Cuprins
- I. Descrierea organizației .
- II. Activități și mdetode de previziune ...
- III. Activități și mdetode de organizarae ..
- IV. Activități și mdetode de direcționare ...
- V. Activități și mdetode coordonare și control .
- VI. Activități și mdetode de analiză și soluționare probleme ...
Extras din proiect
I. Descrierea organizației
Fondatorul companiei IKEA, Ingvar Kamprad, s-a născut în anul 1926 în Småland, sudul Suediei, într-o familie modestă.Acesta crește la Elmtaryd, o mică fermă de lângă satul Agunnaryd.
Încă din copilărie își dorea să ajungă, candva, afacerist .La vârsta de 5 ani, Ingvar Kamprad începe să vândă chibrituri vecinilor din apropiere la un pret mic, dar suficient pentru a obtine profit. Când descoperă că poate cumpăra chibrituri mai ieftine dacă le ia en-gros din Stockholm, începe să le vândă la bucata .De la vânzarea chibriturilor trece la vânzarea semințelor de flori, apoi la felicitări, la decorațiuni pentru pomul de Crăciun și, mai târziu, la creioane și pixuri.
La doar 17 ani, in 1943, Ingvar primește de la tatal său o sumă consistentă, ca recompensă pentru notele de la școală. Iar Ingvar nu ezită si își incepe propria afacere, dandu-i numele IKEA.
La început firma vindea stilouri, portofele, rame pentru fotografii, ceasuri, bijuterii si altele, cumparate de Ingvar la un pret redus.
În urmatorii ani apar primele reclame IKEA in presa locala și se lanseaza un catalog al produselor, care puteau fi comandate prin poșta.
În 1947, la patru ani de la deschiderea IKEA, Ingvar Kamprad ia o decizie riscantă și incepe sâ vânda și mobilier, produs în mici ateliere locale. Reacția publicului este pozitivă și în scurt timp, in 1951, este publicat și primul catalog de mobilier IKEA, iar Ingvar se decide să renunte la toate celelalte produse și să vândă exclusiv mobilier, la prețuri cât mai scazute. Era momentul în care a aparut compania IKEA asa cum o stim astazi.
Doi ani mai tarziu se deschidea și primul salon de prezentare IKEA in Almhult, fiind prima data cănd potențialii cumpăratori puteau vedea și atinge mobila înainte de a o comanda, idee care a prins foarte repede. Cum competiția pe piața de mobilier era foarte dură, Ingvar Kamprad a intuit faptul că publicul vrea sa vadă mobila pe care dă banii, oricât de mici ar fi prețurile. O decizie caștigătoare care a dus la creșterea vânzărilor.
Astfel din 1955 IKEA a început să creeze propriile modele, foarte simple și practice.
Viziunea firmei Ikea a rămas de la început „ oferirea unei game largi de mobilier și accesorii pentru casă cu un bun design și la un preț atât de mic încat cât mai mulți oameni și-l pot permite.”.
Analiza PESTLE a firmei IKEA
Mediul politic
Ca urmare a trendului de globalizare, IKEA este un succes atât pe plan național, cât și internațional. Vânzătorul suedez de mobilă a găsit ca fiind folositor stilul scandinav, alăturat caracteristicii mobilierului de a putea fi montat singur, care a devenit popular în întreaga lume.
Mediul economic
Compania, datorită trendurilor și modificărilor la nivel economic, adoptă diferite strategii cu care să câștige loialitatea clienților. Firma a adoptat și diferite stiluri, cum ar fi mobilier pentru pentru cinat, iluminat și chiar covoare. Însă condițiile economice au afectat performanța economică a firmei și a încetinit producția datorită lipsei de direcție strategică. Pentru a putea genera performanța ridicată a afacerii, IKEA ar trebui să fie atentă în analiza și considerarea problemelor cheie implicate în fiecare aspect al afacerii și să răspundă ca atare.
Mediul social
IKEA a ajutat societatea prin crearea de locuri de muncă și crearea de oportunități pentru angajați, iar angajații au dreptul la diferite beneficii, precum asigurare de sănătate și pensie. De asemenea, firma promite să asigure mobilier de calitate superioară care se pliază pe conceptul original - mobilier stilat la prețuri mici.
Mediul tehnologic
IKEA a folosit tehnologie de calitate și sisteme care să reducă cozile, programare excelentă, modele de localizare și comercializare și personal. Caută să devină mai productivă și să stabilească preferințele angajaților. Sistemul a făcut ca IKEA să poată să asigure numărul corect de personal într-un anumit loc. Opinia companiei în a optimiza totul de la lanțul de aprovizionare este de asemenea o optimizare a forței de muncă pentru a crea un mediu eficient și pentru a menține clienții fericiți.
Mediul înconjurător
Cu referire la factorii mediului înconjurător, cum ar fi aerul, zgomotul și apa, inspecții sunt implementate pentru a asigura că firma implementează deciziile necesare. Aceste inspecții fac parte dintr-o documentație legală, iar autoritățile de mediu, ca și operațiunile de afaceri, mențin competențele necesare.
Mediul juridic
Conformitatea legală a firmei IKEA este strict implementată cu legile relevante și aplicabile, care privesc mediul înconjurător, mediul social și condițiile de muncă. Compania a programat, de asemenea, cerințele cele mai importante pentru a putea avea liste cu legi și reglementări, respectiv cu proceduri.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Sistemul de management al orgazanizatiei - IKEA.docx