Strategie de Dezvoltare a Resurselor Umane

Proiect
7/10 (5 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2632
Mărime: 18.77KB (arhivat)
Publicat de: Dorel Drăghici
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Adriana Prodan
UNIVERSITATEA AL.I.CUZAIASI FACULTATEA DE ECONOMIE SI ADMINISTRAREA AFACERILOR

Extras din proiect

Studiul a fost realizat intr-o companie farmaceutica multinationala . De peste 155 ani, aceasta companie farmaceutica e axata pe cercetarea de medicamente inovatoare, care de-a lungul timpului au salvat milioane si milioane de vieti omenesti si continua sa imbunatateasca viata pacientilor.

Excelenta in domeniul farmaceutic si valorile companiei sunt aceleasi pretutindeni in lume,iar acestea, alaturate muncii sustinute, au transformat compania intr-una dintre cele mai apreciate companii.

In Romania compania este prezenta de peste 10 ani, demostrand zi de zi ca aceleasi valori lucreaza in sprijinul medicilor si al pacientilor romani.

Putina lume stie ca industria farmaceutica este responsabila pentru 95% din cercetarea necesara descoperirii de noi medicamente inovatoare. Incercarea companiei de a gasi noi tratamente,a dus la dezvoltarea a sute de proiecte de cercetare in 31 de grupe importante de boli,de la banala gripa, la cancer-mai multe decat in cazul oricarei alte companii.

În prezent, compania are în implementare peste 200 de proiecte, care cuprind mai mult de 100 de substante noi. Portofoliul sau include 14 medicamente situate pe primul loc în ariile lor terapeutice, mai mult decât oricare alta companie în domeniu.

Aria de preocupari include printre altele, bolile cardiovasculare, cancerul, diabetul, osteoporoza, bolile infectioase si bolile sistemului nervos central. Medicamentele companiei sunt distribuite în peste 150 de tari si teritorii din întreaga lume, inclusiv în România, unde compania aduce, în sprijinul nevoilor pacientilor si profesionistilor în domeniul medical, 71 de medicamente. Toate sunt solutii de succes, "standarde de aur" în terapiile actuale, în lupta cu cele mai teribile boli sau pentru ameliorarea calitatii vietii pacientilor.

Compania completeaza traditia de implicare în viata comunitatii si responsabilitatea sociala manifestata la nivelul întregii corporatii. Astfel, numai în ultimul an, compania a dovedit atasamentul sau fata de pacientii si medicii din România prin lansarea unor importante programe sociale. Programele sprijinite pâna acum ofera o imagine a nivelului de implicare atins de companie. Ele dovedesc determinarea de a angaja atât resurse financiare, cât si experienta si energie în slujba oamenilor aflati în nevoie, a societatii în general. În efortul sau,compania are drept sustinatori parteneri importanti care contribuie esential la buna implementare a tuturor programelor sociale - organizatii neguvernamentale recunoscute pentru activitatea lor, asociatii ale persoanelor cu dizabilitati, grupuri de pacienti sau de apartinatori.

Aceasta este o scurta descriere a activitatii desfasurate de firma, dar sa nu uitam de ceea ce da valoare tuturor acestor lucruri :oamenii, angajatii companiei. Angajarea, pastrarea si dezvoltarea oamenilor deosebiti se numara printre prioritatile de varf ale companiei.

Compania isi propune ca obiectiv strategic recunoasterea ca "angajator de elita " pe piata fortei de munca din Romania.

In ceea ce priveste Managementul Carierei, obiectivele principale sunt:

- armonizarea obiectivelor organizatiei cu cele ale angajatilor

- asigurarea atingerii obiectivelor strategice ale organizatiei

- crearea conditilor pentru imbunatatirea performantei angajatilor

- maximizarea potentialului de dezvoltare al angajatilor

- crearea conditiilor pentru desfasurarea unui proces de invatare permanent

Metodele de dezvoltare si gestiune a carierei sunt:

- Dezvoltarea abilitatilor si potentialului profesional al unei persoane prin instruire si implicare in experiente profesionale diverse;

