Extras din proiect
Etapa I Pregatirea organizatiei pentru implementarea unui sistem de management de mediu (SMM)
1. DESCRIEREA ORGANIZATIEI
S.C. CAREMIL SRL ROMAN producator si exportator de confectii din tesaturi si tricoturi si-a inceput activitatea in anul 1997 cu o echipa de 40 de angajati. Pe parcursul celor 11 ani de activitate a devenit o organizatie cu personalitate si identitate foarte bine conturate, cu o viziune manageriala novativa, fiind astazi a doua familie pentru 450 de angajati. Abilitatile acestora identificate si perfectionate continuu in cadrul firmei si dinamismului echipei manageriale au contribuit in egala masura la succesul pe piata externa, concretizat in contracte importante cu mari companii cum ar fi:
- Next, Principles, Tesco, Evans, HBOS, Max Spencer – Anglia
- Bon Prix, Quelle, Knit House – Germania
- Petit Bateau, Brice, Mens, Ollygan – Franta
Tehnologia de ultima generatie achizitionata si priceperea salariatilor din cele 9 linii de productie care functioneaza in cadrul firmei asigura o productie lunara de aproximativ 70.000 de produse.
Ca urmare a indeplinirii tuturor cerintelor privind standardele internationale de calitate, organizatia a fost certificata ISO 9001:2000 de catre organismul de certificare TUV Germania. Politica firmei este predilect orientata spre clienti si se axeaza pe asigurarea calitatii produselor executate si satisfactia totala a clientilor.
Obiectivul permanent al managementului : marca firmei sa fie asimilata cu deviza noastra:
Cifra de afaceri si conducerea firmei
Producatorul de confectii textile Caremil Roman va investi, in urmatorii trei-patru ani, aproximativ trei milioane euro pentru extinderea retelei proprii de magazine Sense de la 15 la 40 unitati, avand in plan si intrarea pe piata din Ucraina, Bulgaria sau Republica Moldova. Primul magazin Sense a fost deschis in luna octombrie a anului trecut in Iasi, in prezent reteaua numarand 15 unitati. Caremil a inregistrat in primul semestru al acestui an o cifra de afaceri de 9,81 milioane de lei si un profit de 23.463 de lei.
Firma detine doua fabrici in Roman, respectiv una de confectii si una de tricotaje. Caremil este controlata in proportie de 50% de Bogdan Toporas Pitigoi, 25% revine lui Sorin Chiriac si restul de 25% Cristinei Chiriac.
Producatorul de confectii textile Caremil Roman incearca sa isi acopere scaderile de 20% inregistrate la export cu ajutorul vanzarilor inregistrate de propriul lant de magazine de imbracaminte Sense.
In prezent compania are 15 magazine, iar pentru urmatorii doi ani vizeaza deschiderea al or 15 unitati, in functie de spatiile identificate pentru expansiune. Printre orasele vizate se numara Craiova, Bacau, Constanta, Oradea, Sibiu si Bucuresti, in Capitala urmand sa se deschida intre 8 si 10 magazine. Vanzarile pe piata interna nu sunt foarte profitabile si nici nu au sanse sa devina profitabile in cazul unui numar mic de magazine, deoarece costurile pe unitatea de produs vanduta sunt prea mari, iar profitabilitatea vine si ca urmare a economiilor de scala. Altfel spus, pentru a oferi un raport pret/calitate rezonabil la raft, costurile de realizare si dezvoltare ale unui model trebuie impartite la un numar cat mai mare de produse realizate din acel model. Acest lucru este valabil si pentru costurile de gestionare a retelei de magazine.
Solutia gasita de conducerea companiei a fost sa distribuie produsele in cat mai multe magazine, in orase diferite, astfel incat sa nu vanda mai mult de 10-12 produse dintr-un model si 3-4 produse in cazul seriilor limitate intr-un oras de 150.000 de locuitori.
Compania a realizat in primele noua luni ale acestui an 9,8 mil. lei (2,7 mil. euro), in crestere cu peste 20% fata de perioada similara a anului trecut cand a obtinut 8 milioane de lei (2,4 mil. euro). Pentru intreg anul estimarea cifrei de afaceri se ridica la 14 mil. lei (3,9 mil. euro), in conditiile in care in 2007 Caremil a rulat 11 milioane de lei ( 3,3 mil. euro). "Cifra de afaceri din export va fi cu aproximativ 20% mai mica, insa aceasta scadere nu ne afecteaza datorita cresterii ponderii vanzarilor pe piata interna", a spus Chiriac.
Fabrica de confectii Caremil produce 70.000 de articole pe luna (bluze, fuste, pantaloni sau rochii), dintre care 90% merg la export. Anul trecut am lucrat 95% pentru export, dar s-a modificat ponderea datorita deschiderii magazinelor proprii, incepand cu octombrie 2007. La sfarsitul anului trecut aveam cinci magazine, iar in prezent am ajuns la 15 unitati
Sructura organizationala
Fluxuri tehnologice pentru obtinerea confectiilor textile
Transformarea materiilor prime precum: tesaturi, tricoturi, materiale netesute si a materialelor auxiliare precum: furniture, intarituri, nasturi, fermoare in confectii se realizeaza prin parcurgerea unor anumite succesiuni de operatii de prelucrare.
Succesiunea operatiilor de prelucrare din cadrul fluxurilor tehnologice depinde de tipul produselor realizate, de natura materiilor prime, te tipul utilajelor si a tehnologiilor de fabricatie utilizate in realizarea produselor.
Un flux tehnologic de realizare a produselor textile este cel prezentat mai jos:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Sistemul de Management Integrat de Mediu al Firmei SC Caremil SRl Roman.doc