Strategie Manageriala

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Satisfacerea cerintelor clientilor prin cresterea calitatii produselor si serviciilor devine o problema tot mai complexa odata cu cresterea gradului de civilizatie care duce la cresterea exigentelor acestora. Intensificarea ritmului progresului tehnic si a concurentei sunt alti doi factori care impun intensificarea preocuparilor in legatura cu calitatea.
Obiectul de studiu al managementului unei organizatii consta in studierea proceselor si legaturilor care apar in procesul de conducere,in vederea descoperirii legilor si principiilor care le guverneaza,a conceperii de noi sisteme,metode,tehnici si modalitati de conducere cat mai potrivite,in scopul cresterii eficientei activitatilor desfasurate.
In cazul particular al unei firme procesul de management consta in: "ansamblul fazelor prin care se determina obiectivele firmei si ale subsistemelor incorporate,resursele si procesele de munca necesare realizarii lor si executantii acestora,prin care se integreaza si controleaza munca personalului folosind un complex de metode si tehnici in vederea indeplinirii cat mai eficiente a ratiunilor ce au determinat infiintarea firmei" [25].
Proces ul de management se caracterizeaza prin faptul ca o parte a fortei de munca,adica managerii,actioneaza asupra celeilalte care reprezinta majoritatea resursei umane,pentru obtinerea unei eficiente cat mai ridicate.Desi cantitativ procesul de management are o pondere redusa in ansamblul proceselor de munca, - pondere aflata in continua crestere - prin continutul,complexitatea si implicatiile lui acesta are un rol decisiv pentru competitivitatea unei organizatii.
Procesul de management consta din: "ansambluri de activitati relativ independente care se succed intr-o anumita ordine in timp si care sunt efectuate de orice subiect conducator care exercita o influenta rationala asupra obiectului condus in vederea stabilirii obiectivelor si realizarii lor" [35].Cunoasterea si intelegerea functiilor managementului constituie o premisa pentru insusirea si utilizarea judicioasa a sistemelor,metodelor,tehnicilor,procedurilor si modalitatilor proprii managementului.
Realizarea procesului de management presupune indeplinirea unor activitati specific,grupate in cateva functii definitorii pentru rolul unui manager,indiferent de pozitia acestuia.Nu exista o unanimitate in ceea ce priveste delimitarea functiilor si numarului lor,iar pentru ilustrare se citeaza cateva din delimitarile propuse in literatura de specialitate,in ordine cronologica.
In tabelul 1.2 este prezentata o sinteza a modului de abordare a functiilor managementului dupa diversi autori.Din analiza tabelului se desprind urmatoarele concluzii:
- functia de organizare se regaseste la toti autorii aceasta functie include frecvent functia de personal sau, mai rar,aceasta din urma este prezentata ca functie separata;
- o situatie oarecum similara se regaseste in cazul functiei de control,cu care sunt de acord 25 din cei 31 de autori citati;
- exista o optiune cvasiunanima in literatura engleza si americana pentru functiile de planificare si luarea deciziei,organizare,leading si control;
- intre procesul de previziune si procesul de luare a deciziei exista o stransa legatura,acestea fiind in relatie biunivoca;ca urmare majoritatea autorilor prezinta cele doua componente intr-o singura functie,functia de planificare fiind inclusa in functia de previziune;
- conform majoritatii autorilor (ultima coloana) functia de leading include functii ca:conducere,antrenare,motivare,coordonare.
In conditiile in care parerile sunt impartite,pentru formularea si delimitarea functiilor managementului trebuie pornit de urmatoarele cerinte:
- functiile managementului sunt actiuni cu caracter universal,tipice si care sunt,efectuate obligatoriu de orice manager care exercita o influenta rationala asupra unei organizatii sau a unei parti din aceasta,indiferent de complexitatea ei;
- fiecare functie a managementului trebuie sa fie bine definita si ca urmare orice functie manageriala are un caracter relativ independent,care exercita influenta asupra celorlalte functii,fiind la randul ei influentata de celelalte functii ale managementului;
- functiile managementului sunt dinamice,in continua schimbare,se modifica in timp sub influenta unor factori cum ar fi mediul organizational,progresul tehnic,obiectivele economiei nationale,evolutia stiintei managementului etc.
- actiunile si activitatile,care sunt un rezultat la functiile managementului,trebuie sa aiba un caracter secvential.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategie Manageriala.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!