- Imbogatirea continutului postului  se refera la adaugarea unor noi sarcini unui post sau schimbarea unora din sarcinile curente aferente respectivului post;

- Largirea continutului postului  se refera la adaugarea unor noi responsabilitati unui post cu scopul cresterii complexitatii si /sau cresterii nivelului postului ca o consecinta a dezvoltarii competentelor persoanei care ocupa acel post;

- Participare la proiecte interdisciplinare care se deruleaza in cadrul organizatiei;

- Misiuni pe termen determinat in alte domenii ale organziatiei, decat cel in care isi desfasoara activitatea angajatul  imbogatirea experientei prin lucru pe langa un manager/ specialist experimentat (coaching, mentoring)

- Rotirea posturilor  mobilitate ocupationala prin ocuparea unui post pe aceeasi linie, dar in alt domeniu de activitate din cadrul companiei

Revenind la primul pas in tot acest sistem complex si anume recrutarea, putem spune ca este definitoriu. Procesul de recrutare este sistematizat si face parte integranta din procesul de management al carierei, de aceea una din intrebarile frecvente in procesul de selectie este: "Doresti sa-ti construiesti o cariera?" Aceasta viziune pe termen lung se subscrie imperativelor globale ale Companiei, viziunii si misiunii Corporatiei, iar dorinta si capacitatile candidatului trebuie sa corespunda atat prezentelor, cat mai ales viitoarelor cerinte de business. Adeseori auzim "Angajeaza persoana potrivita la locul potrivit si la momentul potrivit", dar Compania depaseste aceste limite, adaugand ambitisiosul obiectiv de a selecta acele talente capabile de a se dezvolta pe masura cresterii dimensiunilor organizatiei, dar mai ales apte de a proiecta pentru viitor un nou model de business.

Plecand de la aceste considerente, prima faza consta in definirea "Role profile", ceea ce inseamna o segmentare a pietei fortei de munca, care intruneste anumite cerinte.Aceasta definire este la fel de critica ca si procesul de "pozitionare" sau asa-zisul "position statement" in marketing.Acesta inseamna nu numai claritate, specificitate, dar si unicitate, diferentierea de ceea ce exista pe piata, deoarece realitatea este ca fiecare Companie cauta sa angajeze dupa modelul de cultura organizationala propriu si care o defineste si o diferentiaza de competitie.Acest role profile contine atat elementele unui "hard profile", adica cunostintele, tehnicile sau aptitudinile, educatia si experienta necesare postului, cat si "soft-profile" care se regaseste in modelul nucleu de competente ("core-competencies"). Scrisoarea de aplicatie poate sa ne ofere raspuns la prima parte a ecuatiei, "hard profile", dar critic si decisiv pentru procesul de selectie este interviul face-to-face.Intre aceste etape poate fi si un chestionar intermediar, psihoteste, care pot furniza informatii suplimentare si filtra mai eficient aplicatiile, mai ales in cazul pozitiilor de management. Un alt mare avantaj al definirii profilului candidatului este si acela de a facilita viitoarele necesitati de training si devoltare ale angajatului, printr-un sistematic model de training, procesul de performance management si planul de dezvoltare individual, si nu in ultimul rand procesul de talent planning si management.Si iata ca am pronuntat cuvantul cheie in Companie, si anume "talent", care isi propune sa substituie acela de angajat.

A doua faza in procesul de recutare este selectia propriu-zisa, din gama de talente selectate dupa filtrul initial, submiterea CV-ului/application form. Chiar daca tehnologia isi spune si aici cuvantul si filtreaza cat mai obiectiv cu putinta, iar e-Recruitment va deveni din ce in ce mai mult o practica curenta, candidatii au inca posibilitatea unei selectii personalizate. Acei candidati "calificati" sunt invitati sa sustina o serie de interviuri cu o echipa specializata, numita "Interview Team", pregatita in tainele "intervievarii" dupa modelul "Competence-

Preview document

Strategie de Dezvoltare a Resurselor Umane - Pagina 1
Strategie de Dezvoltare a Resurselor Umane - Pagina 2
Strategie de Dezvoltare a Resurselor Umane - Pagina 3
Strategie de Dezvoltare a Resurselor Umane - Pagina 4
Strategie de Dezvoltare a Resurselor Umane - Pagina 5
Strategie de Dezvoltare a Resurselor Umane - Pagina 6
Strategie de Dezvoltare a Resurselor Umane - Pagina 7
Strategie de Dezvoltare a Resurselor Umane - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Strategie de Dezvoltare a Resurselor Umane.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul resurselor umane la SC Apa Nova SA

INTRODUCERE Este evident ca, în conditiile economiei de piata, exercitiul managerial prezinta o copmlexitate deosebita, problemele decizionale...

