Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 5404
Mărime: 44.07KB (arhivat)
Publicat de: Damian Kovacs
Puncte necesare: 8
prezentat in cadrul facultatii de economie din Iasi

Cuprins

  1. I . Descrierea firmei 3
  2. 1.1 Domeniul de activitate şi tendinţele existente 3
  3. 1.2 Cifra de afaceri şi produsele/serviciile principale 4
  4. 1.2.1 Cifra de afaceri 4
  5. 1.2.2 Produsele principale 4
  6. 1.3 Numărul de angajaţi 5
  7. 1.4 Misiunea firmei 5
  8. 1.5 Planificarea strategică 7
  9. II . Cultura organizaţională 13
  10. 2.1 Sistemul de valori al organizaţiei 13
  11. 2.2 Prezentarea elementelor vizible ale culturii organizaţionale 13
  12. 2.3 Prezentarea relaţiilor existente între elementele vizibile şi sistemul de valori 14
  13. III . Sistemul organizatoric 16
  14. 3.1 Nivele ierarhice 16

Extras din proiect

I . Descrierea firmei

1.1 Domeniul de activitate şi tendinţele existente

Oriunde aifi, oriunde ai locui, sigur ai auzit de Coca Cola. Este cea mai valoroasă marcă din lume. Cu toate acestea, s-ar putea să nu fii la curent cu întregul portofoliu al firmei, cu felul în care aceasta colaborează cu partenerii de îmbuteliere sau cu modalităţile pe care le aleg în fiecare zi să relaţioneze cu oamenii din întreaga lume.

Compania Coca Cola este cel mai mare trust producător de băuturi non-alcoolice din lume. Aceasta comercializează o gamă largă de băuturi, inclusiv cafea şi ceai, sucuri naturale, băuturi pentru sportivi, apă şi băuturi răcoritoare carbogazoase.

Deţin peste 400 de mărci în cadrul cărora există aproximativ 2400 de produse. 4 dintre cele mai consumate 5 băuturi răcoritoare din lume aparţin Companiei Coca Cola : Coca Cola, Coca Cola Light, Sprite şi Fanta.

În 2005 compania s-a clasat pe locul I mondial la comercializarea de băuturi răcoritoare carbogazoase, pe locul I la sucuri naturale fără acid, locul al II-lea în producţia de băuturi sportive şi locul III la vânzarea de apă minerală.

Produsele companiei acoperă 1,3 miliarde din cele 50 de miliarde de opţiuni prezente pe tot globul, opţiuni exprimate zi de zi. Cifra relevă atât forţa companiei cât şi oportunităţile enorme de dezvoltare pe piaţă.

Cuprinzând operaţiuni în mai mult de 200 de ţări compania înglobează o forţă de muncă diversă de aproximativ 55000 de angajaţi. Împreună cu sucursalele şi partenerii de îmbuteliere compania încearcă să facă parte integrantă şi să devină un membru important al fiecărei comunităţi în care activează.

1.2 Cifra de afaceri şi produsele/serviciile principale

1.2.1 Cifra de afaceri

La 31 decembrie 2005 Compania Coca Cola a dat publicităţii rapoartele privind activitatea sa, rapoarte ce au scos în evidenţă o cifră de afaceri de 864 de milioane de dolari.

1.2.2 Produsele principale

Companie producătoare de băuturi răcoritoare (în principal), ea activează şi pe piaţa băuturilor pentru sportivi, a apei minerale,a sucurilor naturale şi a energizantelor. Principalele produse sunt reprezentate de cele mai consumate băuturi din lume: Coca Cola, Coca Cola light, Fanta şi Sprite.

A. Coca Cola

Coca Cola este cea mai populară şi cea mai bine vândută băutură răcoritoare din istorie, dar şi cel mai cunoscut produs din lume. Creată în Atlanta, Georgia de către John S. Pemberton, băutura a fost oferită iniţial la dozator ca un amestec între sirop de Cola şi sifon. Coca Cola a fost introdusă in anul 1886, patentată în 1887, înregistrată ca marcă in 1893, pentru ca până în 1895 să fie vândută în fiecare stat şi teritoriu al Statelor Unite ale Americii. În 1899 Compania Coca Cola a început operaţinile de licenţiere a îmbutelierii în SUA. Deşi originile produsului se datorează americanilor, popularitatea sa a facut-o universală. Astăzi poţi găsi o Coca Cola în aproape orice colţ al lumii.

