Sistemul de management al orgazanizatiei - IKEA

Cuprins proiect Cum descarc?

I. Descrierea organizatiei .
II. Activitati si mdetode de previziune ...
III. Activitati si mdetode de organizarae ..
IV. Activitati si mdetode de directionare ...
V. Activitati si mdetode coordonare si control .
VI. Activitati si mdetode de analiza si solutionare probleme ...


Extras din proiect Cum descarc?

I. Descrierea organizatiei
Fondatorul companiei IKEA, Ingvar Kamprad, s-a nascut in anul 1926 in Smaland, sudul Suediei, intr-o familie modesta.Acesta creste la Elmtaryd, o mica ferma de langa satul Agunnaryd.
Inca din copilarie isi dorea sa ajunga, candva, afacerist .La varsta de 5 ani, Ingvar Kamprad incepe sa vanda chibrituri vecinilor din apropiere la un pret mic, dar suficient pentru a obtine profit. Cand descopera ca poate cumpara chibrituri mai ieftine daca le ia en-gros din Stockholm, incepe sa le vanda la bucata .De la vanzarea chibriturilor trece la vanzarea semintelor de flori, apoi la felicitari, la decoratiuni pentru pomul de Craciun si, mai tarziu, la creioane si pixuri.
La doar 17 ani, in 1943, Ingvar primeste de la tatal sau o suma consistenta, ca recompensa pentru notele de la scoala. Iar Ingvar nu ezita si isi incepe propria afacere, dandu-i numele IKEA.
La inceput firma vindea stilouri, portofele, rame pentru fotografii, ceasuri, bijuterii si altele, cumparate de Ingvar la un pret redus.
In urmatorii ani apar primele reclame IKEA in presa locala si se lanseaza un catalog al produselor, care puteau fi comandate prin posta.
In 1947, la patru ani de la deschiderea IKEA, Ingvar Kamprad ia o decizie riscanta si incepe sa vanda si mobilier, produs in mici ateliere locale. Reactia publicului este pozitiva si in scurt timp, in 1951, este publicat si primul catalog de mobilier IKEA, iar Ingvar se decide sa renunte la toate celelalte produse si sa vanda exclusiv mobilier, la preturi cat mai scazute. Era momentul in care a aparut compania IKEA asa cum o stim astazi.
Doi ani mai tarziu se deschidea si primul salon de prezentare IKEA in Almhult, fiind prima data cand potentialii cumparatori puteau vedea si atinge mobila inainte de a o comanda, idee care a prins foarte repede. Cum competitia pe piata de mobilier era foarte dura, Ingvar Kamprad a intuit faptul ca publicul vrea sa vada mobila pe care da banii, oricat de mici ar fi preturile. O decizie castigatoare care a dus la cresterea vanzarilor.
Astfel din 1955 IKEA a inceput sa creeze propriile modele, foarte simple si practice.
Viziunea firmei Ikea a ramas de la inceput ,, oferirea unei game largi de mobilier si accesorii pentru casa cu un bun design si la un pret atat de mic incat cat mai multi oameni si-l pot permite.".
Analiza PESTLE a firmei IKEA
Mediul politic 
Ca urmare a trendului de globalizare, IKEA este un succes atat pe plan national, cat si international. Vanzatorul suedez de mobila a gasit ca fiind folositor stilul scandinav, alaturat caracteristicii mobilierului de a putea fi montat singur, care a devenit popular in intreaga lume.
Mediul economic
Compania, datorita trendurilor si modificarilor la nivel economic, adopta diferite strategii cu care sa castige loialitatea clientilor. Firma a adoptat si diferite stiluri, cum ar fi mobilier pentru pentru cinat, iluminat si chiar covoare. Insa conditiile economice au afectat performanta economica a firmei si a incetinit productia datorita lipsei de directie strategica. Pentru a putea genera performanta ridicata a afacerii, IKEA ar trebui sa fie atenta in analiza si considerarea problemelor cheie implicate in fiecare aspect al afacerii si sa raspunda ca atare.
Mediul social 
IKEA a ajutat societatea prin crearea de locuri de munca si crearea de oportunitati pentru angajati, iar angajatii au dreptul la diferite beneficii, precum asigurare de sanatate si pensie. De asemenea, firma promite sa asigure mobilier de calitate superioara care se pliaza pe conceptul original -  mobilier stilat la preturi mici.
Mediul tehnologic 
IKEA a folosit tehnologie de calitate si sisteme care sa reduca cozile, programare excelenta, modele de localizare si comercializare si personal. Cauta sa devina mai productiva si sa stabileasca preferintele angajatilor. Sistemul a facut ca IKEA sa poata sa asigure numarul corect de personal intr-un anumit loc. Opinia companiei in a optimiza totul de la lantul de aprovizionare este de asemenea o optimizare a fortei de munca pentru a crea un mediu eficient si pentru a mentine clientii fericiti.
Mediul inconjurator
Cu referire la factorii mediului inconjurator, cum ar fi aerul, zgomotul si apa, inspectii sunt implementate pentru a asigura ca firma implementeaza deciziile necesare. Aceste inspectii fac parte dintr-o documentatie legala, iar autoritatile de mediu, ca si operatiunile de afaceri, mentin competentele necesare.
Mediul juridic
Conformitatea legala a firmei IKEA este strict implementata cu legile relevante si aplicabile, care privesc mediul inconjurator, mediul social si conditiile de munca. Compania a programat, de asemenea, cerintele cele mai importante pentru a putea avea liste cu legi si reglementari, respectiv cu proceduri.


Fisiere în arhivă (1):

  • Sistemul de management al orgazanizatiei - IKEA.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!