Cuprins
- 1. Prezentarea companiei - misiune, viziune, valori, obiective 3
- 2. Structura organizaţionalǎ 5
- 3. Strategii aplicate de Generali Asigurări S.A 7
- 4. Piaţa companiei Generali Asigurări 8
- 5. Concurenţa pe piaţa României 9
- 6. Diagnosticul poziţiei strategice pentru România 11
- 6.1. Servicii comercializate de Generali Asigurări 11
- 6.2. Domenii de activitate strategicǎ 13
- 6.3. Furnizori şi sisteme concurenţiale 14
- 7. Portofoliu de activitǎţi 15
- 7.1. Evaluarea DAS-urilor 15
- 7.2. Evaluarea poziţiei concurenţiale pentru fiecare DAS 16
- 8. Formularea strategiei 19
- 9. Concluzii 20
- Bibliografie 21
Extras din proiect
1. Prezentarea firmei: misiune, viziune, valori, obiective
Scurt istoric
Generali Asigurări se infiinţează la Trieste, in 1831, din nevoia de a asigura transporturile de mărfuri pe cale maritimă si fluvială. Pe 26 decembrie 1831, partenerii fondatori au semnat un act prin care se constituia ”Assicurazioni Generali Austro-Italiche”.
Generali Asigurări este parte a grupului internaţional Generali, unul dintre cele mai vechi grupuri de asigurări din lume. Cu o întrerupere în perioada comunistă, compania este prezentă pe piaţa romanească începând cu 1835, odată cu înfiinţarea primei sucursale, in cel mai mare oraş comercial românesc al vremii, Brăila. Atunci, principalul obiect de activitate era reprezentat de asigurarea mărfurilor transportate. În 1897, tot la Brăila, se înfiinţează Societatea Română de Asigurări Generale, iar după doi ani de funcţionare societatea îşi mută sediul la Bucureşti, moment în care îşi schimbă şi numele în Generala – Societate Română de Asigurări Generale. În 1935, Generala devine numărul unu pe piaţa asigurărilor din România.
În prezent, reţeaua teritorială a Generali Asigurări este compusă din aproape 70 de agenţii şi puncte de lucru, iar portofoliul companiei include astăzi toate tipurile de asigurări, fiind situată in Top 10 al companiilor de profil din România. În 2005, Generali a raportat o cifră de afaceri de 31 milioane de euro. În ceea ce priveşte Generali Holding Vienna, aceasta este activă în Ungaria, Republica Ceha, Slovenia, Slovacia, Serbia, Polonia, România si Croaţia. Pieţele grupului au o populaţie de peste 100 de milioane de oameni.
Misiune şi viziune
“Misiunea societăţii Generali Asigurări este să ofere cea mai simplă, convenabilă,
şi eficientă metodă de a satisface cerinţele clienţilor noştri.”
Generali Asigurari işi consacra toate eforturile pentru a oferi cele mai bune soluţii de asigurări de viaţă şi generale, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru persoane juridice.
Varietatea si diversitatea produselor de asigurare depind de maturitatea sectorului pietei, a clienţilor. Generali Asigurări oferă o gamă largă de asigurări de viaţă, oferind clienţilor, alături de protecţie, beneficii într-o mare diversitate.
Generali este unul dintre cele mai importante grupuri de asigurare a Europei şi acest fapt se datorează nu numai creşterii susţinute , ci şi inovaţiei pe care a promovat-o de-a lungul existenţei sale. Aceste trăsături coroborate cu orientarea către extinderea externă a serviciilor oferite i-au dat grupului Generali flexibilitatea pentru a putea concura cu succes pe puternica piaţa a Europei.
De aproape două secole, Generali este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare şi de asigurări din lume, un brand care se traduce prin siguranţă şi încredere acordate milioanelor de clienţi de pe cinci continente. Rolul prestigios asumat de Grup la nivel mondial nu este întâmplător, ci se bazează pe fundamente solide: viziunea clară a fondatorilor companiei, un plan de afaceri ambiţios şi pe termen lung, dezvoltarea unei culturi corporatiste sanatoasă, abilitatea de a face faţă schimbărilor şi inovaţiilor pe care acestea le presupun.
Standardul ridicat al serviciilor, profesionalismul demonstrate în lumea afacerilor, politica financiară echilibrată şi prudentă adoptată au facut din Generali Asigurări o companie cu renume si pe plan naţional, meritele sale fiind recunoscute in anul 2000 când i-a fost decernat premiul internaţional de excelenţă şi calitate “Arcul Europei”.
Generali Asigurări este capabilă să preia orice risc oricât de mare ar fi acesta, datorita, in primul rând puterii financiare extraordinare a Grupului Generali-unul dintre cei mai mari asiguratori-reasiguratori din lume.
Valori şi obiective
Valorile Grupului Generali:
1. A fi pro ,nu contra
Care inseamna “a pune in centrul preocupărilor noastre dorinţele, obiectivele şi planurile clienţilor.”
2. Om, nu dosar
Care inseamna “a fi alături de clienţii noştrii cu soluţii potrivite pentru fiecare etapă din viaţa lor.”
3. A acţiona, nu a reacţiona
Care inseamna “a preîntâmpina apariţia situaţiilor nedorite.”
4. Individual, nu uniform
Care inseamna “a fi alături de fiecare client cu responsabilitatea calităţii si a performantei.”
5. Soluţii, nu produse
Care insemna “a prezenta fiecărui client un răspuns adaptat cerinţelor sale, care să depăşească simpla ofertă de produse.”
6. Mai bun, nu doar bun
Care inseamna “a fi intotdeuna cu un pas înaintea celorlalţi.”
Obiective
Creşterea, profitabilitatea şi consolidarea activelor sunt obiectivele urmărite în mod constant în toate activităţile cu conştiinţa clară a rolului social pe care grupul Generali Asigurări îl are pe piaţă.
Pe termen scurt, printre obiectivele importante se va pune accentul pe dezvoltarea asigurărilor de viaţă cu tot ce înseamnă acestea de la reţeaua de vânzare până la îmbunătăţirea produselor actuale şi lansarea de noi produse. În privinţa asigurărilor generale se doreşte lansarea în anul acesta a noului pachet de poliţe adresat clienţilor persoane fizice. Credem că va fi unul dintre cele mai competitive de pe piaţă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiu de Caz - Generali Asigurari.doc