B. Coca Cola Light

Coca Cola Light se adresează acelor persoane care nu vor multe calorii, dar vor maximul de savoare. Băutura răcoritoare numărul 3 mondial este cunoscută în multe ţări drept Coca Cola dietetică.

C. Fanta

Disponibilă în Europa din anii 1940, Fanta a fost introdusă în SUA abia în anii 1960. Consumatorii din întreaga lume, în special tinerii, asociază Fanta cu bucuria şi momentele plăcute petrecute alături de prieteni şi de familie. Această imagine pozitivă este indusă de personalitatea veselă şi jucăuşă a mărcii care se completează cu o paletă de culori variată, un gust îndrăzneţ şi o aciditate potrivită.

D. Sprite

Introdusă pe piaţă în 1961, Sprite este cea mai consumată băutură pe bază de lămâie. Sprite este comercializată în aproximativ 190 de ţări şi se clasează pe locul 4 în lume cu o preferinţă pentru aceasta manifestată în special în rândul tinerilor. Milioane de oameni savurează în fiecare zi Sprite datorită gustului său unic, ce iti potoleşte cu adevărat setea. Dar Sprite are şi o atitudine onestă şi directă, care o diferenţiază de celelalte băuturi carbogazoase. Sprite te încurajează să fii tu însuţi şi să-ţi aculţi setea.

Preview document

Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 1
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 2
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 3
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 4
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 5
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 6
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 7
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 8
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 9
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 10
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 11
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 12
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 13
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 14
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 15
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 16
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 17
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 18
Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Studiu Aplicativ - Compania Coca-Cola.doc

Alții au mai descărcat și

Aprecieri Privind Definirea Misiunii și Obiectivelor Firmei

“Rolul unui bun manager strategic este să vadă organizaţia nu cum este ea astăzi.....ci cum va arăta în viitor” John W. Teets, Preşedinte...

Cultura corporatională

I. INTRODUCERE Conceptul de cultură a devenit în ultimul secol un element strategic pentru disciplinele care studiază universul uman şi social....

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Evluarea eficienței comunicării de marketing a societății Coca - Cola HBC România

În cadrul acestei lucrări am evidențiat aspectele teoretice cu privire la comunicarea de marketing și metodele utilizate în procesul comunicării,...

Investițiile Străine Directe - Elemente Definitorii

CAPITOLUL 1 INVESTITIILE STRAINE DIRECTE – ELEMENTE DEFINITORII În vederea abordarii riguroase a unei problematici atât de complexe si extinse...

Publicitatea Online

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să analizeze şi să compare mediul on-line şi mediul offline din puncte de vedere al avantajelor şi...

Societățile transnaționale și implicațiile lor asupra economiei mondiale - studiu de caz - McDonald’s Corporation

Argument La început de secol XXI, corporaţiile transnaţionale reprezintă una din marile forţe ce acţionează în domeniul economic, financiar,...

Investițiile Străine Directe în România

Investiţiile străine directe de capital Definire. Rol Investiţiile străine directe sunt definite ca proprietatea directă sau indirectă a unei...

Publicitatea Online

INTRODUCERE Am ales „Publicitatea on-line” ca temă pentru că această lucrare este un subiect de actualitate. Piaţa publicităţii pe internet în...

Investițiile străine directe și impactul lor asupra economiilor în tranziție

Capitolul I. Definirea investiţiilor internaţionale 1.1. Investiţia. Definiţie Ne referim la investiţii în legătură cu o activitate care are ca...

Plan de Marketing

Coca-Cola, cea mai populara bautura racoritoare din lume, a fost „inventata“ de un doctor în 1886. Timp de 7 ani, pâna în 1893, viitorul marcii a...

Ai nevoie de altceva?