Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 6233
Mărime: 322.50KB (arhivat)
Publicat de: Gabi Dinu
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. Capitolul 1 . Sistemul decizional al marketingului industrial.1
  2. 1.1. Procesul decizional în marketingul industrial.1
  3. 1.1.1. Elemente componente ale procesului decizional.2
  4. 1.1.2. Etapele procesului decizional.3
  5. 1.1.3. Planul de marketing industrial.4
  6. 1.2. Particularitatile sistemului decizional in managmentul marketingului.5
  7. 1.3. Analiza și reproiectarea sistemului decizional.6
  8. Capitolul 2. Studiu de caz: Sistemul decizional al marketingului industrial al firmei ATLASSIB.7
  9. Propuneri.21
  10. Bibliografie.22

Extras din proiect

Capitolul 1 . Sistemul decizional al marketingului industrial

1.1. Procesul decizional în marketingul industrial

Termenul de marketing industrial desemnează aplicațiile specifice ale marketing în cadrul activității desfășurate de către firmele care își vând produsele altor firme, iar acestea le vor transforma în produse finite care sunt apoi vândute.

În cadrul sistemului de management, sistemul decizional ocupă un loc central, deoarece fundamentarea și implementarea celorlalte sisteme, precum și ansamblul proceselor de management și de execuție au la bază decizia.

Datorită importanței pe care o are, managerii acordă o atenție deosebită elaborării și implementării unui sistem decizional eficient.

Decizia constituie un element esențial al managementului fiind instrumentul sau specific de exprimare cel mai important. Nivelul calitativ al conducerii unei unități se manifestă cel mai bine prin deciziile elaborate și aplicate.

Procesul decizional are ca punct de plecare nevoile clienţilor, însă nu pot fi ignoraţi cei doi factori ai pieţelor : concurenţa şi schimbarea.

Managerii eficace trebuie să ia decizii pentru a soluţiona problemele care apar în cadrul organizaţiilor. Este necesar să se ia o decizie atunci când sunt îndeplinite următoarele condiţii: există o discrepanţă între rezultatele dorite şi situaţia actuală, decidentul este conştient de această discrepanţă, este motivat să o elimine şi dispune de resursele necesare pentru aceasta.

Elaborarea unei decizii se poate realiza prin intermediul unui act decizional sau proces decizional.

Actul decizional se referă la situații decizionale de complexitate redusă sau repetitive, pentru care se cunosc foarte bine variabilele implicate, nemaifiind necesare procese laborioase de culegere, prelucrare și analizare a informațiilor. Acestea au o durată foarte scurtă, câteva secunde sau minute și se bazează pe experiența acumulată de managerul implicat în adoptarea deciziei.

Procesul decizional se derulează pe o perioadă mai mare de timp (poate atinge câteva săptămâni sau luni) și este specific deciziilor cu implicații majore, care presupun analizarea unui număr mare de factori și consultarea mai multor specialiști.

Putem defini procesul decizional ca fiind ansamblul fazelor prin intermediul cărora se identifică situația decizională, se fundamentează, adoptă, aplică și evaluează decizia în vederea rezolvării situației decizionale create și atingerii obiectivului propus.

1.1.1. Elemente componente ale procesului decizional

Dupa cum se poate observa din definitia prezentata, procesul decizional are o complexitate crescută, fiind constituit din mai multe componente:

a) decidentul- este principalul element component al procesului decizional, care prin activitatea sa în procesul de elaborare a deciziilor, bazându-se pe anumite criterii, va alege una din variantele elaborate

b) mediul ambiant- constă în corelarea tuturor circumstanţelor în care îşi desfăşoară activitatea unitatea economică. Toţi factorii ce se află în afara unităţii fac parte din mediul să şi care influenţează cu o frecvenţă şi intensitate diferită

c) situația decizională- apare ca rezultat al apariţiei unor stimuli, sau schimbări, create de evenimente sau de acţiuni ale unor factori, care creează condiţii suficient de puternice pentru a determina nevoia de a “face ceva”.

d) variantele decizionale;

e) criteriile decizionalale- adunarea principalelor informaţii şi stabilirea criteriilor de evaluare a fiecărei variante posibile, motiv pentru care în adaptarea deciziei se cere folosirea modalităţilor participative de luare a deciziei.

f) obiectivele urmărite- prin adoptarea deciziilor, presupune sporirea randamentului la unitatea de producţie,creşterea productivităţii muncii, creşerea rentabilităţii fiecărui produs sau serviciu etc

g) consecințele decizionale-reprezinta rezultatele potentiale care s-ar obtine potrivit criteriilor decizionale stabilite anterior. Estimarea consecințelor reprezintă o activitate de previziune care nu se poate realiza întotdeauna cu multă exactitate, întrucât nu se cunosc în mod cert cauzele care ar putea determina producerea lor.

h) rezultatele finale- măsura în care obiectivele fixate au fost îndeplinite şi se stabilesc cauzele care au generat eventualele abateri.

Bibliografie

1. C. Florescu: Marketing, Editura Marketer, Bucureşti, 2004

2. Vasile Munteanu - Markting. Ştiinţa şi arta afacerilor, Editura Tipomoldova, Iaşi , 2006

3. Ovidiu Niculescu- Management, Editura Economică, Bucureşti, 2002

4. Ph. Kotler: Managementul marketingului, Editura Teora, Bucureşti, 2008

5. Petrescu, Gh. Seghete , Fundamentele practicii managerial, Editura Maiko, Bucureşti, 1994, pag. 486

6. Adina Claudia Popescu- “Marketing”, editura Economică, Bucureşti, 2002

7. http://www.atlassib.ro/

Preview document

Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 1
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 2
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 3
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 4
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 5
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 6
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 7
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 8
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 9
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 10
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 11
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 12
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 13
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 14
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 15
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 16
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 17
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 18
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 19
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 20
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 21
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 22
Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib.docx

Alții au mai descărcat și

Proiectarea sistemului informațional al firmei SC Real-Hypermarket SRL

CAPITOLUL 1. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI 1.1 Misiunea, obiectivele, strategia informaţională a firmei şi valorile firmei real,-...

Dezvoltarea Orgazitionala

1. ESENTA SI DIRIJAREA SCHIMBARILOR 1.1 DEFINIREA SCHIMBĂRII ORGANIZAŢIONALE Dacă conceptul general de schimbare este doar „o stare de lucruri...

Procesul decizional în cadrul unei organizații de servicii publice - decizia administrativă

Consiliul Judetean Botosani se constituie la nivel judetean, în urma alegerilor locale, ca autoritate a administratiei publice locale pentru...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sistemul organizatoric al firmei

SISTEMUL ORGANIZATORIC AL FIRMEI Sistemul organizatoric al firmei constă în ansamblul elementelor de natură organizatorică ce asigură cadrul,...

Sistemul Decizional al Firmei

Elaborarea deciziilor este activitatea de bază a managerului. 5.1. Conceptul de decizie Decizia este cel mai important instrument specific de...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?