Extras din proiect
Crearea unei unităţi hoteliere este un lucru destul de dificil, de asemenea si dezvoltarea unei unitati hoteliere este dificila deoarece necesita timp, un departament de marketing serios si personal competen
Procentul persoanelor de varsta a treia a crescut, acestea fiind amatoare de petrecere a timpului liber cat mai placut, preferand vacantele in mijlocul naturii unde se pot relaxa. Preturile ridicate practicate de celelalte unitati hoteliere si relatia pret-calitate lasa de dorit. In aceste conditii consumatorii de acest gen de servicii au preferat sa aleaga alte tari cu servicii hoteliere mai avantajoase.
Prin urmare firma Karpaten SA isi propune sa imbunatateasca si sa diversifice serviciile hoteliere din Romania in vederea atragerii acestei categorii de consumatori prin oferirea de preturi avantajoase si a celui mai bun raport calitate-pret.
ISTORIC SC KARPATEN SA
Activitatea principală a societăţii consta în tratament balnear, alimentaţie publică şi agrement, turism intern şi internaţional, exploatarea surselor de apă termominerală şi distribuirea acestora pe baza licenţei de concesionare a dreptului de exploatare a apelor termale.
Poziţionarea strategică a societăţii pe piaţă
1) Brandul societăţii
O societate cu istoric, foarte bine cunoscută, atât în ţară cât şi în străinătate.Apa termală de la Băile Felix este atestată din punct de vedere medical şi confirmată de rezultatele în tratarea şi prevenirea unor afecţiuni.
2) Cota de piaţă
Actualmente pe piaţa balneară S.C. KARPATEN S.A. deţine o cotă de
aprox. 11% din numărul de turişti, cu posibilităţi certe de creştere.
3) Poziţia faţă de concurenţă
În raport cu concurenţa S.C. KARPATEN S.A. Băile Felix deţine poziţia de
LEADER.
4) Matricea strategică a centrelor de profit
Principalele două centre de profit, Termal şi Internaţional, se regăsesc în
cadranul “vaci de muls” şi “vedete”.
5) Amplasare
S.C. KARPATEN S.A. este amplasată la numai 20 de km de graniţa cu Ungaria, având acces la trei aeroporturi - Oradea, Budapesta, Timişoara -la şosele naţionale şi internaţionale.
Potenţialul de dezvoltare al societăţii
1) Ciclul de viaţă
După părerea noastră, S.C. KARPATEN S.A. are încă un spatiu destul de mare
pentru dezvoltare. Probabil că în 5-10 ani va ajunge la gradul de maturitate.
2) Posibilităţi de conversie
Capacităţile turistice actuale, în majoritate nu au nici o restricţie constructivă pentru modernizare la nivel de trei stele. Hotelul Lotus, prin construcţie, poate fi modernizat şi adus la clasificaţia de trei stele.
3) Teren
S.C. KARPATEN S.A. dispune de 300.000 m2 de teren pe care se pot
dezvolta baze sportive şi de agrement, este localizată poziţia pentru construirea unui hotel de cinci stele.
ANALIZA SWOT
Puncte tari
1. raportul calitate – preţ avantajos
2. amplasament foarte bun
3. forţă de muncă calificată
4. tehnologie de gestionare a informaţiei modernă
5. situaţia financiară bună
6. program de dezvoltare pe termen mediu şi lung
7. dorinţa salariaţilor de a se perfecţiona
8. calitatea serviciilor
9. relaţii bune cu partenerii
10 promovare intensivă
Preview document
Conținut arhivă zip
- Strategia de Dezvoltare a SC Karpaten SA pentru Anii 2009-2013.doc