Strategia de Diversificare vs Strategia de Concentrare

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
"A gandi critic inseamna a fi curios, a pune intrebari, a cauta raspunsuri, a cauta cauze si implicatii, a gasi alternative la atitudini deja fixate, a adopta o pozitie pe baza unei intemeieri argumentate si a analiza logic argumentele celorlalti. Este un proces activ care il face pe cel care invata sa detina controlul asupra informatiei, interogand-o, reconfigurand-o, adaptand-o sau respingand-o. Este evident ca o asemenea capacitate nu se dezvolta de la sine, ci ea trebuie exersata si incurajata intr-un mediu de invatare propice." 
Gandirea critica este una dintre abilitatile cele mai importante si mai exersate intr-o dezbatere, ocupand un rol important in cadrul unei dezbateri.
Termenul de "dezbatere" a aparut inca din Antichitate, dezbaterile fiind folosite in Grecia Antica ca o expresie a democratiei populare. La sfarsitul secolului al XIX-lea, dezbaterile formale au fost reintroduse ca metoda de educatie, cand primele competitii de dezbatere au fost organizate in universitatile de pe coasta de est, in vestul Statelor Unite si in California. Exista numeroase formate sau stiluri de dezbateri, printre care amintim: dezbateri de valoare (Lincoln-Douglas), de strategie (Policy), parlamentare, factuale si altele.
Insa toate aceste formate au in comun un lucru, si anume, abordarea unei teme din doua perspective diametral opuse. Astfel in toate formatele de dezbateri exista doua echipe formate din cate unul pana la trei membri, dintre care una trebuie sa sustina iar cealalalta sa nege tema pusa in discutie, echipele fiind denumite afirmatoare, respective negatoare. Aceasta abordare, de tip pro-contra, le dezvolta participantilor capacitatile de a anliza probleme controversate din multiple perspective, oferindu-le o imagne nedistorsionata de prejudecati, ii obliga sa emita judecati aspura unui fenomen sau fapt folosind criterii obiective, si totodata sa apere o pozitie folosind argumente sustinute de dovezi si nu de opinii.
In cadrul acestor competii, de dezbateri, arbitrii urmaresc in principal masura in care participantii reusesc sa argumenteze logic, strucutura sistemului de argumentare, calitatea dovezilor prezentate si capacitatea de a raspunde prompt si analitic argumentelor si contra-argumentelor echipei oponente, facand abstractie de propria opinie asupra temei discutate.
Tehnicile de dezbateri dezvolta: toleransa fata de opiniile adverse, gandirea critica, persuasiunea, concizia in exprimare, ascultarea activa, stilul de prezentare intr-o aparitie publica, abilitatea de lucru in echipa.
Conceptul de strategie
Strategia indica modul cum actioneaza organizatia pentru a-si atinge scopul. Ea reprezinta un set de reguli cu care se dezvolta obiectivele ce decurg din scop.
Trasaturile definitorii ale unei strategii sunt:
- Strategia are in vedere realizarea unor scopuri bine precizate, specificate sub forma de misiune si obiective;
- Strategia vizeaza perioadele viitoare din viata firmei, cel mai adesea 3-5 ani;
- Sfera de cuprindere a strategiei este organizatia in ansamblul sau;
- Strategia se bazeaza pe abordarea corelativa a organizatiei si mediului, in care isi desfasoara activitatea;
- Prin strategie se are in vedere formarea unui comportament competitiv pentru organizatie pe termen lung, tinand cont de cultura firmei si evolutia acesteia.
In definirea continutului unei strategii, un rol esential il are analiza factorilor interni (carecteristici organizatiei) si a celor externi (de mediu). Una dintre cele mai folosite metode pentru o astfel de analiza este metoda SWOT, care ia in considerare, pentru factorii externi, oportunitatile si amenintarile, iar pentru factorii interni punctele tari si punctele slabe.
FACTORI
EXTERNI FACTORI INTERNI
Puncte tari (S)
Puncte slabe (W)
Oportunitati
Strategii SO
Strategii WO
Elaborarea unor strategii bazate pe valorificarea punctelor tari si a oportunitatilor Elaborarea unor strategii de valorificare a oportunitatilor, in conditiile evitarii manifestarii punctelor slabe
Amenintari
Strategii ST Strategii WT
Elaborarea unor strategii care sa permita valorificarea punctelor tari in conditii ostile de mediu (amenintari) Elaborarea unor strategii care sa permita evitarea manifestarii punctelor slabe in condittii ostile de mediu (amenintari)
Strategiile sunt formulate si implementate la diverse niveluri ale managementului unei firme. Din acest punct de vedere, putem avea strategii generale (corporative), strategii concurentiale (de afaceri) si strategii functionale.
Strategia diversificarii consta in promovarea unor activitatii in domenii de afaceri care se diferentiaza in mod clar de domeniul de afaceri curent al firmei. Atunci cand diversificarea se realizeaza prin patrunderea in domenii de afaceri diferite de cel curent, dar oarecum inrudite (prin produse, piete sau tehnologii) avem de a face cu o diversificare concentrica. 
Daca diversificarea se realizeaza prin intrarea in domenii de afaceri complet diferite si fara nici o legatura cu domeniul curent al firmei, atunci este vorba de diversificare prin conglomerare. 
Cu cat o intreprindere capata experienta in realizarea unei activitati, cu atat barierele de acces la acea activitate sunt mai greu de trecut. Experienta conduce inevitabil la specializare si in consecinta la focalizarea eforturilor, ceea ce in timp franeaza creativitatea si schimbarea. In fata experientei, trebuie schimbate reguluile jocului concurential si trebuie reactionat cu intelepciune pentru a impune noile reguli.
Strategia de diversificare vizeaza gasirea unui nou perimetru de activitate, pentrut a combina doua mari cai clasice ( evolutia tehnologiilor si acoperirea unor noi terenuri de lupta concurentiala) cu o a treia: impactul economic de aplicare. Cu cat o intreprindere se indeparteaza de bazele activitatii sale, cu atat perturba piata, creand un handicap concurentei.Dar, cu atat riscurile sale sunt mai mari. Marea dificultate consta in cunoasterea acestor riscuri, pentru a le gestiona din mers.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia de Diversificare vs Strategia de Concentrare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!