Managementul Resurselor Umane

Actuala lucrare este o prezentare a managementului resurselor umane si a culturi organizationale din cadrul societatii comerciale SC APRODEM SA...

Managementul Recompenselor

CAP.1. PREZENTAREA FIRMEI În realizarea studiului am pornit de la firma: Sc. StarNet Srl. ce constituie un furnizor de soluţii de comunicaţii si...

Munca în echipă, element generator de perfomante în organizații - studiu de caz - Atlas Telecom Network

Capitolul I 1.1. Evolutia si Definirea conceptului de Resurse Umane Succesul unei organizatii, gradul de competitivitate al acesteia, pornesc de...

Creativitatea și Inovarea

1. Notiuni definitorii In anul 1941, economistul englez Schumpeter propune prima definitie, in domeniul tehnico-economic, a inovarii, definitie cu...

Programul operațional sectorial - dezvoltarea resurselor umane 2007-2013

În perioada 2007-2013, România, ca tara membra a Uniunii Europene, va primi pentru dezvoltarea resurselor umane importante fonduri europene...

Sisteme informaționale în managementul resurselor umane - SC Opt Plus SRL

1. PREZENTAREA FIRMEI Asezată în zona Bucium, societatea „S.C. OPT PLUS S.R.L. – RESTAURANT BELVEDERE”, s-a înfiinţat în anul 2004 şi are un numar...

Plan comunicare și relații publice

PLAN COMUNICARE SI RELATII PUBLICE Pentru alcatuirea unui plan de comunicare si relatii publice este necesara stabilirea unor obiective precise....

Te-ar putea interesa și

Aspecte privind Strategia Politicii de Personal în Cadrul Schelei de Petrol Moreni

Strategiile în domeniul resurselor umane exprima, în primul rând, faptul ca functiunea de personal adopta o perspectiva mai larga, si o viziune...

Managementul Carierei

Cap. I: Abordări teoretice asupra managementului carierei 1.1. Introducere in managementul carierei Managementul carierei este procesul de...

Implementarea unei Strategii de Resurse Umane

CAPITOLUL I I.1. IMPORTANŢA ELABORĂRII STRATEGIEI DE PERSONAL PENTRU ORGANIZAŢIE În centrul tuturor afacerilor stă omul. Toate celelalte resurse,...

Managementul resurselor umane în strategia de dezvoltare a unei regii autonome

1.1. ORIGINI ŞI CONCEPTE Strategia este un termen care îşi are originea în grecescul strategia, care înseamnă ,,comanda generalului”. În domeniul...

Analiza economică a SC Armatura SA

CAPITOLUL I. Istoricul firmei Armatura 1.1. Istoricul firmei Istoria fabricatiei de articole de robinetarie in Romania, se suprapune pana la...

Strategia de dezvoltare a domeniului resurse umane - Studiu de caz - Primăria Petrila

1.1. Definirea Managementului resurselor umane Managementul resurselor umane, reprezintă un complex de măsuri concepute interdisciplinar, cu...

Managementul Resurselor Umane în Cadrul Spitalului CFR

INTRODUCERE Resursele umane este singura resursă din cadrul unei întreprinderi care poate avea capacitatea de a-şi mări valoarea sa odată cu...

Reforma Funcției Publice

CAPITOLUL 1 RELATIA DINTRE ADMINISTRATIA PUBLICA, FUNCTIA PUBLICA SI FUNCTIONARUL PUBLIC 1.1. Natura juridica a raportului dintre administratia...

Ai nevoie de altceva?