Sistemul de Management al Responsabilitatii Sociale la SC Cardinal Motors SRL

Extras din proiect Cum descarc?

Cap I. Responsabilitatea sociala a intreprinderii
Ce este responsabilitatea sociala a intreprnderilor?
CSR (Corporate Social Responsibility) este o conceptie referitoare la contributia pe care trebuie sa o aiba companiile la dezvoltarea societatii moderne. 
"Responsabilitatea sociala a intreprinderii reprezinta integrarea pe baza voluntara, de catre intreprinderi, a preocuparilor din domeniul social si al mediului inconjurator in activitatile lor comerciale si in interactiunea cu factorii interesati" (Cartea Verde Europeana (2001): "Promovarea unui cadru European pentru responsabilitatea sociala a intreprinderilor")
Conceptul de responsabilitate sociala inseamna a merge dincolo de indeplinirea in totalitate a cerintelor prevederilor legale, prin investirea suplimentara in capitalul uman, in mediul inconjurator si in relatiile cu factorii implicati. Este un instrument voluntar, dar trebuie implementat in mod corespunzator pentru a castiga increderea factorilor interesati.
In conditiile extinderii globalizarii, constientizarii din ce in ce mai accentuate a problemelor sociale si de mediu inconjurator precum si eficientizarii comunicarii, conceptul de responsabilitate a intreprinderilor depaseste aspectele pur juridice sau legate de profit si implica noi directii. Intreprinderile trebuie sa adopte un comportament responsabil fata de oameni, planeta si profit.
De ce este importanta responsabilitatea sociala a intreprinderii?
- Cumparatorii si clientii sunt influentati de reputatia intreprinderii sub aspect social si al efectelor pentru mediul inconjurator.
- Piata muncii este competitiva, iar cei mai buni colaboratori doresc sa lucreze pentru intreprinderi responsabile, preocupate.
- Performantele in domeniul social influenteaza din ce in ce mai mult deciziile investitorilor, pe masura ce piata de investitii etice cunoaste o crestere din ce in ce mai rapida.
- Responsabilitatea sociala a intreprinderii permite managementul strategic al riscurilor interne si externe in domeniul social si al mediului inconjurator.
- Actiunile de responsabilitate sociala existente devin mai vizibile si mai bine comunicate.
- S-a demonstrat ca responsabilitatea in domeniul social si al mediului inconjurator contribuie la reducerea costurilor de functionare
Tipurile de programe de CSR
Programele de CSR pot fi impartite diferit conform mai multor tipologii. Din perspectiva unui comunicator, cea mai utila credem ca este tipologia realizata de Philip Kotler si Nancy Lee in cartea "Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause":
1. Promovarea unei cauze (Cause Promotion)
Este un tip de program prin care compania contribuie cu bani sau alte resurse pentru: 
- a creste notorietatea si preocuparea publicului pentru o cauza, sau
- pentru a mobiliza publicul sa doneze, sa participe sau sa voluntarieze in sprijinul unei cauze.
2. Marketing legat de o cauza (Cause Related Marketing)
Este un tip de program de CSR prin care o companie se angajeaza sa doneze in favoarea unei cauze o suma care depinde de vanzarile pe care le realizeaza intr-o anumita perioada. 
In mod obisnuit, o campanie de CRM ("Cause Related Marketing") implica o "oferta", care:
- este valabila pentru o anumita perioada de timp, 
- se refera la un produs anume al companiei,
- se realizeaza in beneficiul unui ONG, sau al unui alt partener, care are legitimitate in privinta cauzei si capacitatea de a administra banii.
3. Marketing social (Corporate Social Marketing)
Este un program de CSR prin care compania isi propune sa schimbe un comportament negativ sau sa convinga publicul sa adopte un comportament pozitiv. Chiar daca in cadrul programului sunt folosite si tactici care urmaresc cresterea gradului de informare sau de educare, focusul principal il constituie schimbarea de comportament.
De obicei, comportamentele vizate de o campanie trebuie sa fie legate de probleme grave ale societatii. Toti suntem reticienti atunci cand cineva incearca sa ne schimbe comportamentul. De aceea, pentru ca o campanie de marketing social sa fie justificata, problema pe care o abordezi trebuie sa afecteze un numar semnificativ de persoane iar rezolvarea ei sa fie urgenta (daca nu s-ar adopta comportamentul dorit ar exista riscuri majore).
4. Actiuni filantropice (Corporate Philantropy)
Este un tip de program prin care compania contribuie in mod direct, cu bani sau produse la sprijinirea unei cauze. 
Actiunile filantropice sunt cel mai vechi tip de initiativa de CSR. Pentru mult timp, companiile au avut contibutii dispersate si intamplatoare. In ultima vreme insa exista tendinta de a alinia aceste contributii cu strategia generala de afaceri. 
Astfel, companiile:
- isi aleg cauzele pe care le sprijina in concordanta cu obiectivele de afaceri,
- tind sa intre mai degraba in parteneriate pe termen lung (cu un ONG sau o institutie), decat sa aiba o implicare formala intr-o cauza,
- isi extind optiunile in ceea ce priveste donatiile, de la bani, la alte resurse (ex. produsele in exces, expertiza tehnica, punerea la dispozitie a canalelor de distributie etc.), 
- isi implica mai mult angajatii in alegerea cauzelor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul de Management al Responsabilitatii Sociale la SC Cardinal Motors SRL.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!