Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1 . Sistemul decizional al marketingului industrial.1
1.1. Procesul decizional in marketingul industrial.1
1.1.1. Elemente componente ale procesului decizional.2
1.1.2. Etapele procesului decizional.3
1.1.3. Planul de marketing industrial.4
1.2. Particularitatile sistemului decizional in managmentul marketingului.5
1.3. Analiza si reproiectarea sistemului decizional.6
Capitolul 2. Studiu de caz: Sistemul decizional al marketingului industrial al firmei ATLASSIB.7
Propuneri.21
Bibliografie.22


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1 . Sistemul decizional al marketingului industrial
1.1. Procesul decizional in marketingul industrial
Termenul de marketing industrial desemneaza aplicatiile specifice ale marketing in cadrul activitatii desfasurate de catre firmele care isi vand produsele altor firme, iar acestea le vor transforma in produse finite care sunt apoi vandute. 
In cadrul sistemului de management, sistemul decizional ocupa un loc central, deoarece fundamentarea si implementarea celorlalte sisteme, precum si ansamblul proceselor de management si de executie au la baza decizia. 
Datorita importantei pe care o are, managerii acorda o atentie deosebita elaborarii si implementarii unui sistem decizional eficient.
Decizia constituie un element esential al managementului fiind instrumentul sau specific de exprimare cel mai important. Nivelul calitativ al conducerii unei unitati se manifesta cel mai bine prin deciziile elaborate si aplicate. 
Procesul decizional are ca punct de plecare nevoile clientilor, insa nu pot fi ignorati cei doi factori ai pietelor : concurenta si schimbarea.
Managerii eficace trebuie sa ia decizii pentru a solutiona problemele care apar in cadrul organizatiilor. Este necesar sa se ia o decizie atunci cand sunt indeplinite urmatoarele conditii: exista o discrepanta intre rezultatele dorite si situatia actuala, decidentul este constient de aceasta discrepanta, este motivat sa o elimine si dispune de resursele necesare pentru aceasta.
Elaborarea unei decizii se poate realiza prin intermediul unui act decizional sau proces decizional.
Actul decizional se refera la situatii decizionale de complexitate redusa sau repetitive, pentru care se cunosc foarte bine variabilele implicate, nemaifiind necesare procese laborioase de culegere, prelucrare si analizare a informatiilor. Acestea au o durata foarte scurta, cateva secunde sau minute si se bazeaza pe experienta acumulata de managerul implicat in adoptarea deciziei. 
Procesul decizional se deruleaza pe o perioada mai mare de timp (poate atinge cateva saptamani sau luni) si este specific deciziilor cu implicatii majore, care presupun analizarea unui numar mare de factori si consultarea mai multor specialisti. 
Putem defini procesul decizional ca fiind ansamblul fazelor prin intermediul carora se identifica situatia decizionala, se fundamenteaza, adopta, aplica si evalueaza decizia in vederea rezolvarii situatiei decizionale create si atingerii obiectivului propus. 
1.1.1. Elemente componente ale procesului decizional
Dupa cum se poate observa din definitia prezentata, procesul decizional are o complexitate crescuta, fiind constituit din mai multe componente:
a) decidentul- este principalul element component al procesului decizional, care prin activitatea sa in procesul de elaborare a deciziilor, bazandu-se pe anumite criterii, va alege una din variantele elaborate
b) mediul ambiant- consta in corelarea tuturor circumstantelor in care isi desfasoara activitatea unitatea economica. Toti factorii ce se afla in afara unitatii fac parte din mediul sa si care influenteaza cu o frecventa si intensitate diferita
c) situatia decizionala- apare ca rezultat al aparitiei unor stimuli, sau schimbari, create de evenimente sau de actiuni ale unor factori, care creeaza conditii suficient de puternice pentru a determina nevoia de a "face ceva".
d) variantele decizionale; 
e) criteriile decizionalale- adunarea principalelor informatii si stabilirea criteriilor de evaluare a fiecarei variante posibile, motiv pentru care in adaptarea deciziei se cere folosirea modalitatilor participative de luare a deciziei.
f) obiectivele urmarite- prin adoptarea deciziilor, presupune sporirea randamentului la unitatea de productie,cresterea productivitatii muncii, creserea rentabilitatii fiecarui produs sau serviciu etc
g) consecintele decizionale-reprezinta rezultatele potentiale care s-ar obtine potrivit criteriilor decizionale stabilite anterior. Estimarea consecintelor reprezinta o activitate de previziune care nu se poate realiza intotdeauna cu multa exactitate, intrucat nu se cunosc in mod cert cauzele care ar putea determina producerea lor.
h) rezultatele finale- masura in care obiectivele fixate au fost indeplinite si se stabilesc cauzele care au generat eventualele abateri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul Decizional al Marketingului Industrial al Firmei Atlassib.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. C. Florescu: Marketing, Editura Marketer, Bucuresti, 2004
2. Vasile Munteanu - Markting. Stiinta si arta afacerilor, Editura Tipomoldova, Iasi , 2006
3. Ovidiu Niculescu- Management, Editura Economica, Bucuresti, 2002
4. Ph. Kotler: Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 2008
5. Petrescu, Gh. Seghete , Fundamentele practicii managerial, Editura Maiko, Bucuresti, 1994, pag. 486
6. Adina Claudia Popescu- "Marketing", editura Economica, Bucuresti, 2002 
7. http://www.atlassib.ro/


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!