Studiu de Caz - Programul de Management al Timpului TOGGL

Extras din proiect Cum descarc?

Partea I
MANAGEMENTUL TIMPULUI SAU TEHNICI SI INSTRUMENTE
PENTRU A ECONOMISI EFICIENT TIMPUL
1. Introducere
Managementul inseamna conducerea eficienta si eficace a unei activitati. Din perspectiva aceasta, managerul nu poate face afaceri profitabile pentru firma de care raspunde daca nu stie sa gestioneze eficient resursele. Iar timpul este o resursa economica pretioasa, pretentioasa si ireversibila: timpul este cea mai rara resursa fiind neinlocuibil dar in acelasi timp "nelimitat"; este scump dar nu poate fi cumparat, depozitat, multiplicat iar pierderea sa nu poate fi asigurata nici de cea mai mare firma de asigurari din lume, deci nu poate fi "despagubit"; este foarte perisabil si inelastic. Cu toate acestea, timpul nu este proprietatea nimanui, este impersonal, al tuturor si nu este retinut de frontiere fizice.
Managerii preocupati de performanta stiu insa ca timpul este masurabil si continuu iar managementul timpului este o prioritate pentru succesul unei afaceri. "Factorii de decizie eficienti nu pornesc de la sarcinile lor, pornesc de la timpul pe care il au la dispozitie. Isi considera si isi ordoneaza timpul "de care dispun" in cele mai mari perioade de continuitate, ca un proces in trei etape: timp de inregistrare, timp de organizare si timp de consolidare - baza eficientei factorului decizional. Prima treapta spre eficienta in conducere este eficienta folosirii reale a timpului iar organizarea sistematica a timpului este urmatoarea treapta [Drucker, 1994, 41, 55].
2. Cauze ale managementului ineficient al timpului
Cu toate acestea, multi dintre factorii de decizie se ghideaza inca dupa idei preconcepute, care pe cat par de rezonabile, pe atat sunt de false: "Sunt tot timpul ocupat, asta inseamna ca sunt extrem de eficient"; "Cu cat dedic mai mult timp unei anumite sarcini, cu atat imi va iesi mai bine" sau "O sa-mi fac timp de restul mai tarziu".
Sursa problemelor este insa una complexa. Cauzele pot fi grupate in trei categorii distincte:
1) cauzele exterioare, care sunt determinate de lipsa de organizare: timpii prea scurti alocati initial activitatilor programate, intreruperile (inclusiv telefoanele) venite din partea membrilor din organizatie sau din exteriorul acesteia, urgentele neprevazute (daca este cazul), nepregatirea din timp a ordinii de zi a sedintelor/reuniunilor;
2) cauzele care tin exclusiv de persoana managerului, de felul sau de a fi si de a se comporta sau de situatia particulara cu care se confrunta (oboseala, depresia, anxietate, probleme personale - preocupari financiare sau de familie);
3) cauzele care tin de angajatii proprii si/sau partenerii de afaceri: lipsa de punctualitate a acestora sau faptul ca acestia "trag de timp, prelungind discutiile", faptul ca intervin cu o problema complicata si greu de rezolvat pe moment sau din contra, prezinta informatii nerelevante sau eronate, lipsa de competenta si plasarea in responsabilitatea managerului a rezolvarii problemelor care cad in sarcina lor.
Toate acestea sunt rezultatul interventiei asa-numitilor"hoti" ai timpului: telefoanele care suna fara incetare, vizita unor "musafiri nepoftiti" care retin de la lucru, sedinte prea lungi si prost organizate, prioritati care nu au fost stabilite cu claritate sau sunt inexistente pentru manager, lipsa delegarii de autoritate si responsabilitate, amanarea sarcinilor grele sau neplacute, navigarea pe Internet sau vizionarea unor emisiuni la televizor, lipsa structurii, a organizarii, probleme tehnice care nu-si gasesc rezolvarea, imposibilitatea sau neputinta manageruluide a refuza etc.
3. Timpul - o resursa importanta generatoare de stres
Timpul este cea mai importanta sursa de stres. S-a demonstrat ca exista importante legaturi intre prezenta ,,stresorilor" datorati timpului si nemultumirea pe plan profesional si o serie de afectiuni, cum sunt: hipertensiunea, nivelul crescut al colesterolului, imbatranirea prematura si altele. In situatia unui management defectuos al timpului, stresul se manifesta subtil, persoanele supuse la stres tinzand sa-si accentueze comportamentul uzual : cele retrase devin si mai retrase si necomunicative iar cei care prefera singuratatea vor evita pe cat posibil si mai mult compania altor persoane. Iar cei care vor lucra pana tarziu vor lucra si mai mult, cu un orar prelungit. Se pot adauga dereglarile de somn, izolarea fata de ceilalti membri ai organizatiei, abuzul de medicamente. Toate acestea au drept consecinta scaderea eficacitatii si chiar adancirea proastei gestionari a timpului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz - Programul de Management al Timpului TOGGL.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!