Stresul la Locul de Munca

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere .2
I Stresul organizational.Concepte.3
I.1 Definitia stresului.3
I.2.1 Factori de stres la nivel operational.3
I.2.2 Factori de stres la nivel executive si managerial.5
I.2.3 Factori de stres general.6
II. Metode de reducere si eliminare a stresului la locul de munca.7
II.1 Prevenirea stresului organizational.7
II.2 Sugestii privind aplicarea teoriei lui Maslow la organizarea muncii.8
II.3 Programe de reducere a nivelului de stres.9
II.3.1 Costurile metodelor de reducere sau eliminare a stresului.10
II.3.2 Costul economic.10
II.3.3 Costul social.11
III. Metode de reducere a stresului in Romania, Japonia si China.12
IV. Cadrul legal in ceea ce priveste lupta impotriva 
stresului la locul de munca.14
V. Chestional cu 6 module privind stresul la locul de munca.16
Concluzii.20
Bibliografie.21


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
De origine engleza, cuvantul "stress" circumscrie o serie de substantive inrudite ca inteles, dar cu nuante usor diferite: presiune, apasare, efort, solicitare, tensiune, constrangere. incordare nervoasa.
Cel care lanseaza in limbajul medical, inca din 1936, conceptul de stress este savantul canadian Hans Selye IV. Potrivit acestei conceptii, stresul este reactia nespecifica a organismului la orice solicitare.
Descris de H. Selve ca efort facut de organism pentru a raspunde solicitarilor mediului, numit de el Sindrom General de Adaptare - S.G.A. -ulterior, numit de altii "sindromul Selye", conceptul s-a dovedit util prin rapiditatea cu care s-a impus in limbajul cotidian la nivel international.
In tara noastra, termenul este preluat initial in ortografia engleza , apoi intr-o varianta ortografica adaptata, cu un singur s - stres - cu atat mai mult, cu cat a generat derivate adjectivale (siresani), substantivale (stresor) si verbale (a stresa).
Proiectul isi propune sa prezinte concis una dintre cele mai importante probleme cu care se confrunta organizatiile in prezent, si anume stresul organizational , el reprezentand o problema cu care se confrunta zilnic majoritatea angajatilor.Gestionarea incorecta a stresului organizational are un impact dramatic asupra eficientei si motivatiei personalului si, implicit, asupra performantelor organizatiei.
I. STRESUL ORGANIZATIONAL - CONCEPTE 
I.1 Definitia Stresului 
Una dintre problemele care apar foarte des la locul de munca este stresul. Ca sa-l putem preveni si gestiona, trebuie sa-l intelegem.
Comisia Europeana a sesizat ca stresul la locul de munca este unul dintre riscurile cele mai ridicate asupra sanatatii si securitatii la locul de munca si si-a stabilit ca
prioritate analizarea actiunilor necesare a se efectua la nivelul Comunitatii Europene pentru prevenirea stresului la locul de munca. Comisia a cerut Comitetului Tripartit Consultativ pentru Securitate, Igiena si Protectia Sanatatii la Locul de 7. 
Comisia Europeana defineste stresul la locul de munca astfel: ,,reactia emotionala si psiho-fiziologica la aspectele aversive si daunatoare ale muncii, mediului de lucru si organizarii muncii. Este o stare caracterizata printr-un nivel
ridicat de excitare si suferinta si adesea prin sentimentul neputintei de a gestiona situatia". 
Conform conventiei 72 a Organizatiei Mondiale a Sanatatii, stresul este definit ca "o stare perceputa ca negativa de un grup de angajati, acompaniata de disconfort sau disfunctionalitati la nivel fizic, psihic si/sau social si care este
consecinta faptului ca angajatii nu sunt in masura sa raspunda exigentelor si asteptarilor care le sunt impuse de situatia lor la locul de munca". 
I.2.1 Factori de stres la nivel operational
Conditiile improprii de munca-au fost si vor fi considerate intotdeauna genratoare de conflicte intrapersonale pentru resursele umane si ulterior de cconflicte interpersonale si de grup. Conform Teoriei ierarhiei nevoilor a lui Abraham Maslow, nevoile au o structura piramidala, cele mai frecvente, in sensul resimtirii si al manifestarii sunt nevoile fiziologice. Maslow enumera in categoria nevoilor fiziologice nevoile de hrana si de imbracaminte.Ulterior, setul de cinci nevoi resimtite de fiinta umana va fi dezvoltat (asa cum vom vedea in capitolul final al lucrarii dedicat problematicii motivatiei in munca ca si factor generator de conflicte) intr-unul de trei nevoi-conform unui alt autor american, Alderfer. Spre deosebire de Maslow, Alderfer specifica conditiile de munca ca fiind unul dintre cele mai importante aspecte de satisfacere a nevoilor existentiale. In mod inoportun anumite organizatii considera buna motivatie materiala ca fiind necesara si suficienta pentru satisfacerea necesitatilor fiziologice ale resurselor umane. 
Fenomenul nu este real , conditiile de munca improprii genereaza stres, demotivatie si chiar stari conflictuale ,chiar daca recompensele pecuinare sunt mari.


Fisiere in arhiva (1):

  • Stresul la Locul de Munca.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!