Studiu privind Cresterea Eficientei Utilizarii Resurselor Umane in Cadrul Organizatiilor

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 3
Cap. 1 Resursele umane - resurse strategice ale societatii comerciale 6
1.1 Structura organizatorica 6
1.1.1 Structura organizatorica formala si informala 6
1.1.2 Schimbarea la nivel organizatoric 9
1.2 Selectia si recrutarea personalului 20
1.3 Instruirea 21
1.3.1 Instruire, formare, perfectionare 21
1.3.2 Programe de instruire 21
1.3.3 Metode de formare si perfectionare a personalului 22
1.4 Motivarea 24
1.4.1 Generalitati 24
1.4.2 Relatia management - motivatie 25
1.4.3 Surse motivationale 26
1.4.4 Motivatia individuala si motivatia la nivel organizatie 29
1.5 Evaluarea 31
1.5.1 Generalitati 31
1.5.2 Evaluarea eficientei 33
1.6 Promovarea 44
1.7 Salarizarea 45
Cap. 2 Abordarea ergonomica a managementului resurselor umane in colectivele de munca din cadrul societatii comerciale 50
2.1 Definirea completa a notiunii de management a resurselor umane 50
2.2 Rolul social economic al capacitatii de munca 51
2.3 Capacitatea de munca 52
2.4 Aspecte sociologice ale resurselor umane in organizarea ergonomica a colectivului unei intreprinderi. 53
2.4.1Caracterul interdisciplinar al intreprinderii - conditie favorizanta a organizarii ergonomice a muncii 54
2.4.2 Structura organizatorica a intreprinderii -rezultanta raportului dintre volumul calitativ si cantitativ al solicitarilor si capacitatilor de prestare de munca ale colectivului de munca 55
2.4.3 Comportamentul colectiv 56
2.4.4 Statutul si rolul persoanelor in colectivul de munca 57
2.5 Concepte manageriale privind formarea si dezvoltarea spiritului de echipa 58
2.5.1 Grupul 58
2.5.2 Echipa 60
2.5.3 Formarea si dezvoltarea spiritului de echipa.. 60
2.5.4 Rolurile indeplinite in cadrul echipei 66
2.6 Caracteristici ale comportamentului profesional 69
2.6.1 Factorii determinanti ai comportamentului uman 69
2.6.2 Tipuri de comportament profesional 70
2.7 Comportamentul managerial si motivatia pentru performanta 73
2.7.1 Factorii de influenta ai performantei 73
2.7.2 Motivatie si performanta 73
2.7.3 Motivarea subordonatilor de catre manager 75
2.8 Stresul organizational 76
Cap. 3 Date despre SC ,,C.C.C.H." SA 80
3.1 Scurt istoric al sociatatii comerciale 80
3.2 Obiectul de activitate 81
3.3 Obiectivele companiei 84
3.4 Desfasurarea activitatilor in cadrul companiei 86
3.5 Obligatiile conducerii unitatii 87
3.6 Resursele umane 88
Cap. 4 Diagnoza climatului psihosocial al organizatiilor 104
4.1 Scurta introducere 104
4.2 Determinarea gradului de coeziune intre membrii colectivelor de munca 105
4.3 Analiza gradului de mobilizare al capacitatii de munca latente al membrilor echipei 109
4.4 Identificarea atitudinii indivizilor si a colectivelor in ansamblu fata de schimbare 118
4.5 Analiza stresului in cadrul organizatiei 124
4.5.1 Stresul la locul de munca 124
4.5.2 Masurarea stresului 124
Concluzii si propuneri 129
Bibliografie 132


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
,,Managementul resurselor umane reprezinta un complex de masuri concepute interdisciplinar, cu privire la recrutarea personalului, selectia, incadrarea, utilizarea prin organizarea ergonomica a muncii, stimularea materiala si morala, pana in momentul incetarii contractului de munca"
Burloiu Petre
Dezvoltarea productiei industriale a favorizat raspandirea si diversificarea notiunii de sistem, desemnand prin aceasta raporturile si interrelatiile dintre om si munca. In acest sens, psihologia muncii studiaza nu numai activitatea psihica si mecanismele comportamentului omului in munca, ci si realitatea complexa in care actioneaza omul, contextul relational in care se desfasoara procesul de productie, constituind sistemul om - masina - mediu. 
Fiecare dintre elementele sistemului (om, masina, mediu), luate separat, sunt, la randul lor, sisteme (biologice, materiale, naturale si sociale) care insa constituie subsisteme in cadrul sistemului om - masina - mediu. 
