe aceasta tema sunt minate de diferite conflicte culturale. Conform definitiei din SR ISO 8402 - calitatea este un ansamblu de caracteristici ale unei entitati care ii confera acesteia aptitudinea de a satisface necesitati exprimate si implicite, astfel:
- calitatea nu se exprima printr-o singura caracteristica, ci printr-un ansamblu de caracteristici;
- calitatea nu se refera numai la un produs in sine, ci ea exista numai in relatie cu nevoile clientilor;
- din punct de vedere teoretic, calitatea se defineste ca o variabila continua, si nu discreta;
- prin calitate trebuie satisfacute nu numai nevoile exprimate, ci si cele implicite.
Calitatea in invatamintul superior: de la calitatea serviciilor educationale la Calitate Totala
Calitatea serviciilor educationale reflecta masura in care competentele dobindite de absolventii unei universitati asigura satisfacerea cerintelor angajatilor, ale societatii in general. Intr-un sens larg, calitatea defineste satisfacerea tuturor partilor interesate, ceea ce implica o abordare mai larga, la nivelul organizatiei, avind in vedere toate laturile activitatii. Aceasta viziune larga a calitatii se regaseste sintetizata in conceptul de calitate totala, care, daca ne referim la invatamintul superior, cuprinde: calitatea serviciilor educationale, calitatea cercetarii stiintifice si a altor sevicii furnizate de universitate, calitatea managementului, calitatea proceselor de predare si evaluare, a proceselor administrative, calitatea resurselor umane, calitatea infrastructurii etc.
Pe scurt, calitatea totala inseamna lucru bine facut si se refera la toate serviciile si procesele din universitate, relevante pentru studenti si alti beneficiari sau parteneri ai universitatii, pentru angajatii universitatii, pentru organizatie si alte organisme guvernamentale (MedC). Schema din fig.1 sintetizeaza aplicarea conceptului de calitate totala in institutiile de invatamint superior.


Fisiere in arhiva (4):

  • Sistemul de Asigurare a Serviciilor Educationale
    • bacanu 3.xls
    • EXCEL.xls
    • excel1.xls
    • mn stratg final.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!