In functie de gradul lor de complexitate, sistemele se ierarhizeaza prin relatii de subordonare si supraordonare. Astfel om - masina - mediu reprezinta sistemul elementar, sistemul oameni - masini - mediu se refera la un ansamblu de sisteme elementare aflate in interactiune, iar sistemul socio-tehnic pune accentul pe raporturile dintre oameni, care se stabilesc in procesul muncii. Sistemul socio - tehnic punand accent numai pe componenta sociala a muncii o ignora pe cea individuala, pe care insa o regasim in sistemul psiho-socio-tehnic.
Componenta masina a sistemului nu se refera numai la echipamentele tehnice, ci include atat locurile de munca, cat si specificul activitatii de productie, putand fi mai bine exprimata prin notiunea de munca.
Componenta mediu nu mai este mentionata in sistemul psiho-socio-tehnic intrucat mediul, ca ambianta generala in care omul vietuieste, munceste si se relaxeaza, este o componenta vitala a existentei umane.
Mediul de munca este considerat in tripla ipostaza ca mediu fizic ambiant creat de om prin amplasarea, construirea societatii comerciale intr-o anumita zona din mediul natural cu toate consecintele care decurg din aceasta interventie a omului asupra naturii, mediu psihosocial constituit prin agregarea organizationala a persoanelor angajate in cadrul intreprinderii si care se manifesta prin sisteme de roluri si statusuri, relatii ierarhice si de colaborare in munca si climat psihosocial , mediu socio-cultural exprimat prin traditiile, obiceiurile caracteristice fortei de munca din zona de amplasare a societatii comerciale, precum si cele formate in cadrul intreprinderii prin munca in comun a oamenilor proveniti din diferite regiuni ale tarii.
Sistemul psiho-socio-tehnic exprima raporturile dintre om si munca la nivelul societatilor comerciale cu profil productiv sau de servicii. Daca avem in vedere insa societatea in ansamblul ei, sistemul supraordonat este psiho-socio-ergo-economic, in care obiectivele economice sunt indeplinite prin activitati de munca desfasurate de oameni organizati si relationati intr-un anumit context social. 
Raporturile dintre componentele sistemului sunt biunivoce. Omul-operator trebuie sa se adapteze la cerintele sistemului care sunt determinate de catre omul-constructor, atat parametrii tehnici cat si psihofiziologici. La randul sau, mediul este creat si afectat pozitiv sau negativ de activitatile de munca ale omului si mediul influenteaza intr-o masura mai mare sau mai mica atat pe operator cat si munca pe care acesta o desfasoara.
In cadrul societatii informationale in cadrul sistemului om - munca, componenta ergonomica devenind informatizata se poate constitui mijloc si scop al activitatii de munca. Informatiile asigura realizarea produselor intr-un timp mai scurt, de calitate superioara si cu un efort mai redus. In consecinta sistemul se poate numi sistem psiho-socio-info-economic.
Cresterea gradului de complexitate a activitatii economice a organizatiilor, in contextul mecanismelor pietei, are implicatii profunde in procesul de cunoastere, care nu se poate realiza pe baza de rutina, ci pe o studiere atenta a realitatii, pe o analiza stiintifica care sa faciliteze adoptarea deciziilor corespunzatoare.
Piata ca mecanism de reglare a functionarii economice are un impact complex si permanent asupra deciziilor libere si autonome a organizatiilor, privind optiunile in folosirea eficienta a resurselor umane in vederea asigurarii marjei concurentiale. In acest context am structurat prezenta lucrare in 4 capitole.
Astfel, primul capitol descrie resursele umane ca fiind resursele strategice ale organizatiei.
Capitolul doi se refera la abordarea ergonomica a managementului resurselor umane in colectivele de munca din cadrul organizatiei.
Cel de-al treilea capitol descrie un scurt istoric si date generale despre societatea comerciala luata in analiza.
In capitolul patru este prezentata analiza climatului psihosocial al S.C. ,,C.C.C.H." S.A., reprezentand prima etapa in stabilirea masurilor necesare corectarii deficientelor si accentuarii laturii pozitive ale activitatii firmei. 
CAPITOLUL I
RESURSELE UMANE - RESURSE STRATEGICE ALE ORGANIZATIEI
1.1 Structura organizatorica
In situatia particulara a unei celule elementare a sistemului psiho-socio-info-economic, societatea comerciala, punerea in miscare a resurselor de care dispune (umane, materiale) necesita asamblarea acestora prin utilizarea unei organizari adecvate. 
1.1.1 Structura organizatorica formala si informala
Structura organizatorica formala a unei societati comerciale (ierarhica, functionala sau ierarhic-functionala) conturata prin organigrama, fise de post, regulament de organizare si functionare este insotita de o structura informala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Cresterea Eficientei Utilizarii Resurselor Umane in Cadrul Organizatiilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!